- Konu Başlıkları
- Markalar İçin Sosyal Medyayı Kullanmanın Önemi Nedir?
- Markalar İçin Sosyal Medyanın Önemi – Sosyal Medya Firmaların Elindeki Güçlü Bir Koz!
- Sosyal Medya Kullanımının İşletmelere Sunduğu Avantajlar Nelerdir?
- Sosyal Medyayı Kullanan Markalar Her Zaman Bir Adım Önde…
Markalar İçin Sosyal Medyayı Kullanmanın Önemi Nedir?
Tüketicilerin %55’inin yeni markaları sosyal medyadan öğrendiğini söylesek ne dersiniz? Sosyal medya artık bir iletişim, haberleşme aracı olmaktan çok daha fazlası… Sosyal medya artık bir keşif yeri. Markalar için sosyal medyayı kullanmanın önemi de aslında buradan kaynaklanıyor. Firmalar, sosyal medyayı potansiyel müşterilerin kendilerini keşfetmesi için tercih ediyor.
Sosyal medyayı kullanan markalar, sosyal medyayı pazarlama stratejilerinin bir adımı olarak değerlendiriyor ve tüketicilerle iki yönlü iletişim kurabilmek adına sosyal medya platformlarında daha aktif oluyorlar. İçeriklerini, yeni ürünlerini, başarılarını ve hedeflerini müşterilerle paylaşıyor, daha duygusal bir bağ kurmak için çabalıyorlar.
Markalar İçin Sosyal Medyanın Önemi – Sosyal Medya Firmaların Elindeki Güçlü Bir Koz!
Markanız ve şirketinizle ilgili yaşadığı olumlu bir deneyimi kendi sosyal medya hesabından ya da sizin sosyal medya hesabınızdan paylaşan bir kişinin aslında sizin için ne büyük bir iyilik yaptığının farkında mısınız? Bu paylaşım, sizin güvenilir bir marka olduğunuzu ve üst düzey müşteri ilişkilerine sahip olduğunuzu gösteriyor. Dolayısıyla bir paylaşım aracılığıyla binlerce müşteri markanıza ulaşıyor. Sosyal medyanın işletmeler için önemini istatistiki bilgilerle biraz daha netliğe kavuşturalım.
-
Şu anda tüketicilerin %78’i sosyal ağlarda olumlu değerlendirmelerin yapıldığını gördüğü firmalardan alışveriş yapıyor.
-
Şirket yöneticilerinin %80’i sosyal medya pazarlamasına ek kaynak çıkarmanın gerekli olduğunu düşünüyor.
-
Tüketicilerin %62’si markaların uzun vadede başarılı olabilmek için sosyal medyada güçlü bir imaja sahip olmalarının gerekliliğine inanıyor.
-
Yöneticilerin %91’inin önümüzdeki 3 yıl içinde sosyal medya pazarlama stratejilerine ayırdıkları bütçeyi artırmaları bekleniyor.
-
Şirketlerin %85’i sosyal verilerin, iş zekasının birincil kaynağı olacağını düşünüyor.
-
Geçtiğimiz yıldan bu yana tüketicilerin %43’ü yeni ürünler keşfetmek için sosyal medya kullanımını artırdı.
Sosyal Medya Kullanımının İşletmelere Sunduğu Avantajlar Nelerdir?
Sosyal medyayı kullanan markalar, dijital pazarlama için önemli bir adım atmış demektir. Çünkü artık sosyal medya kullanan 5 kişiden 2’si gönderilerini beğendiği marka ve şirketlerle etkileşime geçtiğini öne sürüyor. Yani bu demek oluyor ki sosyal medyayı aktif olarak kullan bir şirket, potansiyel ziyaretçiler için güvenilir bir imaj yaratıyor.
Bunun dışında markalar için sosyal medyayı kullanmanın önemi kendini bir de ürün/hizmet tanıtımı aşamasında gösteriyor. Yalnızca bir gönderiyle milyonlarca kişiye ücretsiz bir şekilde tanıtım yapabiliyor, müşterilerinize daha kolay bir şekilde ulaşabiliyorsunuz. Hizmet ve ürünlerinizle ilgili geri bildirimler alabiliyor, bu sayede yanlış yürüttüğünüz bir strateji ile ilgili yenilikler yapabiliyorsunuz. Markalar için sosyal medyanın önemi, elbette Google’daki sıralamalarından da anlaşılıyor. Siz aslında sosyal medyada çalışma yürütürken web sitenizin Google’da daha üst sıralarda çıkmasını da sağlıyorsunuz. Yani sektörünüzle ilgili Google’da arama yapan kullanıcıların karşısına çıkıyor, satışlarınızı artırıyorsunuz.
Sosyal medya kullanımınızı geliştirdikçe rakiplerinizi analiz etmeyi öğreniyor, uluslararası pazarlar da dahil olmak üzere sektörünüzü ve sektörünüzdeki konumunuzu fark edebiliyorsunuz. Sosyal medyada aktif olarak özgün bir marka olduğunuzu yansıtıyor, yenilikçi bir duruş sergiliyorsunuz.
Sosyal Medyayı Kullanan Markalar Her Zaman Bir Adım Önde…
Sektörünüzde ne kadar yoğun rekabet olursa olsun, markalar için sosyal medya kullanmanın önemini keşfederseniz insanların markanız hakkında neler konuştuğunu takip etme, en büyük pazarlarda yer alma, tüketicilerin satın alma mekanizmalarını harekete geçirme, zayıf yönlerinizi geliştirme ve viral olma gibi fırsatları yakalayabilirsiniz.
Ünlü markaların, iş insanlarının ve girişimcilerin Linkedin, Instagram ve Twitter profillerini inceleyin. Eğlenceli paylaşımlar yaptıklarını, önemli kampanyalar yürüttüklerini ve insanları nasıl etkilediklerini siz de keşfedeceksiniz. Firmanız için sosyal medya çok önemli bir mecra, bunu unutmayın.
[widget-134]