Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Google Ads Kalite Puanı Nedir?

Google Ads Kalite Puanını Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Ürününüzü veya hizmetinizi internet kullanıcılarıyla buluşturmak için arama motorlarında ve ilgili yerlerde reklamlar vererek dikkat çekmeye mi çalışıyorsunuz? O halde Google Ads kalite puanı hakkında detayları öğrenmeniz ve reklamları kaliteli kılmanız gerekiyor. İşte bu yüzden Google Ads kalite puanı nedir ve bu puanı etkileyen her faktörler neler, kalite puanı nasıl yükseltilir, bu yazıda sizin için anlatacağız.

Google Ads kalite puanı nedir diye merak ediyorsanız konuyu sizin için açıkça tanımlayalım:

Google Ads kalite puanı, kampanya çalışmalarınızın reklam sıralamasını ve tıklama başı maliyetinizi belirleyen, bu reklamların anahtar kelimelerinin ve açılış sayfalarının konuyla olan alaka düzeyini ölçen bir araçtır. Ads kalite puanı reklamınız için 0 ile 10 arasında bir değer olarak ifade edilir. Kalite puanınız ne kadar yüksek olursa reklamınız diğer rakip reklamlara göre daha yararlı ve alakalı olarak görülür. 

10 üzerinden 10 puan almış olarak gözüken anahtar kelimeniz en yüksek Ads kalite puanı değerine, 10 üzerinden 1 puan almış olarak gözüken anahtar kelimeniz ise en düşük Ads kalite puanı değerine sahip olmuş olur. 

Google Ads Kalite Puanı Neden Önemli?

Google Ads kalite puanı, anahtar kelimelerin tıklama başı maliyetlerini ve reklam gösterim sıralamasını etkileyen faktörlerdendir. Kalite puanı yüksek olan anahtar kelimeler tıklama başı maliyetlerinin de düşmesiyle daha iyi reklam sıralaması elde ederken, kalite puanı düşük olan anahtar kelimeler daha kötü reklam sıralaması elde edecektir. Kampanyanın başarısını olumlu veya olumsuz yönde etkileyeceğinden dolayı kalite puanlarının mutlaka yükseltilmesi gerekiyor.

Ads Kalite Puanı Nasıl Öğrenilir?

Kalite puanı nasıl yükseltilir diye merak ediyorsanız ve Google Ads kalite puanı yükseltme çalışmaları yapmak istiyorsanız, öncelikle reklam kampanyanıza ait bu puanı öğrenmelisiniz. Sadece varsayım olarak düşük puana sahip olduğunuzu düşünüyor olabilirsiniz. Bu yüzden öncelikle verileri elde etmeli, düşük kalite puanı olan reklamlarınız için düzenlemeler yapmalısınız. 

Anahtar kelimenin sahip olduğu kalite puanını Google Ads hesabındaki “Anahtar Kelimeler” sekmesinde görebilirsiniz. Google Ads kalite puanı genelde varsayılan olarak sütunlarda yer almaz. Kalite puanını aktif etmek için “Sütunları Özelleştir” sekmesinden kalite puanına tıklamalısınız. 

Google Ads Kalite Puanını Etkileyen Faktörler

Reklamverenlerin en büyük sıkıntısı tüm kampanya koşullarının doğru olmasına rağmen düşük kalite puanından dolayı reklam sıralamalarının kötü olması ve reklamlarının daha az sıklıkta gösterilmesidir. Peki, bu sıralamaları etkileyenler hakkında neler biliyoruz? Google Ads kalite puanını etkileyen faktörler:

  • Genel Tıklama Oranı

  • Genel Kampanya Yapısı

  • Hesap Geçmişi

  • Anahtar Kelimenin Geçmiş Tıklama Oranı

  • Görünün URL’in Geçmiş Tıklama Oranı

  • Açılış Sayfasının Kalitesi Ve Alaka Düzeyi

  • Anahtar Kelime Ve Reklam Alaka Düzeyi

  • Anahtar Kelime Ve Arama Alaka Düzeyi

  • Coğrafi Hedefleme

  • Reklam Performansı

  • Hedeflenmiş Cihazlar

Yukarıdaki kriterlere uygun bir reklam kampanyası hazırladığınızda kalite puanınız yüksek olacaktır. Yüksek kalite puanları da tıklanma almanıza ve satış kapatma çalışmalarınızı başarıyla yürütmenize fırsat tanırlar. 

Kalite Puanı Nasıl Yükseltilir? Google Ads Kalite Puanı Yükseltme Önerileri

Yeni açılmış Ads hesaplarında ve yayınlanan reklam kampanyalarında hesap geçmişi verileri henüz oluşmadığından kalite puanının düşük görünmesi normaldir. Kampanya düzeyinde iyileştirmeler doğru yapıldığında belli bir süre sonra Google Ads kalite puanı yükselecektir. En önemli noktanın kampanyanın anahtar kelimelerinin ve açılış sayfasının alaka düzeyi olduğunun unutulmaması gerekir. Tüm bunları göz önünde bulundurarak en çok üstüne düşmeniz gereken detaylarla kalite puanı nasıl yükseltilir?

1. Anahtar Kelime Analizi Gerçekleştirme

Google Ads kalite puanı nedir ve kalite puanı nasıl yükseltilir diye soruyorsanız öncelikle anahtar kelime analizlerinizi doğru yapmalısınız. 

2. Reklam Gruplarına Göre Kampanya Oluşturma

Hedeflediğiniz kitlelere özel reklam gruplarını kullandığınızda arama sonuçlarında en alakalı sayfa olarak gözükebilir, tıklamalarınızı arttırabilirsiniz.

3. Reklam Metinleri ile Uyumlu Anahtar Kelimeler

Reklam metinlerinizde anahtar kelimeleriniz mutlaka geçmelidir. Yoksa hedef kitlenizin karşısına çıkıp satış yapabilme ihtimalinizi unutmanızı söylemekten başka önerimiz olamaz. Bu sebeple mutlaka uygun anahtar kelimelerle reklam metinleri oluşturun. 

4. İlgi Çekici Reklam Metinleri

Hedef kitleniz neden sizin hizmetinizden yararlansın? Reklam metinlerinizde işte bunu yansıtın ve ilgilerini çekin. 

5. İçerikle Alakalı Reklam Metinleri

Reklamınızı tıkladıklarında internet kullanıcılarının karşısına gelen sayfanız mutlaka reklam metninizdeki içerikle alakalı olsun. Aksi takdirde kullanıcılar sayfanızı hemen terk eder ve kalite puanınız düşer.

6. Web Sitenizin veya Açılış Sayfanızın Yüklenme Hızı

Reklamınıza  tıklayan kişiler eğer tıkladıkları sonuçlara hemen ulaşamazlarsa sayfanızdan ayrılırlar. Uzun süreler boyunca açılmasını beklemezler. Bu sebeple sitenizin hız terslerini yapın ve sürekli kontrol edin. 

Google Ads Kalite Puanı ve Daha Fazlası İçin Eğitimler Alın!

Yukarıdaki bilgileri ve temelde yapmanız gerekenleri bilirseniz, kalite puanı yüksek bir reklam kampanyası yönetebilirsiniz. Fakat bu konu sizi zorluyorsa mutlaka destek almalı, çalışmalarınızı hatasız ve iyi bir şekilde yönetebilmelisiniz.

Google ads kullanmayı çok iyi düzeyde bilmiyorsanız ve reklamlarınızı yönetemiyorsanız bir Google Ads kursu ile tüm detayları öğrenmeye başlayabilir, reklam yönetimine hakim olabilirsiniz. SEO Akademi tüm bu süreç için size yardımcı olacak bir eğitim programı düzenliyor. Eğitimlerin içeriğinde Google Ads nasıl kullanılır, Google ads kalite puanı nedir, nasıl yükseltilir, panel nasıl kullanılır, tüm bu bilgileri kavrayacaksınız. 

Üstelik bir girişimciyseniz ve markanızın reklamlarının gerektiği gibi yönetilmesini istiyorsanız ekibiniz için kurumsal Google ads kursu düşünebilirsiniz. Detaylı bilgi için eğitim danışmanlarımıza ulaşabilirsiniz. 

[widget-137]

Yorum Yap