SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

LinkedIn Algoritmasının Çalışma Mantığı Nedir?

LinkedIn Akış Algoritması Hakkındaki Tüm Detaylar!

Sosyal medyada yer alan tüm platformların kendine has bir algoritması vardır. Elbette LinkedIn’in de bir akış algoritması var. LinkedIn algoritması hakkında detayları öğrenmeden önce size kısaca LinkedIn’den ve kullanım amacından bahsedeceğiz.

LinkedIn, profesyonellerin kendilerini ifade ettikleri, işe alım ve iş arama süreçlerinin yürütüldüğü, üretkenliği destekleyen, başarıyı sağlayan bir platformdur. Dünya çapında bir erişime izin veren LinkedIn akışı, belirli bir düzene sahiptir. İşte bu düzen, Linkedin akış algoritması olarak adlandırılmaktadır.

Linkedin Algoritma Mantığı Nasıl İşler? – LinkedIn Algoritması Hakkında Detaylar

Eğer Linkedin üzerinden iş geliştirme faaliyetleri yürütüyorsanız ya da dijital pazarlama süreçlerinizi LinkedIn üzerinden kontrol etmek istiyorsanız ilk olarak Linkedin algoritmasının çalışma mantığı üzerine düşünmenizi öneririz. Peki, Linkedin algoritması nasıl çalışır? Linkein algoritması, kullanıcıların eğilimlerine ve bağlantılara göre arka planda çalışmaya devam eder. 

  • Linkedin kullanımı ile ilgili veriler toplanır. Kullanıcı bazında, neler aratılıyor, hangi içeriklere etkileşim veriliyor, bunlar ölçümlenerek aksiyon alınır. 

  • İlgi alanlarınızla alakalı içerikler akışınıza daha sık düşer.

  • Hangi profilleri takip edip bağlantı kurduğunuz da LinkedIn algoritma gözlerinden kaçmaz!

  • Linkedin algoritması en yeni içerikleri göstermeye eğilimlidir. Eski içerikler geriye düşer.

  • Linkedin’i hangi dilde kullandığınız da önemli bir detaydır. Sizin için, Linkedin’i kullandığınız dilde içerikler gösterilir.

  • Linkedin akış algoritması yararlı ve gelişim göstermenizi destekleyecek içerikleri sizin için öne çıkarır.

  • Linkedin algoritması size uygun içerikleri gösterir fakat siz görmek istemediklerinizi “Bunu görmek istemiyorum.” seçeneğine tıklayarak bir daha size gösterilmemesini sağlayabilirsiniz. Böylece o içerik Linkedin algoritması tarafından artık size gösterilmez.

Linkedin Algoritması ile İyi Anlaşmak İçin Neler Yapmalısınız?

Gönderilerinizi Linkedin akışı üzerinde öne çıkarmak ve daha fazla görünmek istiyorsanız yapmanız gereken bazı hamleler bulunuyor. Eğer Linkedin algoritması çalışma mantığını biliyorsanız zaten neler yapmanız gerektiğine az çok hakim olabilirsiniz. 

  • Hesabınızın ve gönderilerinizin etkileşimlerini artırmak istiyorsanız düzenli paylaşım yapmalısınız. Böylece LinkedIn akış algoritması tarafından gönderilerinizin öne çıkarılmasını destekleyebilirsiniz.

  • Popüler hashtagleri kullanarak LinkedIn algoritması tarafından değerli içerikler üretebilirsiniz. 

  • Sektörünüzü ve takipçilerinizi iyi analiz edin ve paylaşım zamanlarınızı buna göre belirleyin.

  • Bilgi verici içerikler, videolu içerikler ve benzeri gönderiler paylaşırsanız insanlar sizin gönderilerinizde daha fazla süre boyunca kalırlar. Bu da LinkedIn algoritması tarafından iyi karşılanan bir durumdur. Gönderileriniz ne kadar fazla süre boyunca görüntülenirse, o kadar fazla görünür olurlar.

LinkedIn algoritması için kararlı adımlar atarsanız başarılı bir dijital pazarlama süreci geçirebilir, hesabınızın etkinliğini artırabilirsiniz.

Profesyonel LinkedIn Kullanımı İçin Algoritmanın Çalışma Mantığını Lehinize Çevirmelisiniz!

Linkedin kullanırken hesabınızı ön plana çıkarmak mı istiyorsunuz yoksa gelişim göstermek mi? Ne isterseniz isteyin, Linkedin algoritması nasıl çalışır sorusunun yanıtını bilirseniz işler sizin açınızdan daha kolay yürür. 

Kullanıcı deneyimine önem veren LinkedIn akış algoritması, çalışmalarınızı herkese ulaştırmak için sizin de nasıl içerikler ürettiğinizi gözlemleyecektir. Eğer içerikleriniz algoritmanın mantığına uyuyorsa yakın zamanda bağlantılarınız da büyük bir artış gösterecektir. 

[widget-134]

Yorum Yap