SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Dünyada ve Türkiye’de Sosyal Medyayı En Başarılı Kullanan Markalar Hangileri?

Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Markalar – Kusursuz İşler Çıkarıyorlar!

Tüketicilerin satın alma davranışları incelendiğinde, %71 gibi büyük bir oranda yer alan kişilerin satın alacağı ürünü sosyal medya kanalları üzerinden araştırdığını görüyoruz. Aynı şekilde Forbes’un yaptığı bir araştırmadan da tüketicilerin %78’inin şirketlerin sosyal medya gönderilerinden etkilendiğini ve bu doğrultuda kararlar verdiği sonucuna varıyoruz.

Yani bu istatistiklerden şunu anlıyoruz. Markaların sosyal medya kanalları aracılığıyla yürüttüğü projeler, insanları büyük ölçüde etkiliyor ve satın alma mekanizmalarını harekete geçiriyor. Sosyal medyayı en iyi kullanan markalar da küresel ticarette bu yarışın kazananı oluyor. Peki en yaratıcı pazarlama stratejileri geliştiren ve sosyal medyayı en başarılı kullanan markalar hangileri, biliyor musunuz?

Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Markalar 2022

Günümüzde pek çok tüketici, bir ürünü satın almaya karar vermeden önce sosyal medyada araştırma yapıyor. Yani, sosyal medyayı alışveriş deneyimlerinin bir parçası haline getiriyor. Özellikle Y ve Z kuşağının satın alma sürecini %91 gibi büyük bir oranla sosyal medya tamamlıyor. Peki, böyle büyük kitlelere ulaşmak için nasıl bir sosyal medya yönetimi yapmak gerekiyor ve sosyal medyayı en iyi kullanan markalar bu işi nasıl başarıyor?

İsterseniz ilk olarak dünyada sosyal medyayı en başarılı kullanan markalara göz atalım. 

  • Fenty Beauty: 11.700.000 takipçisiyle Rihanna’nın sahibi olduğu kozmetik markası Fenty Beauty’nin sosyal medya paylaşımlarını dikkatlice incelerseniz renkli kişiliklerin ve etnik çeşitliliğin farkına varırsınız. 

  • Burger King: Sosyal medyayı en başarılı kullanan markalarda elbette Burger King de var! Marka, iştah kabartan kırmızının tonlarını sosyal medya pazarlama stratejilerinde muhakkak kullanmaya çalışıyor ve tüketicilerin dikkatini çekmeyi başarıyor.

  • Mc Donalds: Sosyal medyayı en iyi kullanan markalardan biri olan Mc Donalds’ın reklam konusunda başarılı bulduğumu söylememiz gerek. Çoğu zaman hiçbir logo veya marka olmadan yayınladığı reklamlarda bile bilinçaltında “Mc Donalds” etkisini uyandırabiliyor. 

  • Buffer: Sosyal medyayı en iyi kullanan markalardan biri olan Buffer, kullanıcılara nasıl yaklaşacağını iyi biliyor. Hesabı incelediğinizde memes’ler ve rengarenk paylaşımlar görebilirsiniz.

  • National Geographic: 23.700.000 takipçisiyle NatGeo hesabı, kullanıcıları bilgilendirici içerikler ve birbirinden kusursuz doğa fotoğraflarıyla etkiliyor. Hem kendi orijinal fotoğraflarını hem de dünya çapında ünlü doğa fotoğrafçılarının çekimlerine yer veriyor. National Geographic’in Instagram hesabını mutlaka inceleyin…

Şimdi de Türkiye’de sosyal medyayı en iyi kullanan markaları inceleyelim.

  • Dove: Kadınların doğal ve pürüzsüz güzel olduklarını öne çıkararak güzellik klişelerini yıkan Dove, bu pazarlama stratejilerini sosyal medya hesaplarında da uyguluyor. 

  • Netflix: Büyük bir yükselişte olan ve pek çok dizi/film projesini kullanıcılara kaliteyle sunan Netflix de sosyal medyayı en başarılı kullanan markalardan biri. Üstelik Netflix Türkiye, başarılı bir pazarlama yöntemi deniyor ve yalnızca müşterilerin dikkatini çekmekle kalmıyor. Aynı zamanda da onlarla etkileşime giriyor.

  • Dominos: Dominos da Twitter’ı aktif olarak kullanan ve sosyal medyada ben de varım, diyen markalardan biri. Özellikle de video gönderiler konusunda oldukça başarılı olduklarını söylememiz gerekiyor.

  • Madame Coco: Türkiye’de sosyal medyayı en iyi kullanan markalardan biri de Madame Coco. Özellikle de oluşturdukları dekorasyon konseptleri ile tüketicileri etkilemeyi başarıyor.

Sosyal Medyayı En Başarılı Kullanan Markaların Çalışmalarını Mutlaka İnceleyin…

Halihazırda bir dijital pazarlama stratejisi yürütüyorsanız ya da sosyal medya yönetimi üzerine önemli bir çalışma yapıyorsanız başarılı markaları takip etmenizi öneririz. Elbette hem dünyada hem de Türkiye’de sosyal medyayı en iyi kullanan markalar, yukarıda sıraladıklarımla sınırlı değil. Arbys, UPS, Oreo ve English Home gibi pek çok marka da başarılı işler çıkarıyor.

Bunun sonucu olarak da takipçi kitlelerini büyütüyor, marka sadakati oluşturuyor ve rakiplerinin bir adım önüne geçiyorlar. Unutmayın, insanlar ilişki kurabilecekleri markaları tercih ederler. Bu nedenle de hedef kitlenize onlara değer verdiğinizi gösteren içerikler sunmanız önemlidir.

[widget-134]

Yorum Yap