- Konu Başlıkları
- Instagram’da Sponsorlu Reklam Vermek İçin Ne Yapmak Gerekir?
- Instagram Sponsorlu Reklam Nedir?
- Instagram’da Sponsorlu Reklam Vermeye Ne Zaman Başlamalısınız?
- Instagram Sponsorlu Reklam Ücreti Nedir?
- Instagram Sponsorlu Reklam Kaldırma – Ne Yapmalısınız?
- Instagram’da Sponsorlu Reklam Vermek İçin Pek Çok Nedeniniz Var
Instagram’da Sponsorlu Reklam Vermek İçin Ne Yapmak Gerekir?
Instagram sponsorlu reklam, tıpkı Facebook’ta olduğu gibi kullanıcıların gönderilerinde, Story’lerde ve Keşfet’te görünür. Hedef kitleyle etkileşim kurmak ve onlara işletmeyle ilgili bilgi sunmak amacıyla oluşturulur. Sponsorlu Instagram gönderileri, marka bilinirliği oluşturmanıza ve işletmenizin büyümesine yardımcı olmak için daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanıza yardımcı olur.
Sponsorlu reklamlarla Instagram gönderilerinizi öne çıkarmak için ödeme yapar, yayınladığınız içeriğin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlarsınız. Şimdi dilerseniz Instagram sponsorlu reklam nedir, Instagram’da sponsorlu reklam vermek için ne yapmak gerekir, detaylı bir şekilde inceleyelim.
Instagram Sponsorlu Reklam Nedir?
Instagram’da etkileşimi artırmanın en basit ve etkili yollarından biri olan sponsorlu reklam, daha geniş bir hedef kitleye ulaşabilmek için oluşturulan ücretli reklamlardır. Instagram sponsorlu reklamları; marka görünürlüğünü, web sitesi trafiğini ve dönüşüm oranını artırmak için uygulanır. Peki, Instagram sponsorlu reklam almaya neden ihtiyacımız var? Bunu faydalı bir istatistikle açıklamak istiyoruz. Kullanıcıların %75’i Instagram’da gördüğü bir gönderiden ilham alarak satın alma kararı veriyor. Yani bu demek oluyor ki sponsorlu reklamlar, gönderi yoluyla markalara daha çok müşteri ve daha çok kazanç sağlamak için oluşturuluyor.
Instagram’da Sponsorlu Reklam Vermeye Ne Zaman Başlamalısınız?
Sponsorlu reklam nedir konusunu açıkladıktan sonra şimdi de sponsorlu reklam gönderilerini ne zaman kullanacağınızı belirleyelim. İyi bir performans gösteren gönderileriniz varsa hedef kitlenizde biraz daha etkili olmak için sponsorlu reklamlara başvurabilirsiniz. Eğer gönderiniz hedeflediğinizden daha çok etkileşim alırsa bu aynı zamanda yeni kitlelerin de gönderinizden haberdar olacağı anlamına gelir. Durumu basit bir örnekle şöyle açıklayabiliriz. Diyelim ki bir gönderinizde 3 yorum, 5 beğeni var; başka bir gönderinizde ise 250 yorum, 400 beğeni var. Sizce insanlar hangi gönderinizi daha çok merak eder? Elbette beğeni ve yorum sayısının fazla olduğu paylaşımı... Yani sponsorlu reklamlarla halihazırda çok sayıda etkileşim yarattığınız bir gönderiyi daha geniş kitlelere duyurma imkanınız olur.
Instagram sponsorlu reklamlarına başvurmak için bir diğer nedeniniz de Shopping olabilir. Sponsorlu reklamlar aracılığıyla ürünlerinizin görsellerine etiketleme yaparak kullanıcıların detaylı bilgiye ulaşmasını sağlar, kullanıcıları hedef pazarınıza çekersiniz. Yani Instagram sponsorlu reklamlarla içeriklerinizin beğenilerinden yorumlarına kadar her detayda daha fazla etkileşim sağlarsınız.
Instagram Sponsorlu Reklam Ücreti Nedir?
Instagram sponsorlu reklam alma ücretleri, bütçenize göre değişiyor; yani karar tamamen size ait. Facebook üzerinden giriyor, günlük bütçenizi belirliyorsunuz. İsterseniz Instagram sponsorlu reklamları için başlangıç ve bitiş tarihi belirliyor, haftada maksimum ne kadar harcamak istediğinize kendiniz karar veriyorsunuz. Reklam Yöneticisi’nden Instagram’da sponsorlu reklam vermek için gösterim ve dönüşüm gibi seçeneklerden birini, yani reklam verme amacınızı seçiyor, kendi belirlediğiniz sınırlar dahilinde en iyi sonuçları alıyorsunuz.
Instagram Sponsorlu Reklam Kaldırma – Ne Yapmalısınız?
Instagram sponsorlu reklam ücretinden sonra şimdi de reklamdan vazgeçmek isteyenlerin atacakları adımları sıralayalım. İlk olarak profilinize gidiyor ve Reklam Araçları’na dokunuyorsunuz. Kaldırmak istediğiniz sponsorlu reklamın altındaki İstatistikleri Gör’e dokunuyor ve en alttaki Reklamı Sil butonuna tıklıyorsunuz.
Instagram’da Sponsorlu Reklam Vermek İçin Pek Çok Nedeniniz Var
Standart Instagram reklamlarında, kampanya sona erdiğinde tüm etkileşimi kaybedersiniz ancak sponsorlu reklamlarda, edindiğiniz trafiği uzun süre daha devam ettirirsiniz. Instagram’da sponsorlu reklam verme aşamalarını tamamladığınızda etkileşim yaratır, video görüntülemelerinizi ve dönüşümlerinizi artırır, daha çok müşteriye ulaşırsınız.
Instagram hikayelerinin her gün 500 milyondan fazla kişi tarafından izlendiğini unutmayın. Sizin de hedefiniz markanızı veya ürünlerinizi öne çıkarmaksa ve ulaştığınız kitleden çok daha fazlasını hedefliyorsanız sponsorlu reklam vermeyi deneyebilirsiniz.
[widget-134]