Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Dijital Pazarlama SEO Çalışmalarınızda Yapmanız Gerekenler

Bir internet siteniz ya da e-ticaret siteniz varsa, dijital pazarlamaya ilgi duyuyorsanız, markanızı duyurmaya kararlıysanız bazı stratejiler belirlemeli, çalışmalarınızı bu doğrultuda yürütmelisiniz. SEO çalışmaları işte bu stratejilerdendir. SEO çalışması nasıl yapılır bilirseniz tüm bu süreci en etkili şekliyle yürütebilirsiniz. Dijital pazarlama SEO olmadan yürütülemeyecek bir alan olduğundan, muhakkak SEO çalışması yapmanın yararlarının farkında olmalısınız. 

Dijital pazarlama ve SEO çalışmalarınızda yapmanız gerekenler ve izlemeniz gereken bir yol haritası olmalıdır. Bu çalışmaları gerçekleştiren firmalar veya bireyler, var olan projelerini geliştirmek ve yeni projelerini sıfırdan yönetebilmek için belirli bir düzen ve plan dahilinde hareket ederler. Projelerin olması gerektiği gibi yönetilebilmesi için SEO çalışması adımları uygulanmalıdır.

SEO çalışması adımları hakkında tüm bilgiye sahip olabilmeniz ve projelerinizi başarıyla yönetebilmeniz için bu adımlardan bahsedecek, SEO çalışması nasıl yapılır, öğrenmenizi sağlayacağız. Bu detayları ayrıntılarıyla görmek istiyorsanız yazımızı okuyabilir, aşağıda kısımlara ayrılmış haliyle bulabilirsiniz. Öyleyse haydi başlayalım; SEO çalışması nasıl yapılır?

Sıfır Bir Projenin Site İçi SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

SEO çalışmaları başta kafanızı karıştırıyor gibi görünse de mantığını kavradığınızda kolaylıkla öğrenebileceğiniz bir sürece dahildir. SEO çalışması nasıl yapılır diye sorduğunuzda öncelikle sıfırdan bir projede bunu nasıl yürütmeniz gerektiğini öğrenmek istersiniz. O halde sıfırdan oluşturacağınız projeniz için site içi seo çalışması yapmanın aşamalarını öğrenmeniz gerekiyor. İşte o çalışmalar şu şekilde sıralanıyor: 

  • Hosting ve sunucu ayarları

  • SEO uyumlu domain seçimi

  • Domain geçmişi sorgulama

  • Başka tescil edebileceğiniz sitenize yakın domainleri sorgulama

  • Rakipler ve sitelerinin araştırılması

  • WordPress tema seçimi (Mobil uyumlu)

  • WordPress tema kurulumu ve ayarları 

  • Logo hazır değilse logonun çizimi

  • Teknik kod kontrolü ve optimizasyonu (Css ve Java Script vs.)

  • İngilizce içerik kontrolü

  • SEO uyumlu URL oluşturma

  • Http’den Https’e geçiş

  • Güvenlik ayarları

  • Robot txt. dosyası oluşturma

  • Xml sitemap oluşturma

  • Google analytics kurulumu

  • Search Console kurulumu

  • Adwords kurulumu

  • Hesapların birbirine bağlanması

  • Yandex metrica kurulumu ısı haritası ve mouse hareketleri

  • Rakip görsel analiz çalışmalarını yürütme

  • Logonun rengine göre web sitesi tasarımı ve optimizasyonu gerçekleştirme

  • Sosyal paylaşım butonları kullanma

  • Call To Action butonları kullanma

  • Emojiler ve yıldız puan değerlendirmesi

  • Mobil uyumluluk testi – kullanıcı deneyimi kontrolü

  • Site hızlandırma çalışması – kod ve eklentilerin eklenmesi

  • Site yükleme hızı- mobil ve masaüstü

  • Rakip menü araştırması

  • Kategori anahtar kelime fikirleri

  • Sitenin menü ağacı ve kategorilerini oluşturma

  • Reklam metinleri ve sloganlardan esinlenme

  • Blog başlıkları ve fikirleri bulma

  • Title, Description, Keywords detaylarına hakim olma

  • Adwords key araştırması ve içerik oluşturma

  • Heading H1 H2 H3 H4 H5 etiketleri kullanma

  • İçerik görsel tasarım eklemeleri (Banner vs.)

  • Görsel optimizasyon (görseller isimlendirilirken anahtar kelimelerin kullanılması, alt etiketleri ve görsel boyutunun küçültülmesi)

  • Hiyerarşi kategori yapısı

  • İçerik kelime oranı

  • Site içi link yapısı

  • Sayfada kalma süresinin takibi

  • Canonical, table, iframe, target etiketlerini kullanma

  • En son masaüstü ve mobil için kullanıcı deneyimini analiz ile test etme

  • Site haritalarını oluşturma

  • Kırık link analizi – 404 sayfaları – 503 gibi hatalar

  • Site içi SEO araçları ile siteyi analiz etme

  • My Business hesabı oluşturulması – Yayımlama özelliğinin kullanılması

  • Harita Kayıtlarının yapılması

  • Veri işaretleyici + AMP + Zengin Kartlar

Başarılı bir SEO çalışması nasıl yapılır diye merak ediyorsanız yukarıdaki maddeleri göz önünde bulundurabilirsiniz. Yukarıdaki SEO çalışması adımları izlendiğinde, tüm süreç yönetildiğinde başarılı bir SEO çalışması ile dijital pazarlama alanına hakim olabilirsiniz.  

Var Olan Bir Projenin Site İçi SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Zaten bir projeniz varsa ve SEO konusunda geliştirmek istiyorsanız site için SEO çalışması yaparak arama motorlarında ön plana çıkabilirsiniz. Peki ama var olan proje için site için SEO çalışması nasıl yapılır, hangi detaylar var? Site içi SEO çalışması adımları şu şekilde:

  • Site içi SEO araçları ile analiz edilmesi

  • Mobil ve masaüstü analiz

  • Teknik analiz (Robot.txt, URL yapısı, kod yapısı ve sitede kayma olup olmadığının kontrolü, heading etiketleri, alt etiketler ve görsellerin isimlendirmeleri…)

  • Görsel analiz

    • Rakip görsel analiz (beğendiğiniz detayları inceleme, not alma, fotoğraflar, sitenin tasarımı, banner tasarımları, butonlar, ikonlar vb.)

    • Kendi sitenizi inceleme ve yapılandırma

  • İçerik analiz

    • Sayfanın içerik kelime oranı ve yoğunluğunu tespit etmek

    • Yetersiz içerik tespiti

    • Kullanıcı deneyimi pozitif içerik güncellemeye karar vermek

  • Mevcut sayfaların URL yapısı ve olması gereken URL yapısı

  • Masaüstü ve mobil hız testi

  • Mevcut keyler ve Adwords anahtar kelime oranları

  • Alternatif keyler ve Adwords anahtar kelime oranları

  • Karar verilen anahtar kelimeler ve oranları

  • Title ve description kontrolleri ve yeni oluşturulanların belirlenmesi

  • Site içi linkleme çalışmaları

  • Sayfa içinde içerik kelime oranı optimizasyonu

  • Gerekirse yeni içerik oluşturma

  • Rakiplerin menü ağacı

  • Sitemizin menü ağacı

  • Karar verilen yeni menü ağacı

  • Kategori anahtar kelime fikirleri

  • Alternatif blog başlıkları

  • Gerekli görüldüğü takdirde yeni site içi linkleme

  • Yandex mouse hareketleri, Google Analytics ile en çok ziyaret edilen sayfa ve mouse ile gezinilen yerleri ve kategorileri tespit etme

  • Menü ve kategorileri kontrol etme, değişiklikleri yapma

  • Adwords ve Search Console üzerinden arama terimleri ile arama sorgularında en çok aratılan kelimelerden içerik oluşturmak (blog yazıları hazırlamak)

  • Kırık link analizi

  • Mobil kullanılabilirlilik analizi.

Yukarıdaki detayları tamamlayarak var olan projenizin site içi SEO çalışmalarını gerçekleştirebilirsiniz.

Site Dışı SEO Çalışmaları Nasıl Olur?

SEO çalışması nasıl yapılır diye sorduğunuzda site içi SEO çalışmaları üzerine detayları anlattık. Fakat bir de site dışı SEO çalışmaları bulunuyor. Site dışı SEO çalışması adımları takip edilerek bu çalışmalar da yürütülebilir, dijital pazarlama SEO adımlarının tümünü detaylarıyla tamamlayabilirsiniz. Site dışı SEO çalışmaları:

  • Google anahtar kelime sıralaması

  • Harita kayıtları

  • Sosyal medya hesaplarının açılması

  • Video kanallarının oluşturulması

  • SEO bazlı sosyal medya çalışması (Aşama aşama yapılacak çalışmanın belirlenmesi ve planlanması)

  • Site dışı SEO araçları ile analiz etme

  • Search Console aracılığıyla sitemize verilen bağlantıları kontrol etme

  • Web spam, manuel işlemleri kontrol etme

  • Web sitesini, yeni eklenen içerikleri Google gibi getir ve dizine ekle yapılmalı

  • Link inşası kurmak

  • İmleme + pingleme sitelerine ekleme

  • Firma kayıtlarının yapılması

  • Forum sitelerinde tanıtım yazısı yayınlanması

  • Bloglar

  • Etkinlik siteleri

  • Analiz siteleri

  • Arama motorları

  • Görsel ve içerik ekleme siteleri

  • Profil backlink

  • Crome Eklentileri

  • Mozilla Eklentileri

  • Joomla Eklentileri

  • Ipone Uygulama Ekleme

  • WordPress Eklentileri

  • App Advice Uygulama

  • iTunes Podcast Gönderme

  • Yaho groups, Google groups, Yandex Groups

  • Pdf yayınlama sitelerine blog yazılarını gönderme

  • Logo tanıtım siteleri

  • Yapılan çalışmalar her hafta sonu ya da iki haftada bir kontrol edilmeli

  • Sitenin hit ve trafiğini arttırma çalışmaları

  • Rakip analizi çalışması (gerekirse)

  • Ünlü fenomenler ve sosyal medya hesapları üzerinden tanıtım

  • Ücretli tanıtım siteleri

  • Sosyal medya reklamları

  • Adwords görüntülü reklamlar

  • Remarketing

  • Google Analytics verilerini kontrol etme

  • En çok ziyaret edilen fakat kullanıcılar tarafından hemen çıkma oranı yüksek olan sayfaları tespit ederek sitenin sayfa içeriğini optimize etmek ve ziyaretçi sayısını arttırarak sayfada kalma sürelerini yükseltmek.

  • Google Analytics en çok ziyaretçi gelen siteleri tespit edip ikinci hızlandırılmış SEO çalışmasında bu sefer bu yerlere iki katı çalışma yapıp trafik arttırma çalışmaları gerçekleştirmek.

SEO çalışması adımları takip edilerek site içi ve site dışı tüm süreçleri yürüttüğünüzde başarılı sonuçlar elde edebilir, sitenizi arama motorlarının üst sıralarında bulabilirsiniz. Böylece tıklamalarınız artar ve ürün ya da hizmetinizin satışlarının arttığını da görebilirsiniz. 

SEO Çalışmalarınızı Doğru Şekilde Yürütün!

Yapacağınız SEO çalışmaları başarılarınızı ve sitenizin görünürlüğünü arttırır. Bu yüzden bu çalışmaları mutlaka yapmalı, gerekirse bu konuda destek almalısınız. SEO çalışması nasıl yapılır bilirseniz, tüm detaylarına hakim olur ve süreci iyi yürütürseniz sonuçlarınızdan da fazlasıyla keyif alabilirsiniz.

Eğer SEO çalışması yaparken destek almak, yukarıdaki maddeleri doğru şekilde uygulamak istiyorsanız SEO Akademi’den destek talebinde bulunabilir, SEO uzmanlığı kursu eğitim programlarımızdan yararlanabilirsiniz. Detaylı bilgi için eğitim danışmanlarımızla görüşmek için geç kalmayın!

[widget-133]

Yorum Yap