Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Arama Sonuçlarında Google ve Twitter İş Birliği!

Google ve Twitter Güçlerini Birleştiriyor!

Google ve Twitter kullanıcılarına daha iyi bir arama sonucu deneyimi sunmak için iş birliği yapmaya karar verdi. Aslında 2009 – 2011 yılları arasında benzer bir çalışmaya başlayan Google ve Twitter’ın bu macerası uzun sürmemiş ve kısa sürede sonlanmıştı.

Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya ağları ve uygulamaları olan Facebook, Instagram ve Whatsapp tek kişinin elinde. Dolayısıyla Google sosyal platformlarını geliştirmek için hızlı hareket etmeye başladı. Ayrıca Instagram’ın durdurulamaz yükselişi nedeniyle pazarlama kanallarını kaybetmek istemeyen Google kullanıcılarının deneyimini artırmayı hedefledi.

Google Arama Sonucu ve Twitter Arama Sonucu

Google dünyanın en büyük arama motoru olarak dikkat çekerken Twitter diğer sosyal medya platformları kendisini geçmeden önce en çok kullanılan ağlardan biriydi. 140 karakterle kendinizi ifade edebildiğiniz Twitter’da özellikle haberleşme ve dünyanın her yerine ulaşma özelliği büyük olaylarda avantaj haline dönüşmüştü. Şimdi ise her gün milyonlarca kişinin arama yaptığı Google ve en güncel olayları öğrenebildiğimiz Twitter arama sonuçları konusunda yenilikçi bir adım atarak hem faydalı hem de yeni bilgileri kullanıcılarına vermeyi hedefliyor. Başarılı olmaları içinse iyi bir Google reklam çalışmasına ihtiyaçları var.

Google ve Twitter’ın Hedefi Ne?

Google arama sonuçlarında Twitter ile birlikte çalışmaya başlayınca kullanıcı odaklı verilerin de olumlu şekilde arttığını görmeye başladık. Yani;

  • Twitter, Google arama sonucunda tweet gösterdiğinde hem ziyaretçi sayısı artacak hem de marka imajına daha fazla kişiye ulaşıldığı mesajını yükleyecek.

  • Twitter reklam yaparak giderek kaybettiği kitleyi yeniden kazanacak.

  • Twitter ayrıca azalan büyüme ivmesini tekrar yükseltecek.

  • Twitter uzun zamandır gelir elde edemediği Promoted Tweet reklamlarının Google arama sonuçlarına yansıtılma imkanıyla hem Google ile reklam ortaklığı yapacak hem de müşterilerine daha fazla reklam verme imkanına sahip olacak.

  • Twitter arama sonuçları sayesinde gerçek zamanlı arama konusunda kendini ne kadar geliştirdiğini tekrar gösterebilecek ve kaybettiği kitlesini yeniden kazanacak.

  • SEO çalışmalarını olumlu ya da olumsuz etkileyeceği tam kestirilemeyen bu durumda, Google ve Twitter sosyal medya hesaplarının optimizasyon çalışmalarına da dikkat edecekler.

  • Google ve Twitter iş birliği ile hashtag ve güncel paylaşım mantığı da markaların sosyal medya hesaplarında önem verdiği konulardan olacak.

  • Reklam kampanyaları da Google ve Twitter kullanıcısına yönelik hale gelecek.

Twitter’ın Google Arama Görünürlüğü Hangi Dengeleri Değiştirecek?

Kullanıcı sayısı her geçen gün biraz daha artan Instagram, liderliği elinde tutuyormuş gibi görünse de küresel düzeyde en çok aktif kullanıcısı olan sosyal medya platformu hala Facebook. Bu yüzden, Google reklam ve Twitter reklamlarının esas amacı, Instagram ve Facebook’un gücünü kırmak ve Twitter’ı eski popülaritesine kavuşturmak olabilir.

Google arama sonuçlarında Twitter ile iş birliğine giderek Twitter’ın kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi amaçlıyor, imzalanan anlaşma neticesinde de çevrim dışı analitik verileri, veri işleme faaliyeti ve makine öğrenimi işlemlerini kendi bünyesinde saklamayı hedefliyor.

[widget-134]

Yorum Yap