- Konu Başlıkları
- En Yeni SEO Taktikleriyle Google’da Görünür Olun!
- Eski SEO Uygulamalarını Kullanmak Size Hiçbir Şey Katmaz!
- 1-Anahtar Kelimelerin Yanlış Kullanımı
- 2-Alakasız Anahtar Kelime Kullanımı
- 3-Robotlar İçin Yazma
- 4-Kopya İçerik Kullanma
- 5-Tam Bağlantı Metni Kullanma
- 6-Yalnızca Masaüstü Versiyona Odaklanma
- 7-Düz URL Kullanımı
- Eski SEO Uygulamalarını Kullanmayın!
En Yeni SEO Taktikleriyle Google’da Görünür Olun!
Google, kullanıcı deneyimini iyileştirmek adına her geçen algoritmalarını geliştirmektedir. Her güncellemeyle birlikte spam olarak tespit edilen ya da düşük kaliteli olan içerikler kaldırılmaktadır. Yani, web sitelerinde uygulanan SEO taktikleri zaman içinde eski SEO uygulamalarına dönüşmektedir.
Google güncellendikçe ve algoritmalar yenilendikçe elinizdeki tüm çalışmalar eski SEO uygulaması olabileceği için düzenli olarak ve daha da geliştirerek SEO çalışmaları yapmak gerekmektedir. SEO çalışmalarınızı güncellemediğiniz ve eski SEO uygulamasını kullanmaya devam ettiğinizde web siteniz geri planda kalmakta ve rakipleriniz önünüze geçmektedir.
Eski SEO Uygulamalarını Kullanmak Size Hiçbir Şey Katmaz!
Geçtiğimiz yıllarda kullandığımız SEO taktiklerinin pek çoğu, şu an güncelliğini yitirmiş durumda. Eğer web sitenizde birkaç yıldır hiçbir değişiklik yapmıyorsanız Google’ın sıralama kriterlerine göre alt sıralara düşmeniz olası. Bu yüzden aşağıda sizler için sıralayacağımız güncelliğini yitirmiş SEO taktiklerini dikkatlice okumanızı öneriyoruz:
1-Anahtar Kelimelerin Yanlış Kullanımı
Eski SEO uygulaması olmasına rağmen hala pek çok sitede karşımıza çıkan anahtar kelimelerin yanlış kullanımıyla anlatımlarımıza başlayalım. Mutlaka her biriniz,
yalnızca anahtar kelimelerden oluşan blog gönderileriyle karşılaşmışsınızdır. Sırf anahtar kelime yoğunluğunu sağlamak için kelimelerin anlamsız ve karışık halde kullanılması, kötü SEO’ya örnektir.
2-Alakasız Anahtar Kelime Kullanımı
En eski SEO uygulamasından bir diğeri de yalnızca popüler olduğu için alakasız web sitelerinde yer verilen anahtar kelimelerdir. Google’da üst sıralara çıkabilmek için araması çok olan kelimeler kullanılmakta ancak web sitesiyle ilişkili olmadığı için Google, bu sayfaları güvenilir bulmamaktadır. Daha fazla görünürlük almak için kullanıcıları yanlış yönlendirmek, sıralamada başarısızlığa neden olmaktadır.
3-Robotlar İçin Yazma
Sadece Google’da üst sıralarda çıkmak için yazılan, kullanıcıların beklentilerini karşılamayan, hiçbir bilgi vermeyen ve yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanılan yazılar, en eski SEO uygulamalarından biridir. Ancak Google, artık kötü içeriği ve anahtar kelime varyasyonlarının sıkça kullanılmasını fark etmekte, bu olumsuz deneyimi iyileştirmek adına robotlar için yazan web sitelerini aşağı sıralara göndermektedir.
4-Kopya İçerik Kullanma
Eskiden Google kopyalanan içerikleri fark etmediği için herkes diğer web sitelerinden içerik kopyalar, arama motorlarında birbirinin aynısı içerikler sıralanırdı. Google güncellemelerinden biri olan Panda’nın 2011 yılında sunulmasıyla artık bu yöntem de eski SEO uygulaması olarak tarihe karıştı. Şu an, yüksek kaliteli ve özgün içeriğin olması, bir web sitesinin güvenilir olduğunu anlamak için ilk kriter olarak bilinmektedir.
5-Tam Bağlantı Metni Kullanma
Google, tam veya yüksek düzeyde optimize edilmiş bağlantı metinlerini cezalandırmaktadır. Google’da üst sırada yer almak için kesin bağlantı metni oluşturarak doğal olmayan bir SEO yaratılması, en eski SEO uygulamalarından biridir. Bunun yerine bağlantı metinlerinin web site içerisinde doğal akışın bir parçası olarak sunulması, daha iyi bir SEO çalışmasına örnek olacaktır.
6-Yalnızca Masaüstü Versiyona Odaklanma
Pek çok web sitesinde karşılaştığımız ve eski SEO uygulaması olarak adlandırabileceğimiz bir diğer durum da mobil versiyonların göz ardı edilmesidir. Özellikle son yıllarda Google aramalarının pek çoğu mobil cihazlar üzerinden yapılmaktadır. SEO çalışmalarının da en önemli adımı olan mobil versiyonun iyileştirilmesi, web sayfasının mobile uyumlu hale getirmesi ve eski SEO uygulamalarının geride bırakılması önemlidir.
7-Düz URL Kullanımı
Eski SEO uygulamalarından biri de http://domain.com/sayfa1/ şeklinde sunulan ve arama motorlarının web sitesinin hiyerarşi sıralamasını zorlaştıran düz URL kullanımıdır. Yönlü veya iç içe URL yapısı kullanıp Google tarafından daha kolay anlaşılmayı sağlamak varken eski tip URL yapısının kullanılması, uyguladığınız SEO taktiklerinde de başarısız olmanızı sağlayacaktır.
*Kullanmanız gereken URL yapısı: http://domain.com/konu1/sayfa1/
Eski SEO Uygulamalarını Kullanmayın!
Google algoritmalarını güncelledikçe bugün kullandığımız pek çok uygulama, ileride eski SEO uygulaması olarak karşımıza gelebilir. Dolayısıyla dijitaldeki başarınızı sürdürebilmek için Google güncellemelerini takip etmeniz ve yeni SEO taktiklerini web sitenize uyarlamanız gerekir.
Google’ın çalışma prensibi, eskiyle tam tersi bir düzende. Artık web siteniz ne kadar çok anahtar kelime bulundurursa, ne kadar çok içerik olursa üst sıralara çıkmıyor. Web sitenizde yeterli sayıda ve anlamlı bir metin içerisinde anahtar kelime kullanılırsa ve paylaşılan içerikler bilgi verirse üst sıralara çıkıyor.
[widget-133]