- Konu Başlıkları
- Domain Otoritesi Nasıl İyileştirilir?
- Sayfa İtibarı Nedir?
- Sayfa İtibarı Nasıl Hesaplanır?
- Hangi Durumlarda Domain Otoritesinin İyileştirilmesi Gerekir?
- Domain Otoritesi Nasıl Yükseltilir?
- 1-Spam İçerikli Yorumları Kaldırın
- 2-Kaliteli Bağlantılar Oluşturun
- 3-Özenli İçerikler Paylaşın
- Web Sitenizi En İyi Hale Getirin! – Sayfa İtibarı
Domain Otoritesi Nasıl İyileştirilir?
Sayfa itibarı, yani diğer bir ifadeyle domain otoritesi, Moz tarafından geliştirilen, belli bir sayfanın SERP’lerde nasıl sıralanacağı öngören bir puandır. Sayfa itibarı hesaplanırken web sitesinin tamamı değil, analiz edilmek istenen tek bir sayfası ele alınır. Etki otoritesinde ise tüm web site üzerinden hesaplama yapılır.
Sayfa itibarı, rakiplerin SERP’lerde ne derece etkili olduğunu anlamak için yapılır. Bir nevi performans ölçer gibi değerlendirebilirsiniz. Şimdi dilerseniz sayfa itibarı nedir ve domain otoritesi nasıl yükseltilir sorularını detaylı bir şekilde ele alıp sayfa sıralamanızı yükseltmeye yardımcı olabilecek adımlara değinelim.
Sayfa İtibarı Nedir?
Sayfa itibarı, bir web sitesindeki sayfaların SERP’lerde nasıl görüneceğini tahmin eden bir ölçümdür. SEO yazılım şirketi Moz tarafından geliştirilmiştir. Yalnız sayfa itibarının yalnızca bir metrik olduğunu ve web sitesinin genel kalitesiyle ve SEO değeriyle herhangi bir bağlantısının bulunmadığını belirtmek istiyorum. Çünkü domain itibarı, Google algoritmasının bir parçası değildir.
Sayfa İtibarı Nasıl Hesaplanır?
Sayfa itibarı (domain itibarı), 100 puanlık bir logaritmik ölçekle hesaplanır. Domain itibarı hesaplanırken web sayfasının takip edilen ve edilmeyen bağlantıları, 301 ve 302 http hata kodları, eski bağlantıları ve alan adlarının sayıları gibi pek çok faktör dikkate alınır. Bu faktörler, SERP'leri tarayan ve dizine ekleyen Moz’un verilerine dayanır. Domain otoritesi ne kadar yüksekse sayfanın SERP’lerdeki sıralaması da o yüksek demektir. %90 veya daha yüksek başarıya ulaşan sayfalar, sayfa itibarı açısından A+ düzeyi olarak kabul edilir. Sayfa itibarı nasıl hesaplanır diye merak ediyorsanız https://moz.com/link-explorer linkine tıklayabilirsiniz.
Hangi Durumlarda Domain Otoritesinin İyileştirilmesi Gerekir?
Domain otoritesinin tek bir adımla yükseltilmesi mümkün değildir. Çünkü sayfa itibarı, tüm parçaların aynı anda değerlendirildiği ve sayfanın çok yönlü olarak ele alındığı bir ölçümdür. Sayfa otoritesi; sayfanın ne kadar güvenilir olduğuna, bağlantıların sayfaya ne kadar katkı sağladığına ve sayfanın güncel olup olmadığına göre değişir. Yani düşük kaliteli içerikler ve spam içerikli bağlantılar olan bir web sayfası için domain otoritesini iyileştirmeye ihtiyacınız var demektir. Aynı şekilde web sitesi uzun bir zamandır ihmal ediliyorsa, güncel içerikler yüklenmiyorsa ve bağlantıların web sitesiyle alakası yoksa da sayfa itibarının artırılması gerekmektedir.
Domain Otoritesi Nasıl Yükseltilir?
Eğer sayfa itibarı sonucunuz beklediğiniz gibi çıkmadıysa sizler için sıralayacağımız adımları izleyebilir ve domain otoritesini iyileştirebilirsiniz.
1-Spam İçerikli Yorumları Kaldırın
Siyah şapka SEO tekniği olarak uygulanan ve SERP’lerdeki sıralamanızı düşürmeyi hedefleyen spam içerikli yorumlar, sayfanızın güvenilirliğini doğrudan etkileyebilir. Bu yüzden ilk adımda bu tarz içeriklerden kurtulmanız gerekir.
2-Kaliteli Bağlantılar Oluşturun
Başarılı SEO çalışmaları için kaliteli bağlantılar olmazsa olmazdır. Web sitenizin sayfa itibarını artırmak ve kullanıcıların gözünde daha iyi bir imaj çizmek için önemli konumda olan sayfalardan bağlantılar oluşturun.
3-Özenli İçerikler Paylaşın
Bir içeriğin kaliteli, bilgi verici ve anahtar kelimeli olması, hem SEO çalışmaları hem de sayfa itibarını artırma süreci için oldukça önemlidir. Sayfanızda hep eski içerikler varsa ya da web sitenizle ilişkili anahtar kelimelerin kullanılmadığı içerikler bulunuyorsa bunlardan kurtularak domain itibarınızı yükseltebilirsiniz.
Web Sitenizi En İyi Hale Getirin! – Sayfa İtibarı
Web sitenizde HTML hata kodları varsa, anahtar kelimeler doğru kullanılmıyorsa, içeriklerin yüklenme tarihlerinin üzerinden yıllar geçmişse ya da spam içerikler bulunuyorsa sayfa itibarınızın düşük olması çok normaldir. Domain itibarının çalışma prensibini, SEO’nun temel hedefleriyle bir düşünebilirsiniz. Siz kullanıcıya ne kadar kaliteli içerik sunar ne de kullanışlı bir web sayfası tasarlarsanız domain itibarınız da o yüksek olur.
Unutmayın, Google her zaman yeni gönderilere öncelik verir. Yani düzenli olarak paylaşım yaparsanız arama motorlarında da istediğiniz başarıyı sağlarsınız. Bu noktada sizlere tavsiyemiz, sayfa itibarınızı güçlendirmek için bir editoryal takvim hazırlamanız. Böylece web sitenizin eksiklerine daha iyi odaklanır, önceliklerinizin farkına varırsınız.
[widget-133]