SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Tıklama Oranı (CTR) Nasıl Artırılır? – CTR Hesaplama

Tıklama Oranı SEO Başarınızın Anahtarı! 

Bir web sitesinden sorumluysanız ya da kendi web siteniz için dijital pazarlama stratejileri yürütüyorsanız tıklama oranını artırmak için çeşitli fikirler geliştirirsiniz. Kimi zaman SEO tekniklerini uyguladığınız, sponsorlu reklamlara ödemeler yaptığınız halde yeteri kadar tıklama oranına sahip olmayabilirsiniz.

Tıklama oranı, pazarlama faaliyetlerinin ve web sitesinin başarısını değerlendirebilmek için bir ölçüttür. Bir sayfanın tıklama oranı ne kadar yüksekse işletme de o kadar az maliyetle organik aramada başarı sağlıyor demektir. Şimdi dilerseniz tıklama oranı nedir ve tıklama oranı nasıl artırılır gibi konuları daha detaylı bir şekilde ele alalım.

Tıklama Oranı Nedir?

Tıklama oranı yani CTR oranı, belli bir bağlantıya tıklayan kişinin ziyaretçi sayısına oranlanmasıyla elde edilir. Tıklama oranı, dijital reklamcılıkta kullanılan en yaygın metriklerden biridir. Reklamın karşı tarafa ne şekilde ulaştığını, hedef kitlede nasıl bir etki yarattığını ve organik trafiği anlamanın önemli bir yoludur. Buna ek olarak sosyal medya gönderilerinizi, dahili bağlantılarınızı, PPC reklamları, epostaları ve organik trafiğinizi de tıklama oranını inceleyerek takip edebilirsiniz. CTR hesaplaması şu şekilde yapılır:

(Tıklama Sayısı / Görüntülenme Sayısı) x100  = Tıklama Oranı

CTR hesaplamasını örneklersek: 200 kişi bir çevrim içi reklam görüyor ve 5 kişi bu reklama tıklamayı tercih ediyorsa bu reklamın tıklama oranı 5/200=0,025 ve 0,07x100=2,5 yani %2,5 olur.

Tıklama oranı nedir diyenler için tıklama oranının aslında bir ölçümden çok daha fazlası olduğunu söyleyebiliriz. Tıklanma oranının yüksek olması, sayfayı ziyaret eden kişilerin ne sayfayla ne derece etkileşimde bulunmayı tercih ettiğini anlatır. Yani bir web sayfasının CTR oranı yüksek olduğunda bu, sitede yüksek kalitede içerikler olduğunu düşünebilirsiniz.

Tıklama Oranı Nasıl Artırılır?

Tıklama oranı nasıl artırılır sorusunu yanıtlayabilmek için sektörünüzdeki firmaların web sitelerini analiz etmek ve tıklanma oranlarını değerlendirmek gerekir. Çünkü dijital pazarlama stratejinizde değiştirmeniz gerekenleri anlayabilmek için uygulanabilecek en iyi yöntem rakip analizidir. Rakiplerinizi analiz ettikten sonra Google Ads hesabınızı iyi bir şekilde yöneterek sektörünüzdeki rekabete dahil olabilirsiniz. İşte, tıklama oranını artırmanızı sağlayacak bazı yöntemler:

  • Facebook, Twitter ve Instagram gibi platformlar için web sitenizin tıklama oranını artırmak istiyorsanız hedef kitlenizi genişletebilmek için anahtar kelimelere (hashtag) yoğunlaşmanız gerekir. 

  • Sponsorlu reklamlarda CTR oranını artırmak istiyorsanız oluşturduğunuz meta açıklamasına ve başlığa dikkat etmeniz şart. Başlığınız ne kadar merak uyandırıcı olursa o kadar çok ziyaretçi çekersiniz. 

  • Tıklama oranı nasıl artılır diye merak edenler için bir diğer önerimiz de promosyon uzantısı. Dijital pazarlamanın en etkili silahlarından biri olan bu eklenti, potansiyel ziyaretçilerinizi, dolayısıyla da tıklama oranınızı artıracaktır.

SEO Performansınızı Görmek İstiyorsanız Tıklama Oranını Kontrol Edebilirsiniz

Tıklama oranınızı artırabilmeniz için yukarıda saydığımızdan çok daha fazla metrik var. Ancak başlangıç olarak bu yöntemleri deneyebilirsiniz. CTR oranındaki başarınız, web sitenizi daha iyi bir şekilde sunabilmeniz, müşterilerinizin nelerden hoşlandığını fark edebilmeniz için de önemli. Ayrıca uyguladığınız SEO tekniklerinin başarısı açısından da organik tıklama oranının yüksek olması gerekiyor.

Daha yüksek bir tıklama oranı, daha fazla dönüşüm ve daha fazla ziyaretçi kazanmanızı sağlarken aynı zamanda da sponsorlu reklamlara daha az para harcamanızı destekler. Yani, dijital pazarlamayı sizin için daha az maliyetli hale getirir.

[widget-133]

Yorum Yap