- Konu Başlıkları
- SEO’ya Uygun Title Yazarken Bunlara Dikkat Edin!
- SEO Title Nedir?
- SEO Uyumlu Title Nasıl Yazılır?
- SEO Uyumlu Title Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
- 1-BÜYÜK HARFLER KULLANMAYIN
- 2-Kilit İfadelere Yoğunlaşın
- 3-Sayısal Verilerden Destek Alın
- 4-Noktalama ve Yazım Kurallarına Dikkat Edin
- 5-Başlık Etiketinde Dikkat Çekici Kelimelere Yer Verin
- SEO Title Oluştururken Kullanıcıların Dikkatini Çekmeyi Hedefleyin!
SEO’ya Uygun Title Yazarken Bunlara Dikkat Edin!
SEO çalışmaları yapılırken genellikle başlık etiketinin optimizasyonu göz ardı edilir. SEO title, Google’da daha üst sıralarda çıkabilmeniz için önemli bir adımdır. Çünkü SERP’lerde kullanıcının karşısına ilk çıkan şey, başlık etiketleridir.
Google’da bir arama yaptığınızda karşınıza pek çok web sitesi çıkmaktadır. Aramanızla ilgili olarak bu web sitelerinden hangisine gireceğinizi belirleyense genellikle ilgi çekici başlıklar ve güçlü meta açıklamalarıdır. SEO uyumlu title ile ilgili genel bir başlangıç yaptığımıza göre şimdi SEO title nasıl olur, SEO uyumlu title nasıl yazılır, SEO’ya uygun title yazarken nelere dikkat etmek gerekir, bu konuları ele alalım.
SEO Title Nedir?
SEO title, sayfanın Google’ın sıralama kriterlerine uygun bir şekilde isimlendirilmesidir. Web sayfasının HTML koduna uygulanır. SEO uyumlu title’ın amacı, SERP’lerde kullanıcılara sayfanın neyden bahsettiğini anlatmaktır. Bunun dışında da SEO title’ın amaçları şu şekilde sıralanabilir:
-
Öne Çıkarmak: SEO’ya uygun title’ın bir diğer hedefi, rakiplerin önüne geçip kullanıcıya ilgili anahtar kelimede en iyi sayfa olduğunuzu anlatmaktır.
-
Markayı Duyurmak: SEO uyumlu title marka ismini de içeriyorsa bu sayede kullanıcılarda markayla ilgili bilinç oluşturmak ve bilinirliği artırmak mümkündür.
-
İlk Sıraya Yerleşmek: SEO title’ın bir diğer hedefi de elbette SEO yapmak. Başlık etiketleri, anahtar kelimelerle ne kadar uyumlu olursa bu web sitesinin Google tarafından taranmasını kolaylaştırmaktadır.
SEO Uyumlu Title Nasıl Yazılır?
SEO’ya uygun title’ın Google sıralamanızı yükseltmek için ne kadar önemli olduğunu fark etmişsinizdir. İstediğiniz kadar güzel bir web sitesine sahip olun, kullanıcılar Google arama ekranında başlığınızı ilgi çekici bulmaz ve web sitenizi ziyaret etmezse tüm emekleriniz boşa gider. Dolayısıyla SEO çalışmalarında, kritik öneme sahip olan bileşen, meta başlıklardır. Peki, SEO uyumlu title nasıl yazılır, SEO’ya uygun title yazarken nelere dikkat etmek gerekir?
SEO’ya uygun title yazarken sık düşülen hatalardan biri, başlığa bolca anahtar kelime yerleştirmektir. Aslında bu, sanılanın aksine sıralamanızı düşürmektedir. SEO’ya uygun title yazarken tek bir anahtar kelime üzerinde yoğunlaşmak gerekir. Diyelim ki satışları artırmaya yönelik bir yazı yazmak istiyorsunuz. Anahtar kelimeniz de “satışları artırmanın yolları”. Bu yazıya;
“Satışları Artırmanın Yollarını Merak Edenler İçin Uzmanından Satışları Artırmanın Yolları” diye bir başlık atarsanız kötü bir SEO yapmış olur ve başarısız title örneklerinden birini sergilersiniz. İlgili yazı için uygulanabilecek doğru başlık, “Satışları Artırmanın Yolları Nelerdir?” olmalıdır. Yani, SEO’ya uyumlu title nasıl yazılır, sorusunun ilk yanıtı, başlıkta peş peşe anahtar kelime geçirmeye çalışmak değil, doğru şekilde ve tek bir anahtar kelime kullanmaktır.
SEO’ya uygun başlık etiketi yaparken uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Evet, tek bir anahtar kelime üzerinde yoğunlaşacaksınız ama bu, anahtar kelimenizi detaylandıramayacağınız anlamına gelmiyor. Daha özele indirgenmiş aramaları da hesaba katarak kullanıcılara sayfanızdan tam olarak nasıl bir bilgi edineceklerini aktarabilirsiniz. Diyelim ki ağaçlandırma çalışmaları ile ilgili bir yazı yazacaksınız. SEO title’ınızda uzun kuyruklu bir anahtar kelimeye yer vermek istiyorsanız “Türkiye’de Ağaçlandırma Çalışmaları” şeklinde bir başlık kullanabilirsiniz. Böylece uzun kuyruklu anahtar kelime kullanarak etki alanınızı genişletmiş olabilirsiniz.
SEO uyumlu title nasıl yazılır, sorusunun bir diğer yanıtı da başlık etiketinin uzunluğuna dikkat etmektir. Google, çok uzun SEO title’ları keser ya da kısaltır. Google’ın kestiği kısım, sizin için en önemli bölüm olabilir dolayısıyla işinizi şansa bırakmamanızı öneririz. 50-60 karakter aralığındaki SEO title’ları seçmeniz, idealdir.
Başarılı title örneklerini incelediğimizde anahtar kelimelerin, başlık etiketindeki yeri de gözümüze çarpar. Eğer mümkünse SEO’ya uygun title’a anahtar kelimeyle giriş yapmak, kullanıcılara daha net bir bilgi verebilmeniz açısından önemli bir artı olur. Yani zambak çiçeğinin bakımı ile ilgili bir yazı yazmak istiyorsanız “Renkleriyle Büyüleyen ve Evlerimize Doğallık Katan Zambak Çiçeğinin Bakımı Nasıl Yapılır?” başlığı, kullanıcıların anahtar kelimeniz daha geç yoğunlaşmasını sağlayabilir. Bunun yerine, “Zambak Çiçeğinin Bakımı Nasıl Yapılır?” başlığını tercih etmek, daha doğru olur.
SEO Uyumlu Title Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
SEO title nedir ve SEO uyumlu title nasıl yazılır, konularını detaylı bir şekilde açıkladık. Şimdi gelelim, SEO’ya uygun title yazarken dikkat edilmesi gerekenlere.
1-BÜYÜK HARFLER KULLANMAYIN
Başlığımız ilginizi çekti, öyle değil mi? Ancak bu her zaman iyi bir fikir değil ve kullanıcıların gözüne rahatsız edici gelmesi çok olası. Bunun yerine, her bir kelimenin ilk harflerini büyük yazarak oluşturduğunuz bir SEO title, çok daha doğru bir seçenek.
2-Kilit İfadelere Yoğunlaşın
Başlık etiketi oluştururken “hızlı, basit, etkili, en iyi…” gibi ifadeler kullanmaya çalışın.
-
Hızlıca SEO Öğrenin / SEO Öğrenin
-
En Basit Yemek Tarifleri / Yemek Tarifleri
-
En İyi Sosyal Medya Kursu / Sosyal Medya Kursu
-
En Etkili Satış Artırma Yöntemleri / Satış Artırma Yöntemleri
Örneklerdeki hangi başlıklar daha çok ilginizi çekti?
3-Sayısal Verilerden Destek Alın
Eğer web sitenizle ilgili bir sayısal istatik, analiz veya veri varsa SEO’ya uyumlu title’ınızda bu bilgiye yer verebilirsiniz.
-
%100 Öğrenme Garantili Sosyal Medya Kursu / Öğrenme Garantili Sosyal Medya Kursu
-
Saç Dökülmelerinde %99’a Varan Olumlu Sonuçlar Alın! / Saç Dökülmelerinde Olumlu Sonuçlar Alın!
-
%99 Müşteri Memnuniyeti ile Birinci Sıradayız / Müşteri Memnuniyeti ile Birinci Sıradayız
4-Noktalama ve Yazım Kurallarına Dikkat Edin
Google’ın ve kullanıcıların SEO’ya uygun title’larda asla sevmediği bir durum da yazım yanlışları ve anlam karmaşalarıdır. Yanlış oluşturulan başlık etiketi, üst sıralarda olmanıza rağmen kullanıcıların web sitenizi ziyaret etmemesine neden olabilir.
5-Başlık Etiketinde Dikkat Çekici Kelimelere Yer Verin
SEO’ya uygun title’ınızda “harika, muhteşem, güçlü, dikkat çekici…” gibi duygulara hitap eden ifadeler yer vermek, kullanıcıları harekete geçirebilir. Ancak SEO uyumlu title nasıl yazılır, sorusu ile ilgili anlattığımız tüm bilgilerin “mümkünse” uygulanmasını tekrarlayalım. Eğer yazınıza bu tarz kelimeler uygun değilse zorlama başlıklar oluşturmaya çalışmayın.
SEO Title Oluştururken Kullanıcıların Dikkatini Çekmeyi Hedefleyin!
Başlıklarınızı ne kadar kusursuz bir şekilde oluşturursanız oluşturun, eğer ilgi çekici bir ifadeniz yoksa kullanıcılar web sitenizi ziyaret etmek için vakit harcamaz. Dolayısıyla SEO’ya dair tüm çabanız boşa gider.
SEO title’ınızı oluştururken hedefinizin Google değil, kişiler olduğunu unutmayın. Karşınızdaki kişinin neyi arayacağını, neyi merak ettiğini ve neyi öğrenmek istediğini düşünüp SEO uyumlu title’ınızı öyle oluşturun. Bu yazımızdan esinlenerek web sitenizle ilgili örnekler başlıklar üretebilirsiniz.
[widget-133]