SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Facebook Algoritması Nasıl Çalışır?

Facebook’ta Görünür Olmak İçin Algoritmaların Çalışma Mantığını Anlayın!

Modern iş dünyasında sosyal medya, yeni müşteriler edinmede ve sonra onları elde tutmada merkezi bir rol oynamaktadır. Bunu, ücretli reklam kampanyaları ile sonsuz miktarda para veya kaynak harcamak zorunda kalmadan yapabilirseniz elbette işletmeniz için çok daha iyi olur. 

Son yıllarda Facebook algoritma değişiklikleri için ciddi bir çaba harcadı. Belirli içerik türlerine öncelik vermeyi amaçlayan bu değişiklikler, Facebook’ta görünür olmak isteyen işletmeler için yeni stratejileri zorunlu hale getirdi. Peki Facebook algoritması nasıl çalışır, Facebook gönderilerinizin öne çıkması için neler yapmanız gerekir? Gelin, bu sorulara birlikte yanıt bulmaya çalışalım.

Facebook Algoritması Nedir?

Facebook algoritması, en genel tanımıyla bir kullanıcının platforma giriş yaptığında gördüğü içeriğe karar verme aracıdır. Algoritmanın kendisi oldukça karmaşık olsa da Haber Kaynağı dört temel faktör üzerinden çalışır:

  • Envanter: Facebook'ta bir kullanıcının Haber Kaynağında gösterilebilecek tüm içeriği temsil eder.

  • Sinyaller: Facebook'a hangi içeriğin gösterileceğini bildiren göstergelerdir.

  • Tahminler: Bu üçüncü parça, Facebook'un bir kullanıcıya profiline, Haber Kaynağı tercihlerine ve geçmiş davranışlarına göre ne göstereceğine karar verdiği yerdir.

  • Puan: Her içerik parçası, kullanıcıyla alaka düzeyine göre bir kalite puanı alır. Puan ne kadar yüksek olursa, kullanıcının haber akışında görünme şansı o kadar yüksek olur.

Facebook, bu faktörleri kullanarak her kullanıcının haber kaynağını benzersiz ve kendileri için aşırı alakalı bir şekilde doldurabilir ve önceliğine göre sıralayabilir.

Facebook Algoritma Değişiklikleri Konusunda Neden Bu Kadar Çalışıyor?

Facebook'un Haber Kaynaklarına yaklaşımındaki değişimi neyin tetiklediğine dair pek çok spekülasyon var. Değişiklik, Facebook'un artık kullanıcıların platformda geçirdiği zamanı kendisi için değerli bulmasını sağlamasına yardım ediyor. Başka bir deyişle, nicelikten çok nitelik. 

İyisiyle kötüsüyle güncelleme, Facebook'un kapsamını daraltma ve bir zamanlar olduğu şeye daha yakın olma girişimidir. Hatırlarsanız Facebook ilk kurulduğunda arkadaşlar ve aile üyelerinin bağlantı kurması ve iletişim halinde kalması için bir sosyal ağdı.

Peki, hem büyük hem de küçük şirketlerin Facebook'un devasa kullanıcı tabanından başarılı bir şekilde faydalanması için ne yapması gerekir?

Facebook Algoritması ile Mücadele Etmek İçin Ne Yapmalısınız?

Facebook algoritması nasıl çalışır sorusuna yanıt verdiğimize göre artık Facebook’ta görünür olmak için nelere dikkat etmeniz gerektiği konusuna dönebiliriz. 

  • İçeriklerinizi Kusursuz Olsun! – Facebook Algoritması Nasıl Çalışır?

En iyi çevrim içi pazarlama stratejilerinin sırrı, mükemmel içeriklerdir. İnsanları internet sitenize veya fiziksel mağazanıza çekmek istiyorsanız ziyaretçilerinize birbirinden değerli içerikler sunmanız gerekir. Bilgilendirici blog gönderileri, etkileşimli kılavuzlar ve iyi hazırlanmış videolar bunlara örnek olabilir. Ürün videoları, canlı görüntüler ve alıcı referansları gibi alışveriş deneyimlerini daha kolay ve daha keyifli hale getirecek özellikler sağlayıp Facebook üzerinden daha fazla insana ulaşabilirsiniz.

Facebook algoritması ile mücadelenizde size yardımcı olacak içerikler üretmek istiyorsanız işe kitlenizi iyi araştırarak başlayın. Facebook gönderilerinizi başlangıç için günde 2-3 defa ile sınırlayabilirsiniz. 

  • Kullanıcılarla Etkileşim Halinde Olun! – Facebook Algoritması Nasıl Çalışır?

İster geniş bir trend konusu olsun isterse hedef kitlenize özel bir konu olsun, sohbet başlatan gönderiler oluşturmaya çalışın. Fikirleriniz, ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında geri bildirim isteyin. Kullanıcıların benzer görüşlere sahip diğer kişilerle etkileşim kurmak için katılabileceği, şirketinizin odağıyla uyumlu Facebook grupları oluşturun. Tüm bunlar size daha fazla etkileşim olanağı sunacaktır. Aynı şekilde size mesaj attıklarında onlara olabildiğince hızlı geri dönüşler yapın!

  • Canlı Video Trendine Ayak Uydurun! – Facebook Algoritması Nasıl Çalışır?

Facebook, son dönemde Gamer’lar ve Influencer’larla yapılan canlı videoların izlendiği bir platform haline gelmeye son derece önem veriyor. Nitekim istatistiklere baktığımızda Facebook Live videolarının normal videolardan çok daha fazla etkileşim aldığını görebiliyoruz. Bu nedenle Facebook’ta görünür olmak için canlı videolardan yararlanmayı düşünebilirsiniz.

  • Yerelleşmeye Önem Verin! – Facebook Algoritması Nasıl Çalışır?

Facebook, daha anlamlı etkileşimler kurmayı hedeflediği için yerel bir sosyal ağ yaratmaya doğru ilerliyor. Yerel gündemler haber kaynağında artık ulusal ve küresel olayların üzerinde yer alıyor. Eğer küçük veya orta ölçekli bir işletmeyseniz gönderilerinizin çoğu zaten yerel köklerinize hitap edebileceğinden, bu sorunsuz bir geçiş ve iş hacminize ciddi bir kazanç sağlayabilir.

  • Facebook Insights’ı Kullanın! – Facebook Algoritması Nasıl Çalışır?

Kısıtlayıcı Facebook algoritmasının üstesinden gelmek ve platformda organik erişiminizi artırmak yalnızca amaçsızca paylaşım yaparak sağlanamaz. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığı konusunda sürekli analiz yapmanız gerekir. Bu yüzden Facebook Insights'tan yararlanmanızı öneririz. Facebook Insights, hedef kitle demografisini, bu kitlenin içeriğinizle nasıl etkileşim kurduğunu ve gönderilerinizin ne kadar iyi performans gösterdiğine ilişkin veriler elde etmenize yardımcı olur.

Facebook’ta Başarılı Olmak İstiyorsanız Oyunu Kurallarına Göre Oynamalısınız!

Facebook'un kişisel hayatımızda büyük bir varlık göstermesinden pek de kaçışımız yoktur. Ama aynı zamanda profesyonel yaşamlarımızda da platform, önemli bir etkiye sahiptir. Bir pazarlamacının Facebook’ta görünürlüğünü artırabilmesi için onların kurallarına göre oynaması gerekir.

Facebook, yukarıda da belirttiğimiz gibi kullanıcıların platformda geçirdiği daha değerli ve kişisel hale getirmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle siz de bir işletme olarak Facebook’ta potansiyel müşterilerinize ulaşmak istiyorsanız iyi planlanmış gönderilerle hedef kitlenize yakın olmayı başarabilirsiniz!

[widget-134]

Yorum Yap