- Konu Başlıkları
- Türkiye’de ve Dünyada En Çok Kullanılan Sosyal Medya Uygulamaları – Liderlik Kimde?
- En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları Hangileri?
- Youtube
- Tiktok
- En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları – Sizin Tercihiniz Hangisi?
Türkiye’de ve Dünyada En Çok Kullanılan Sosyal Medya Uygulamaları – Liderlik Kimde?
Her dönem, farklı bir sosyal medya platformu öne çıkıyor. Bundan bir on yıl kadar önce Facebook yediden yetmişe herkesin olmazsa olmazı iken günümüzde en çok ilgi Instagram ve Twitter’ın üzerinde yoğunlaşıyor. En çok kullanılan sosyal medya uygulamalarının sunduğu farklı özellikler kullanıcıları etkisi altına almayı başarıyor.
İşte bu farklı özellikler ve dönemin değişen koşulları, Tiktok, Youtube, Instagram ve Facebook gibi sosyal medya araçlarının sıralamasını da sürekli olarak değiştiriyor. Gelin, dünyada ve Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları hangileri, birlikte bakalım.
En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları Hangileri?
En çok kullanılan sosyal medya platformları ülkeden ülkeye göre değişiyor. Eğlenmek, iletişim kurmak, araştırma yapmak, iş bulmak ya da video izlemek gibi amaçlarla kullanılan sosyal medya uygulamaları, farklı ülkelerde farklı derecede öneme sahip oluyor. Temmuz ayı itibariyle yapılan araştırmalar, dünya çapında 4,70 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğunu ortaya koyuyor. Bu da ortalama olarak dünya nüfusunun %60’ına denk geliyor. Ayrıca her yıl, geçtiğimiz yıla kıyasla yeni kullanıcı sayısında da ciddi artışlar yaşanıyor. Önemli istatistiklere değindiğimize göre şimdi dilerseniz en çok kullanılan sosyal medya platformlarını sıralamaya başlayalım.
Şu anda dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformlarından birincisi, Facebook. Facebook’un liderliğindeki bir diğer faktör de bir milyar kayıtlı kullanıcıya sahip olan ilk sosyal medya uygulaması olmasıdır. En çok kullanılan sosyal medya uygulamalarında liderliği uzun yıllardır elinde tutan Facebook’un 2022 yılı itibariyle aylık 2,89 milyardan fazla aktif kullanıcısı var.
Youtube
Etki alanı en yüksek video paylaşım sitelerinden olan Youtube, 2 buçuk milyara yakın potansiyel reklam erişimi ile Facebook’tan sonra dünyada en çok kullanılan sosyal medya uygulamalarından biri. Youtube, çoğu zaman sosyal medya hesapları içine dahil edilmiyor olsa da aslında şu anda yorumlar ve videolar aracılığıyla oldukça aktif bir sosyal medya platformu olma özelliği gösteriyor.
Dünyada en çok kullanılan sosyal medya uygulamalarından biri olan Whatsapp, aylık 2 milyar aktif kullanıcısıyla Youtube ve Facebook’tan sonra üçüncü sırada yer alıyor. Çoğu marka, hedef kitlesine ulaşmak için doğrudan bir pazarlama kanalı olarak da Whatsapp’ı kullanıyor. Kullanıcıların %58-60’ının da her gün en az bir kere uygulamayı ziyaret ettiği biliniyor.
Hem Türkiye’de hem de dünyada en çok kullanılan sosyal medya platformlarını sorsaydık muhtemelen ilk sırada Instagram’ı söylerdiniz. Ancak düşündüğünüzün tam aksine Instagram, aylık 2 milyar aktif kullanıcısıyla kendisine Whatsapp’ın hemen ardında yer bulabiliyor. Ortalama olarak Z kuşağının %67’si, Y kuşağının ise %58’i her gün Instagram kullanmayı tercih ediyor.
Tiktok
Sosyal medya pazarına yeni girdiğinden dolayı en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları listesinde Tiktok’un sıralaması sizi şaşırtmış olabilir. Aylık 1 milyar aktif kullanıcıya sahip olan Tiktok, 2017 yılında kurulduktan yalnızca 1 sene sonra dünya çapında en hızlı büyüyen sosyal medya platformu oldu. Dünyada 3 milyardan fazla indirilen ve çoğunlukla Z kuşağının aktif olduğu Tiktok, kısa bir süre içerisinde en çok kullanılan uygulamalar listesinde ilk 5’e girmeyi başardı.
Dünyada en çok kullanılan sosyal medya platformları listesinin devamında ise Facebook Messenger, Douyin, QQ, Snapchat, Telegram, Pinterest ve Twitter yer alıyor.
En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları – Sizin Tercihiniz Hangisi?
Bir dönem milyarlarca aktif kullanıcısıyla her yaş grubunu etkisi altına alan Twitter’ın bu düşüşü, elbette rastlantısal değil. Daha çok görselliğe hitap eden Instagram ve Tiktok’un önem kazanmasıyla Twitter’ın hareketli kitlesi, bu platformlara kaydı. Doğal olarak da Twitter’da yalnızca kemik kadro kaldı.
Ülkemizde de durum, dünyadakinden pek farklı değil. Şu anda Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya uygulamalarında ilk sıra, Whatsapp’ın. TÜİK’in açıkladığı verilere göre %82 ile liderlik Whatsapp’ta, onu %67 ile Youtube ve %57 ile de Instagram takip ediyor.
[widget-134]