SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Temel SEO Rehberi – Web Sitenizi Google’a Tanıtın!

Yeni Başlayanlar İçin SEO Önerileri – Hangi Adımları Atmalısınız?

Organik trafiğin yaklaşık %64'ünün aramalardan geldiğini biliyor muydunuz? Buna karşılık sosyal medyanın internet siteniz için kazandırabileceği ortalama tıklama oranı ise yaklaşık %10 ile sınırlı! Yalnızca bu istatistik bile başarılı bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmak için arama motorlarında ustalaşmanız gerektiğini gösteriyor.

Bu nedenle yeni başlayanlar için SEO yolculuklarında yol gösterebilmek adına temel SEO rehberi hazırladık. Bu yazıda SEO nasıl yapılır sorusuna verilebilecek ilk yanıtları bulacak, internet sitenizi arama motoru botları için istenilen hale nasıl getirebildiğinizi anlamak için SEO temelleri hakkında bilgi edineceksiniz.

Anahtar Kelime Araştırması Yapın! – Temel SEO Rehberi

Anahtar kelimeler, bir web sayfasının içeriğini tanımlayan belirli kelimeler veya kelime öbekleridir. Örneğin, "otel fiyatları" şeklinde bir Google araması yaparsanız Google'ın size hizmet verdiği web siteleri o terim için karşınızda sıralanacaktır.

SEO'nun temeli, doğru anahtar kelimelerle başlar. İdeal olarak, arama hacmi yüksek, rekabeti düşük ve uygulama alanınızla oldukça alakalı terimler için sıralanmak istersiniz. İçeriğiniz için en uygun anahtar kelimeleri seçtikten sonra bunları uygulamaya başlayabilirsiniz. İşte, anahtar kelimelere mutlaka yer vermeniz gereken bölümler:

  • Gönderi başlıkları,

  • Başlıklar ve alt başlıklar,

  • Organik bir şekilde metin içerisinde, (içeriğiniz için en uygun anahtar kelime yoğunluğu %1 ile %3 arasındadır, Google'ın içeriğinizi düşük kaliteli ve/veya spam olarak işaretlemesini önlemek için bu sınırı aşmaktan kaçının)

  • İçeriğinizin başı ve sonu,

  • URL'ler,

  • Görsel etiketleri,

  • Meta açıklamaları,

  • Kalın ve italik metin,

Paylaşılabilir İçerikler Yaratın! – SEO Nasıl Yapılır?

SEO stratejilerinde kullanılan bir söz vardır: “İçerik kraldır!” İçerik kral ise backlinkler kraliçedir ve sayfa sıralamanızı büyük ölçüde artırmanın bir yolu, diğer saygın web sitelerinden gelen bağlantıları (yani geri bağlantıları) çekmektir. Tüm geri bağlantılar eşit değerde değildir, önemsiz ve spam sitelerin içeriğinizi paylaşmalarını teşvik etmek, sizin için bir anlam ifade etmez. Ancak kaliteli sitelerden ve sosyal medyadan gelecek backlinkler son derece önemlidir, bunun için de içeriğinizin paylaşılabilir olmasına özen göstermeniz gerekir.

İlgi Çekici Başlıklar Yaratın – SEO Temelleri

Bir sayfa başlığı ve headline’ı, aynı web sitesi için adlandırmanın benzer ancak farklı yollarıdır. İlki, anahtar kelime merkezli bir başlık iken ikincisi, sayfaya tıklayan insanları memnun etmek için tasarlanmıştır.

Örneğin, " Antalya Otelleri", yalnızca arama sonuçlarında görünen sıkı, SEO dostu bir sayfa başlığıdır. "Yaz Tatilinde Antalya Otellerini Tercih Etmeniz İçin 10 Neden” ise okuyucuları teşvik eden harika bir başlık örneğidir. Her iki başlıktan hangisinin içerikleriniz için daha iyi olduğunu anlamak için deneme yanılma yapabilirsiniz.

Görsel Optimizasyonunu Unutmayın! – Yeni Başlayanlar İçin SEO

Görseller satmak istediğiniz ürün veya hizmetleri vurgular ve okuyucuların ilgisini çekmek için büyük metin bloklarını böler. Görüntüler önemlidir, bu nedenle onları optimize etmek için zaman ayırmalısınız.

Web için görsellerinizi optimize etmenin ilk adımı, onları yönetilebilir bir boyuta küçültmektir. Her resmi bir megabaytın altında tutmalısınız hatta resim ağırlıklı bir sayfanız varsa daha da küçük. Görüntüleri maksimum 1920 x 1080 piksel çözünürlüğe yeniden boyutlandırmak ve JPG veya WEBP formatlarını kullanmak sayfalarınızın hızlı bir şekilde yüklenmesine yardımcı olacaktır. Biliyorsunuz arama motorları yavaş yüklenen siteleri sevmez.

Sitenizin Yüklenme Sürelerini Düşürün! – Yeni Başlayanlar İçin SEO Önerileri

Google'ın pazar araştırması, mobil kullanıcıların yüzde 53'ünün yüklenmesi üç saniyeden uzun süren siteleri terk ettiklerini ortaya çıkarmış. Yani bu demek oluyor ki web siteniz ne kadar uzun sürede açılırsa kullanıcılar için o kadar olumsuz bir deneyim yaratır. Sitenizin hızını Google PageSpeed Insights veya Pingdom gibi araçlarla analiz edebilirsiniz. Bu araçlar, web sitenizin yükleme süresini en iyi şekilde nasıl iyileştirebileceğiniz konusunda ayrıntılı bilgiler de sunar. 

Meta Açıklamaları Kullanın! – Temel SEO Rehberi

Snippet olarak da bilinen meta açıklamalar, sayfanızın HTML kodunun her birinin içindeki küçük bir paragraftır. Meta açıklamalar, arama motoru sonuçlarında sayfa başlıklarının altında görünür ve bir sayfanın amacını derinlemesine açıklar. Burada sayfa başlıklarına sığmayacak daha uzun açıklamalar yazabilirsiniz. 

SEO Sonuçlarınızı Takip Edin! 

SEO stratejilerinin sonuçlarının ortaya çıkması haftalar hatta aylar alabilir. Ancak iyileştirme fırsatlarını belirlemek için bu değişiklikleri düzenli olarak yakından takip etmeniz gerekir.  Öncelikle organik trafiğinizi değerlendirmelisiniz. Organik trafik, web sitenizi internette her bulduğunda ziyaret eden kişi sayısıdır. Ne kadar organik trafiğiniz olursa, aramalardaki sıralamanız o kadar yüksek olur.

Son olarak, hemen çıkma oranınızı da ölçebilirsiniz. Hemen çıkma oranı; sitenizi tıklayan ancak herhangi bir işlem yapmadan ayrılan kişileri ifade eder. Bu temel metrikler, benimsemeniz gereken SEO temelleri konusunda size rehberlik edecektir. Amaç, hangi anahtar kelimelerde güçlü olduğunuzu ve neleri iyileştirmeniz gerektiğini bulmaktır.

[widget-133]

Yorum Yap