Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Kod İçerik Oranı Nedir?

İçerik – Kod Oranı SEO Çalışmalarınıza Ne Gibi Katkı Sağlar?

Bir web sitesi tasarlamaya karar verdiğinizde, eğer dijital pazarlama sektöründe yeniyseniz veya eksikleriniz fazlaysa bazı detayları merak edip öğrenmek isteyebilirsiniz. Kod içerik oranı nedir sorusu da bunlardan biri. Kod içerik oranı nasıl olmalı bilirseniz, çalışmalarınızın SEO açısından kaliteli görünmesini sağlayabilirsiniz. 

Web siteleriniz için tasarım aşamasının ne kadar önemli olduğunu biliyorsunuz. Web tasarımlarınızı yaparken SEO uyumlu olması için yaklaşık 300 kriteri yerine getirmeniz gerekiyor. Bunlardan bir tanesi de kod içerik oranı oluyor. Kod içerik oranı ve SEO çalışmalarınız olması gerektiği gibi yapılırsa çok etkili sonuçlar veriyor.

Kod İçerik Oranı ve SEO

Kod içerik oranı, sitenin kaynak kodu ile arayüzde görünen metin arasındaki oranı ifade eder. Sitenizin rahat dolaşılabilir ve hızlı olması işte bu içerik kod oranı ile de alakalıdır. WordPress gibi hazır sistemler kullanıyorsanız maalesef gereksiz CSS ve HTML kodları yüzünden oldukça yüksek bir kod oranınız olabilir. 

Yapmanız gerekenler listenizin başında sayfalarda kullandığınız animasyonları kapatmak gelecektir. Gereksiz ve işlevselliği olmadan kullandığınız her yapı kod içerik oranı ve SEO konusunda başınızı ağrıtacaktır. Google SEO kriterlerinden olan sayfa başına minimum 300 kelime formülü işinizi kısmen çözse de sayfanızın daha değerli bir hal alması için yeterli değildir. Kod içerik oranı mutlaka çözümlenmesi gereken bir durumdur. 

Gereksiz Eklenti Ve İçeriklerden Kaçının!

Kod içerik oranı doğru belirlenebildiğinde sayfanız daha fazla tıklanma ve ziyaretçi alabilir. Böylece markanızı, ürününüzü veya hizmetinizi kolayca duyurabilir, çalışmalarınızı internet kullanıcılarıyla kolaylıkla paylaşabilirsiniz. Fakat bunun için gereksiz içeriklerden ve eklentilerden kaçınmanız gerektiğini bilmelisiniz. Bu sayede kod içerik oranları SEO ile uyumlu hale gelebilir ve Google tarafından web siteniz ön plana çıkarılabilir.

Peki, neden içerik kod oranı belirlenirken gereksiz eklentiler kullanılmamalı? Kullandığınız her eklenti binlerce satır kod demektir. Web sayfalarınızda kod oranını düşük tutmak için yüklü ve kullanılmayan ya da pasif durumda olan eklentilerinizi tamamen kaldırmanız size artı puan sağlayacaktır. Bu detayı atlamayın ve kod içerik oranı dengenizi kurun. 

İçerik Sayısını Artırarak Oran Yükselir Mi?

Aslında kod içerik oranı ve SEO konusunda atacağınız en önemli adım tam olarak budur. Sürekli olarak yazmak ve 300 kelimenin üzerinde içerikler üretmek Google botları tarafından olumlu karşılanır. Google, kod içerik oranı düşük olsa bile yazı içeriğinin bilgi verme amaçlı olduğunu kabul eder ve seo açısından daha değerli gördüğü özgün içeriğe öncelik verir. İşte bu sebeple web sitenizi geliştirmek için SEO içerik çalışmaları yürütmeli, 300 kelimenin üzerinde yazılar üretmelisiniz. Ayrıca kod içerisinde bulunan fazla alanları ve boşlukları kaldırmalısınız, web sayfalarınızda çok fazla italik, kalın yazılar kullanmamalısınız, stil biçimlendirmeleri için CSS kullanmalısınız, gereksiz görselleri kaldırmalısınız. 

SEO Akademi İçerik Konusunda Bilgilerle Gelişmenizi Sağlar!

Web sitenizi tasarlarken kod içerik oranı konusunda kafa karışıklığı yaşayabilir, olması gereken çalışmalar hakkında bilgilere ihtiyaç duyabilirsiniz. İşte bu noktada SEO Akademi’nin verdiği SEO kursları devreye girer. SEO uzmanlığından web tasarımına, dijital pazarlamadan SEO içerik editörlüğüne kadar alabileceğiniz derslerle içerik kod oranı konusuna temelden hakim olabilirsiniz. 

Kod içerik oranı nedir, nasıl olmalıdır, içerikler nasıl SEO uyumlu olmalı detaylarıyla öğrenmek istiyorsanız eğitimlerden yararlanarak hepsini kavrayabilirsiniz. Böylece güncel derslerle SEO konusunu bilirsiniz. Böyle bir eğitime ihtiyaç duyuyorsanız eğitim danışmanlarımızla iletişime geçebilirsiniz. 

[widget-133]

Yorum Yap