SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Site İçi SEO Nasıl Yapılır? - Site İçi SEO Rehberi

Site İçi SEO Optimizasyonu ile İlgili Tüm Detaylar

Site içi SEO, bir web sayfasının Google’da daha üst sıralarda çıkabilmesi için site içinde yapılan optimizasyon çalışmalarıdır. Sayfa hızı, anahtar kelimeler ve SEO uyumlu makaleler, site içi SEO optimizasyonunun bileşenleridir. 

Site içi SEO çalışmalarında esas amaç, web sitesinin kullanıcılar için daha kullanışlı ve profesyonel bir şekilde sunulmasıdır. Yani daha iyi bir sayfa oluşturarak Google ve Bing gibi arama motorlarında daha üst sıralara çıkmaktır. Şimdi site içi SEO optimizasyonu ile ilgili diğer detaylara geçelim. 

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Web sitelerine gelen organik trafiği artırmak ve çevrim içi sıralamanızı iyileştirmek için site içi SEO çalışmalarına ihtiyacınız vardır. Site içi SEO nasıl yapılır, konusuna geçmeden önce site içi SEO optimizasyonunun sonuç vermesinin biraz zaman alacağını belirtmekte fayda var. Şimdi gelelim site içi SEO nasıl yapılıra.

Site içi SEO ayarlarını güncellemek ve web sitenizi daha rekabetçi bir hale getirmek için; URL, başlık etiketi, meta açıklaması, anahtar kelime, alt etiket, içerik, sayfa hızı, görsel SEO, mobil uyumluluk ve dahili bağlantı gibi konulara önem vermeniz gerekiyor. Sayfa içi SEO’da temel amaç;

  • Başlık etiketlerinizi ve meta açıklamalarınızı optimize etme,

  • Web sitenize hız kazandırma,

  • Organik trafiği artırma,

  • Sitenin kodunu temizleme,

  • Kullanıcı deneyimini iyileştirme ve

  • Kaliteli içerik yazma olduğu için site içi SEO optimizasyonu yaparken her bir bileşeni ayrı ayrı ele almak gerekiyor.

Sayfa içi SEO’ya hangi etkenlerin dahil olduğunu öğrendiğimize göre site içi seo nasıl yapılır, konusuna geri dönelim. 

  • URL’ler: URL’ler anahtar kelime içermeli ve insanlara web sitenizin içeriğiyle ilgili bilgi vermelidir. Maksimum 55 karakterlere sınırlandıracağınız URL’de verdiğiniz hizmeti, en iyi şekilde sunmaya özen göstermelisiniz.

  • Meta Açıklaması: SERP’lerdeki snippet’lerde web sayfanızın kısa bir tanıtım metni bulunur. Bu meta açıklamasını, mümkün olan en sade ve ilgi çekici şekilde sunmak ve anahtar kelime kullanmaya özen göstermek, ziyaretçilerin web sitenizi ziyaret etmesini sağlayacaktır.

  • Başlık Etiketleri: Web sitenizdeki okunabilirliği artırmak için site içi SEO çalışmaları yaparken H1, H2, H3 ve H4 gibi başlıklar kullanabilirsiniz. Bunun dışında oluşturduğunuz başlık etiketiyle hem kullanıcılara hem de Google’a bilgi vereceğiniz için kısa, net ve anahtar kelimeli bir başlık tercih etmeniz daha doğru olur.

  • Alt Etiketler: Google, henüz resimleri okuma becerisine sahip değil. Dolayısıyla web sayfanıza yüklediğiniz resimlerin okunabilmesi için görselleri, anahtar kelimelerle isimlendirmeniz, Google’ın görselinizle ilgili daha net bir bilgiye sahip olmasını sağlayacaktır.

  • Anahtar Kelimeler: Site içi SEO ve araçları için en önemli kriterlerden biri anahtar kelimelerdir. Sektörünüz, iş alanınız ve vermek istediğiniz hizmetlerle ilgili sürekli olarak anahtar kelime araştırması yapmanız gerekir. Yaptığınız anahtar kelimeleri önem sıralamasına göre sıralayıp ardından bir program dahilinde web sitenizdeki içeriklere entegre etmeniz önemlidir.

  • İçerikler: Site içi SEO çalışmalarının temel direği, içeriklerdir. Anahtar kelimelerin kullanıldığı, bilgi verici ve nitelikli içerikler, hem Google’daki sıralamanızı iyileştirecek hem de bir marka olarak daha güvenilir bir imaj çizmenizi sağlayacaktır. Site içi SEO çalışmalarınızı güçlendirmek için bir blog kategorisi açabilirsiniz. 

  • Sayfa Hızı: Google ve kullanıcılar, her zaman hızlı yüklenen web sayfalarından yanadır. Dolayısıyla büyük boyutlu görsellerin neden olduğu yavaşlık ya da yazılımsal sorunlar, organik ziyaretçilerini web sitenizden hızla ayrılmasına neden olacaktır.

  • Dahili Bağlantı: Web sitenizdeki sayfalardan bağlantı vermenizi tanımlayan dahili bağlantı, site içi SEO’nun en önemli adımlarından biridir. Web sayfanızda çok az dahili bağlantı olması ya da hiç dahili bağlantı bulunmaması, kullanıcılar için olumsuz bir deneyim oluşturur, bu durum da dönüşüm oranınızı doğrudan etkiler. 

  • Mobil Uyumluluk: Web siteniz yalnızca masaüstü versiyonda kullanıcılara yönelik avantajlar sunuyorsa ve mobil deneyiminiz güçlü değilse Google’ın radarına takılmanız pek de mümkün görünmüyor. Günümüzde Google kullanıcılarının yarısından çoğunun, mobil versiyonda daha aktif olduğunu düşünürsek site içi SEO ve araçlarından biri olan mobil uyumluluğun ne kadar gerekli olduğunu daha iyi anlayabiliriz.

Site İçi SEO Rehberi – Web Siteniz Daha Görünür Olsun!

Başarılı bir site içi SEO çalışmasına imza attığınızdan emin olmak için sayfadaki anahtar kelime kullanımınızı, Google sıralamanızı, dahili bağlantılarınızı, güncel içeriklerinizi, sayfa hızınızı ve rakiplerinizi kontrol etmeyi ihmal etmeyin. 

Web sitenize sık sık içerik yüklemiyorsanız, anahtar kelime araştırması yapmıyorsanız ya da mobil versiyonunuzu iyileştirmeyi ihmal ediyorsanız site içi SEO optimizasyonu çalışmalarınızı gözden geçirebilirsiniz. Eğer site içi SEO çalışmaları ile ilgili olarak desteğe ihtiyaç duyuyorsanız dilediğiniz zaman SEO Akademi’ye SEO danışmanlığı hizmeti alabilirsiniz.

[widget-133]

Yorum Yap