- Konu Başlıkları
- Semrush Nedir? Ne İşe Yarar?
- SEMRush Analiz Aracı Ne İşe Yarar?
- SEMRush SEO Aracı Nasıl Kullanılır?
- SEMRush Ücretsiz mi?
- SEMRush SEO Aracını Mutlaka Kullanın!
Semrush Nedir? Ne İşe Yarar?
Dijital pazarlamanın en güçlü araçlarından biri olan SEO, web site trafiğini ve satışları artırmak için en etkili yöntemdir. Başlangıçta SEO’nun anlaşılması güç olabilir ancak Semrush yazılımı, SEO’yu herkes için çok daha kolay bir hale getirir. En çok kullanılan çevrim içi pazarlama araçlarından biri olan SEMRush ile rakiplerinizle ilgili daha çok bilgi edinebilir, geri bağlantı analizi yapabilirsiniz.
Bunun dışında da en iyi organik anahtar kelimeleri ve ücretli anahtar kelimeleri öğrenip web sitenize uyarlayabilirsiniz. Özetle; SEMRush, SEO’nun zorlu tekniklerini daha kolay çözebilmenizi sağlayan yardımcı bir araçtır. Şimdi gelin, SEMRush analiz aracıyla ilgili diğer detaylara değinelim.
SEMRush Analiz Aracı Ne İşe Yarar?
SEMRush nedir, sorusunu giriş kısmına giriş kısmında değindik. Dilerseniz konunun daha iyi anlaşılabilmesi için SEMRush SEO aracının avantajlarıyla başlayalım. Biliyorsunuz SEO çalışmalarının en önemli işlevi, sektörünüzdeki rakiplerinizi fark etmeniz ve onları analiz edebilmeniz. SEMRush analiz aracı, rakiplerinizin haritasını çıkarmanız için oldukça etkili yöntemler sunuyor. SEMRush aynı zamanda da rakipleriniz hakkında en doğru bilgiyi vererek SEO stratejilerinizi geliştirebilmeniz için imkan tanıyor. SEMRush SEO aracının bir diğer fonksiyonu ise rakiplerinizin en iyi içeriklerini analiz edebilmeniz. Bu analiz, rakibinizin Google’ın ilk 100 arama sonuçlarında sıralandığı tüm sayfaları gösteriyor.
SEMRush SEO Aracı Nasıl Kullanılır?
SEMRush analiz aracını kullanabilmek için SEMRush arama kutusuna alan adı girin ve genel bakış raporundaki “Ana Organik Rakipler" sütununa tıklayın. Burada aynı anahtar kelimeler üzerinden en çok rekabet ettiğiniz 5 web sitesini göreceksiniz.
SEMRush analiz aracını kullanabilmek için ise arama çubuğuna rakibinizin alan adını girin ve Rekabetçi Araştırma > Organik Araştırma > Sayfalar adımlarını izleyin. Bu anahtar kelimelerin veya çeşitlerinin, başlık etiketleri, meta description, görseller ve URL gibi sayfa içi SEO öğelerinizin bir parçası olduğundan emin olun.
Web sitenizle alakalı en önemli anahtar kelimeleri belirleyebilmenize imkan sunan SEMRush SEO aracında anahtar kelime araştırması yapmak için de alan adınızı Semrush arama çubuğuna girin ve Rekabetçi Araştırma > Organik Araştırma > Pozisyonlar adımlarını takip edin.
SEMRush Ücretsiz mi?
SEMRush, backlink, rakip ve içerik analizi yapabileceğiniz çok fonksiyonlu araçlardan biridir. İsterseniz bir e-ticaret sitesi için isterseniz de markanızı temsil eden web sitesi için SEMRush kullanıp SEO çalışmalarınız iyi yeni stratejiler geliştirebilirsiniz. Üstelik SEMRush’ı 14 gün süreyle ücretsiz olarak deneme imkanınız da var. 14 günlük deneme sürecinde;
-
Aylık 250 anahtar kelime güncellemesi,
-
Günlük 3000 rapor alma,
-
Her raporda 10.000 sonuç ve
-
Rakip analizi gibi işlemler yapılabiliyor.
SEMRush SEO Aracını Mutlaka Kullanın!
SEO çalışmaları yürüttüğünüz bir web siteniz varsa SEMRush yazılımını kullanmanız sizin için önemli avantajlar sağlayabilir. Bir önceki yazımda detaylı bir şekilde anlattığımız Ahrefs, çoğu yönüyle hala SEMRush SEO aracının çok gerisinde. Şu an profesyonel bir SEO uzmanı için SEMRush oldukça yeterli fonksiyonlar sunuyor.
Rakip sitelerin anahtar kelime, backlink ve içerik analizini yapılabiliyorsunuz. Ayrıca SEMRush, yerel SEO çalışmaları için ihtiyacınız olan kaynakları da sunuyor. Yani SEMRush, dijital pazarlamacılar için daha iyi organik trafik çekme aracı olarak tasarlanmış diyebiliriz.
[widget-133]