SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Kurumların Sosyal Medya Kullanımı Nasıl Olmalı?

Kurumsal Sosyal Medya Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Şirketinizin sosyal medya hesaplarında yaptığınız paylaşımların sonuçları kişisel olarak sizi değil, markanızı bağlayacaktır. Kişisel hesaplarınızla herkese yorumlar yapma imkanınız bulunurken kurumsal bir hesapla yapabilecekleriniz sınırlıdır. Marka değerinizi zedelememek adına kurumsal sosyal medya hesaplarıyla hangi davranışları gerçekleştirdiğinize dikkat etmelisiniz. Kurumların sosyal medya kullanımı nasıl olmalı sorusuyla ilgili aklınıza takılanlar varsa bir an önce öğrenmeli, hamlelerinizi doğru yapmalısınız. 

Sektörünüzde rakiplerinizi sık sık gözlemliyorsanız bilirsiniz, kurumsal iletişimde sosyal medya kullanımı biraz daha fazla çaba ve özen ister. Kurumsal sosyal medya kullanımı konusunda davranışlarınızı analiz etmek istiyorsanız rakiplerinizi de inceleyebilirsiniz. Göreceksiniz ki kurumsal hesaplar her ne kadar samimi bir dil kullansalar da resmiyeti elden bırakmıyorlar ve kişisel hesapların özgür davranışlarından bir adım geride duruyorlar. Öyleyse kurumların sosyal medya kullanımı hakkında vereceğimiz diğer bilgilerden yararlanarak siz de yolunuzu çizebilirsiniz. 

Kurumsal Firmaların Sosyal Medya Kullanımı Nasıl Olmalı?

Kurumsal sosyal medya kullanımında dikkat edilmesi gerekenleri biliyor musunuz? Kurumsal sosyal medya hesaplarınızı etkili bir şekilde yönettiğinizde markanızın değerinin düşmemesi için elinizden geleni yapmış olur ve hesap güvenliğinizi korursunuz. Kurumsal sosyal medya kullanımında dikkat edilmesi gerekenler şöyle:

Kurumların Sosyal Medya Kullanımı 1. Kural: Kaliteli Görseller Kullanılmalı

Kurumların sosyal medya kullanımı hakkında bilinmesi gereken en önemli kural, kaliteli görsel kullanmaktır. Görsel kaliteniz düşük olduğunda, kompozisyon zayıf olduğunda ya da renklerinizle fark yaratamadığınızda hesabınız hiç hoş görünmez. 

Kurumların Sosyal Medya Kullanımı 2. Kural: Özgün İçerikler Hazırlanmalı

Kendi yaratıcılığınızı ortaya koymaz, kopya içerikler kullanırsanız bu, mutlaka açığa çıkacak ve sizi zor durumda bırakacaktır. Başkalarına ait çalışmaları ya da lisanssız tasarımları kullanmak firmanızın imajını zedeler. Dolayısıyla kurumsal iletişimde sosyal medya kullanımı konusunda elinize geçen her görseli ya da içeriği paylaşmamaya dikkat etmenizi öneririz. Firmanızın adını zedeleyecek en küçük bir davranış, geri dönüşü olmayan sonuçlar yaratabilir.

Kurumların Sosyal Medya Kullanımı 3. Kural: Yorumlarda Kurumsal Dil Kullanımı Unutulmamalı

Her ne kadar potansiyel müşterilerinizle samimi bir dil çerçevesinde iletişim kurmak istiyor olsanız da kurumsallıktan çıkmamanız gerekir. Yorumlara cevap verirken mutlaka kurumsallığınızı korumalısınız. Unutmayın, yorumları kişisel hesabınızla cevaplandırmıyorsunuz, kurumsal bir hesap kullanıyorsunuz. Kurumların sosyal medya kullanımı resmi olmalı ve marka duruşunu gösterebilmeli.

Kurumların Sosyal Medya Kullanımı 4. Kural: Sürekli Reklam Vermemeye Dikkat Edilmeli

Reklam çalışmaları şirketler için büyük bir öneme sahiptir fakat sık sık reklam vermeniz, kullanıcıların rahatsızlık duymasına sebep olabilir. Kurumların sosyal medya kullanımında doğallığa önem vermeli, sık reklam vermekten kaçınmalı ve süreçlerinizi organik olarak yönetmelisiniz.

Kurumların Sosyal Medya Kullanımı 5. Kural: Doğru Bilgi Verilmeli

Teyit edilmemiş, asparagas, doğru olmayan bilgiler markanızın adını zedeler. Bu yüzden kurumsal sosyal medya kullanımında dikkat edilmesi gerekenler arasında doğruluk maddesi de bulunmalıdır. Yine de kişisel bir hesaptan doğru olmayan bir bilgi paylaşımıyla kurumsal bir hesaptan yapılan yanlış bilgi paylaşımı arasında büyük bir önem farkı vardır. 

Kurumsal Firmaların Sosyal Medya Kullanımında Dikkatli Olması Çok Önemli!

Kurumsal bir firma olarak var olmak istiyorsanız kurumsal firmaların sosyal medya kullanımı hakkında tüm detayları bilmeli ve hesaplarınızı buna göre yönetmelisiniz. Doğru bir kullanımla sosyal medyada görünür olmanın ve iletişimde kalmanın yollarını bulmalısınız.

Kurumların sosyal medya kullanımı ne kadar doğru olursa etkili bir imaj yaratma süreci de o kadar kaliteli bir şekilde gerçekleşir. Herkesin takip ettiği ve beğendiği bir kurumsal hesap olduğunuzda firmanızın ne kadar beğenildiğini de fark edebilirsiniz. 

[widget-134]

Yorum Yap