SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Rakiplerinize Yetişemiyor musunuz? – Küçük İşletmeler İçin SEO

Sektöre Yeni Atılan Firmalar İçin SEO Çalışmaları Çok Önemli!

Büyük firmalarla ve köklü markalarla rekabet mi etmeye çalışıyorsunuz? İnsanların uzun yıllardır tercih ettiği markaların yerini nasıl almayı planlıyorsunuz? Merak etmeyin, bu rekabete dahil olmak için bir yönteminiz var! Küçük işletmeler için SEO çalışmaları yaparak Google’da üst sıralara yerleşip potansiyel müşterilerinizde güvenilir bir marka imajı yaratabilirsiniz. 

Küçük işletmeler için trafik ve satış artıracak SEO çalışmaları ile kısa süre içerisinde hedeflerinize ulaşabilirsiniz. Bir de bakmışsınız ki erişilmez bir rakip olarak gördüğünüz en büyük firmalarla başa başsınız! Haydi, SEO çalışması yapmak isteyen küçük işletmeler için ipuçlarımıza göz atın…

Küçük İşletmeler İçin SEO – Neden Fark Edilmiyorsunuz?

Web siteniz ziyaret edilmiyor mu? Ya da hemen çıkma oranınız çok mu yüksek? Hem sosyal medyadan hem de web siteniz üzerinden pek çok yöntem denemenize rağmen hala daha istediğiniz ziyaretçi hacmine ulaşamadınız mı? İşte, artan rekabete “Ben de varım!” demenizi sağlayacak küçük işletmeler için SEO önerileri:

Doğru Anahtar Kelimeleri Bulun: Küçük işletmeler için SEO tüyolarından ilki ve en önemlisi, anahtar kelime analizi. Müşterilerinizin sizi, Google’da nasıl arayacağını düşünün. Yaptığınız araştırmalarda bulduğunuz yaklaşık 50 anahtar kelimeyi not edin. Google Trends ve Google Ads gibi SEO araçlarından bulduğunuz anahtar kelimelerin çevrim içi aramalardaki kullanım sıklığına bakın. 

Anahtar Kelime Dağılımına Dikkat Edin: Küçük işletmeler için SEO’nun faydaları sayılamayacak kadar çok, evet ama yine de SEO’yu başarılı bir şekilde yapmak da prestijinizi müşterilerinize yansıtabilmeniz açısından çok önemli. İnternette pek çok sitede anahtar kelime kullanımının şu şekilde gerçekleştiğini görebilirsiniz.

“En iyi elektronik eşya dükkanını arıyorsanız en iyi elektronik eşya dükkanı araması yapıp en iyi elektronik eşya dükkanını bulabilirsiniz.”

Bu küçük işletmeler için SEO çalışmalarına verilebilecek kötü bir örnektir. Çünkü SEO yaparken anahtar kelime kadar, anlamlı ve açıklayıcı metinler kullanmak da önemlidir. Google’da daha üst sıralarda çıkmak ve potansiyel müşterilere ulaşmak için oluşturduğunuz metinlerde anlamlı ve yeterli yoğunlukta olacak şekilde anahtar kelimeleri kullanmaya özen gösterin. En ilgili anahtar kelimeyi, URL’niz yapmayı da unutmayın.

Sitenize Bağlantılar Oluşturun: Küçük işletmeler için SEO’nun öneminden bir diğeri de bağlantılar. Ne kadar çok site bağlantınız olursa o kadar üst sırada yer alırsınız. Resmi kurumlardan ya da önemli isimlerden bağlantı oluşturduğunuzda bu sizin Google’da daha iyi görünmenizi sağlar.

Yüksek Kaliteli İçeriği İhmal Etmeyin: Küçük işletmeler için trafik ve satış artıracak SEO çalışmaları yaparken nitelikli içerik oluşturmak çok önemlidir. Çünkü arama motorlarının temel çalışma prensibi, insanların aramalarına ve sorgularına en iyi yanıt verecek siteyi sunmaktır. Bu yüzden küçük işletmeler için SEO çalışmaları yapılırken mutlaka dikkat çekici ve kaliteli içerikler oluşturulmalıdır. Eğer iyi bir içerik stratejisi geliştirirseniz Google’da liderliği elinize alırsınız. Küçük işletmeler için SEO tüyolarımdan bir diğeri de unutulan görseller. SEO yapılırken genellikle blog yazılarına ve makalelere ağırlık verilir. Ancak alanınızla ilgili video ve görsel gönderiler de ziyaretçilerin ilgisini çekmenizi etkiler.

Sosyal Medyadan Geri Kalmayın: Küçük işletmeler için SEO’nun faydalarından en önemlisinin tanınırlığı artırmak olduğuna değinmiştik. Marka imajınızı etkileyen bir diğer bileşenin sosyal medya olduğunu düşünürsek SEO çalışmaları yaptığınız web sitenizle sosyal medyanızı aynı anda yürütmediğiniz durumlarda, başarısız olacağınızı daha iyi anlayabilirsiniz. İnsanların büyük bir çoğunluğunun sosyal medya platformlarını arama motoru gibi kullandığını aklınızdan çıkarmayın. Çoğu kullanıcı bir ürün almadan, bir şirketle ilgili araştırma yapmadan önce Facebook ve Instagram gibi sosyal medya kanallarına girerek arama yapar. Dolayısıyla küçük işletmeler için SEO çalışmaları yapılırken sosyal medya kanalları da göz ardı edilmemelidir.

Kullanıcı Dostu Bir Web Siteniz Olsun: SEO çalışması yapmak isteyen küçük işletmeler için SEO ipuçlarından bahsederken bu maddeye kadar anahtar kelimelerden, SEO uyumlu makalelerden ve sosyal medyadan bahsettik. Peki, sizce küçük işletmeler için SEO bunlarla mı sınırlı? Elbette hayır. Bir ziyaretçinin sizi Google’da üst sırada görmesi kadar web sitenizdeki bilgilerin kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılaması da önemli. Yani eğer ziyaretçiler, sizin sitenizde aradıkları bilgiyi bulamıyorsa, web siteniz kolay kullanılamıyorsa, karmaşık bir menü düzeni varsa ya da tasarımı kötüyse sizin web sitenizde yalnızca birkaç saniye durup ayrılırlar. Bu da küçük işletmeler için SEO’da başarısızlık anlamına gelir. 

Dolayısıyla küçük işletmeler için SEO tüyolarının bir diğer adımı olarak web sitenizin hızını iyileştirmeli, daha kolay bir kullanımlı bir arayüze ve tasarıma sahip olmalısınız. Web sitenizi mobil versiyona uyumlu hale getirmeli, mobil kullanıcılar için kolay görüntülenebilen bir sayfa oluşturmalısınız.

Başarınızı Ölçün: Küçük işletmeler için SEO’nun faydalarından bir diğeri de ölçülebilirlik. Yaptığınız SEO çalışmalarının ne kadar başarılı olduğunu, insanların web sayfanızda ne kadar süre vakit geçirdiğini, ne kadar tıklama aldığınızı ve kaçıncı sıraya yerleştiğinizi görebileceğiniz SEO araçlarını mutlaka kullanmalısınız. Küçük işletmeler için trafik ve satış artıracak SEO çalışmalarını SEMRush ve Google Analytics gibi ücretsiz veya düşük maliyetli araçlardan kontrol edebilirsiniz. 

SEO Çalışmalarının Sonucunu Beklerken Sabırlı Olun: Küçük işletmeler için SEO tüyoları olarak sunabileceğimiz son kriter ise sabırlı olmanız. Çünkü SEO hızlı sonuçlar veren bir işlem değil. Arama motoru sıralamalarında önemli ölçüde yükselebilmeniz için SEO çalışmalarını aralıksız bir şekilde birkaç ay yapmanız gerekebilir.

SEO Yapmaya Başlamak İçin Geç Kalmayın!

Küçük işletmeler için SEO, büyük firmalarla daha kolay rekabet edebilmeleri ve müşterilerine kendilerini tanıtabilmeleri açısından çok önemli. Dolayısıyla SEO çalışmalarına başlamadığınız her an, önünüze yeni bir firma daha geçiyor olabilir. Bu da sizin sektörünüzde ve Google’da daha alt sıralara atabilir. 

Unutmayın, kullanıcılar Google’da bir arama yaparken asla ikinci sayfaya geçmiyor. Hatta çoğu kullanıcı, ilk üç sayfadan sonrasını güvenilir olarak kabul etmiyor. Bu yüzden çok geçmeden ilk sayfadaki yerinizi almak için en iyi SEO danışmanlarından SEO hizmeti almaya başlayın!

[widget-133]

Yorum Yap