SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Youtube'da Nasıl Reklam Verilir?

Youtube Reklamları ile Abone Sayısı Artırmak Mümkün mü?

Youtube reklamları vermek, kolay bir işlemdir. Aslında burada zor olan, Youtube’da nasıl reklam verilir sorusunu çözmektir. Çünkü işletmeler için markanın reklamını yapmak değil, markanın reklamını kaliteli bir şekilde yapmak önemlidir. 

Youtube’un 2 milyardan fazla kullanıcısı bulunmaktadır. Bu kullanıcılar, her gün bir milyar saat video izleyerek milyarlarca görüntüleme üretmektedir. Üstelik Youtube reklamlarının hedef kitlesi 14 ila 54 yaş aralığındakilere ulaşmaktadır. Şimdi dilerseniz Youtube ile ilgili detaylı bilgilere ve Youtube reklamları ile abone sayısı artırma yöntemlerine değinelim.

Youtube Kanalı Reklam Verme Süreci Nasıl Olur?

Youtube’da nasıl reklam verilir sorusuna değinmeden önce Youtube reklamcılığının ne olduğunu açıklamak daha iyi olur. Youtube reklamcılığı, kullanıcı erişimini ve tıklanmayı en üst düzeye çıkarabilmek için video içeriklerin Youtube’un arama sonuçlarında reklamının yapılmasıdır. Youtube reklamları ile abone sayısı artırmak istiyorsanız ilk olarak hangi reklam türünden yararlanacağınızı belirlemeniz gerekir.

  • TrueView Reklamlar

  • Atlanamayan Yayın İçi Reklamlar

  • Yayın İçi Reklamlar

  • Sponsorlu Reklamlar

  • Yer Paylaşımlı Reklamlar

  • Görüntülü Reklamlar

Youtube’da Nasıl Reklam Verilir?

Youtube kanalınızda reklam vermek için ilk olarak bir video oluşturmanız ya da görsel ve metin hazırlamanız gerekiyor. İçeriğinizi hazırladıktan sonra Youtube hesabınıza giriş yapın, sağ üst köşedeki küçük video simgesine tıklayın ve Video Yükle’ye basın. Açılan pencere Youtube kanalı reklam vermek için seçtiğiniz videoyu yükleyin. Başlık, açıklama ve etiket gibi gerekli tüm bilgileri doldurduğunuzdan emin olun.

Youtube’da nasıl reklam verilir’in ilk aşamasını başarıyla tamamladıktan sonra Google Ads hesabınıza gidin sol taraftaki Tüm Kampanyalar’ı seçin. Yeni Kampanya Oluştur (+) butonuna basın ve kampanyanızın türünü seçin. Örneğin Youtube reklamları ile abone sayısı artırmak istiyorsanız hedef olarak web site trafiğini seçebilirsiniz. 

Youtube sponsorlu reklamlarını oluşturmak için bir diğer adım olarak da kampanyanızı yapılandırın. Yani bir isim, bütçe, paylaşım ağı, dil, konum ve hedef kitle seçin. Anahtar kelimeleri, konuyu, reklam yerleşimini ve pazarlama videonuzu da seçtikten sonra Youtube reklam verme sürecini tamamlayın.

Youtube’da Reklam Verme Ücreti Nedir?

Youtube’da reklam verme ücretinin çok uçuk rakamlarda olmadığını söyleyebiliriz. Hatta bunun için tercih edebileceğiniz dört tane seçeneğiniz var.

  • GBM (görüntüleme başına maliyet); yani Youtube reklamlarının maliyeti videonun aldığı görüntüleme ve etkileşim sayısına bağlı.

  • BGBM; 1000 gösterim başına maliyettir. Yani reklamınızın aldığı her bin gösterim için ücrete tabii tutulursunuz.

  • Görüntülenebilir BGBM; Görüntülenen reklamlarınız için 1000 gösterim başına maliyettir. Yani atlanan veya reklamınızı görüp hemen çıkan kullanıcılar için hiçbir ödeme yapmazsınız.

  • EBM (edinme başına maliyet); Maliyetler, hedeflerinize bağlı olarak oluşur. Yani, eğer Youtube reklamlarınıza tıklanırsa ödeme yapmanız gerekir.

Youtube Kanalı Reklam Vermek İçin Doğru Platform!

Youtube’da nasıl reklam verilir ve Youtube’da reklam verme maliyeti nedir gibi soruları detaylı bir şekilde açıkladığımıza göre artık firmanızın reklamını nasıl yapmanız gerektiğini daha iyi biliyorsunuz demektir. Youtube reklamları ile ilgili şunu da söylemek istiyorum. Platformun toplamda 1 milyardan fazla kullanıcısı var. 

Dolayısıyla maksimum seviyede etkileşim yaratmak için Youtube, benzersiz bir ortam. Çünkü elinizde nüfusun büyük bir bölümüne ulaşma fırsatı var. Bu fırsatı değerlendirmek, sizin elinizde… Son bir öneri olarak da kampanyanızı başlatmadan hatta videonuzu oluşturmadan önce, bu kampanyayla ne elde etmek istediğinize ve başarının nasıl görüneceğine karar vermeyi unutmayın.

[widget-134]

Yorum Yap