SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Sosyal Medyada Satışları Artıracak Ürün Fotoğrafı Nasıl Çekilir?

Sosyal Medya Ürün Fotoğrafçılığı Hakkında Tüm Merak Edilenler

Sosyal medya ürün fotoğrafçılığı, dijital pazarlamanın en önemli araçlarından biridir. Özellikle çevrim içi mağazalarda satışları artırmak, daha çok takipçi kazanmak ve etkileşimi artırmak için ardı ardına fotoğraflar paylaşılmaktadır. Rakipler de işin içine girdiğinde satışları artıracak ürün fotoğrafı çekmek, çok daha önemli bir konu haline gelmektedir.

Şimdi sosyal medya ürün fotoğrafçılığıyla ilgili merak ettiğiniz tüm detayları adım adım paylaşacağız. Sosyal medya için ürün fotoğrafı çekerken nelere dikkat etmeniz gerektiğini, en çok kullanılan ürün fotoğrafı düzenleme programını ve satış artırma tüyolarını sizler için sıralayacağız. Haydi, başlayalım!

Sosyal Medya Ürün Fotoğrafçılığı – Satışları Artıracak Ürün Fotoğrafı Tüyoları

Sosyal medyada dikkat çekici olmak önemlidir. Henüz ihtiyacının farkında olmayan, karar vermek üzere olan ya da yalnızca araştıran kişileri, satışa teşvik etmek için aslında doğru planlanmış bir fotoğraf yeterlidir. Sosyal medya ürün fotoğrafçılığı konusunda ne kadar yetkin olursanız e-ticarette de o kadar güçlü olursunuz. İşte, sosyal medya için ürün fotoğrafı çekerken dikkat etmeniz gerekenler:

Güzel Bir Fotoğraf Makinesi Alın

Sosyal medya ürün fotoğrafçılığında başarılı olmak için telefon kamerasından kurtulmanız gerekiyor. Her ne kadar akıllı telefonlar güçlü çekim özelliklerine sahip olsa da profesyonel bir fotoğraf makinesinin sunabileceği özelliklerin çok gerisindeler. Bu yüzden ilk yatırımınızı, kaliteli bir fotoğraf makinesine yapmanız şart.

Beyaz Arka Plan Kullanın

Sosyal medya için ürün fotoğrafı çekerken sürekli mizansen yaratmaya çalışmayın. Fotoğrafları olabildiğince gözü yormayan ve kullanıcıların hızlıca göz gezdirebileceği şekilde ayarlayın. Şöyle düşünün. Instagram’da keşfette ya da ana sayfada hızlıca gezinen bir kullanıcı, kalabalık arka planın bulunduğu bir fotoğrafı ayırt edemeyebilir. Ancak arka plan ne kadar temiz olursa kullanıcı, gönderinizi o kadar o çabuk fark eder.

Ürün Fotoğrafı Düzenleme Programında Bulunan Filtreleri Kullanmayın

Satışları artıracak ürün fotoğrafı çekerken en sık yapılan hatalardan biri de ürünün gerçek rengini bastıracak filtrelerin kullanılmasıdır. Doğru ışık ve doğru açıyla çekilmiş bir fotoğrafın, filtreye ihtiyacı yoktur. Sosyal medya ürün fotoğrafçılığındaki esas amacınızın, ürününüzün satın alınmasını sağlamak olduğunu unutmayın. 

Tüm Ürünlerin Fotoğrafını Çekin

Satış artıracak Instagram fotoğrafı çekmek istiyorsanız her ürün için ayrı ayrı fotoğraf çekmeniz gerekiyor. İnternette –üstelik de çok önemli markalarda– bir ürünün farklı renkleri için photoshop uygulandığını görüyoruz. Ne kadar profesyonel bir çalışma yürütürseniz yürütün, bu kullanıcılar tarafından fark ediliyor. Yani Instagram satışlarını artırma yollarından en önemlisi, bu tarz önemli işlemlerde basite kaçmamak.

Renk Psikolojisinden Faydalanın

Renklerin insanlar üzerinde yarattığı duygularla ilgili mutlaka bir şeyler duymuşsunuzdur. Karmaşıklığı simgeleyen siyah, rahatlığı ve dişil duyguları öne çıkaran pembe, asaleti çağrıştıran mor, doğallığı yansıtan kahverengi ve iştah açıcı kırmızı… Sosyal medya ürün fotoğrafçılığı yaparken hizmet verdiğiniz alana uygun renkleri kullanmaya özen gösterin.

Farklı Açıları Deneyin

Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır diyenler için bir diğer önerimiz de alışveriş deneyimini kolaylaştırabilmek adına kullanıcılara ürünle ilgili tüm detayları sunmanızdır. Satışları artıracak ürün fotoğrafı çekerken mutlaka her açıyı, kullanıcıya yansıtmaya çalışın.

Yakın Çekim Yapın

Satış artıracak Instagram fotoğrafı çekerken mutlaka ürününüzü yakın kadraja alın. Özel bir desen veya dokusu bulunan ürünlerde yapılan yakın çekim, kullanıcıların karar verme mekanizmalarını harekete geçirir. Çünkü müşterinin dikkati, ürünün öne çıkan özelliğine çekilir.

Resimleri Doğru Şekilde Kırpın

Sıra geldi sosyal medya ürün fotoğrafçılığı yapılırken en sık rastlanan hatalardan bir diğerine. Bu, kullanılan ürün fotoğrafı düzenleme programıyla da ilgili bir durum elbette. Ürünü yanlış açıdan ya da ortalamadan kestiğinizde, kötü bir görüntü oluşturur, kullanıcının ilgisinin dağılmasına neden olursunuz. 

Sosyal Medya İçin Ürün Fotoğrafı Çekerken Bir Müşteri Gibi Düşünün

Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, sattığım ürünleri müşterilerime nasıl sunmalıyım, nasıl bir yenilik yapmalıyım diye düşünüyorsanız bir müşteri olsanız bu ürünü hangi şekilde görmek isterdiniz, bunu değerlendirin. Örneğin, bir eteği modelin üzerinde görmek mi yoksa beyaz arka fonda görmek mi size özelilkleri daha iyi yansıtır? 

Ya da bir aksesuarı, mükemmel bir şekilde dizayn edilmiş bir ev ortamında mı görmek isterdiniz yoksa beyaz arka fonda mı? Aslında satışları artıracak ürün fotoğrafı çekerken basit ve etkili düşünmek yeterli. Bir de ilham alabilmek için rakiplerinizin çekimlerini takip etmeyi asla unutmayın…

[widget-134]

Yorum Yap