- Konu Başlıkları
- Kaynaklarınızı Boşa Harcamamak İçin Sosyal Medya Ajansı Seçerken Dikkatli Olun!
- Bir Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?
- İşinizi, Hedef Kitlenizi ve Pazarınızı Anlamanızı Sağlar! – Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi
- İçerikler Üretir! – Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?
- Gönderi Takvimini Düzenler! – Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi
- Hedeflemeli Reklamlar Yayınlar! – Sosyal Medya Ajansı Yapar?
- Tüm Yükü Kendi Başınıza Üstlenmek Zorunda Değilsiniz!
Kaynaklarınızı Boşa Harcamamak İçin Sosyal Medya Ajansı Seçerken Dikkatli Olun!
Sosyal medya yönetimi, bir işletmenin dijital pazarlama stratejisinin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Potansiyel müşterilerinizi işletmenizin sağladığı hizmetlere veya ürünlere yönlendirmek istiyorsanız profesyonel sosyal medya yönetimi için güçlü bir stratejiye ve dolayısıyla da uzman desteğine ihtiyacınız vardır.
Ancak bu sektörde iş yapan bir işletme değilseniz sosyal medya ajansı seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında pek bilginizin olmaması doğaldır. Bu da iddialı reklam cümleleriyle size büyük vaatler sunan sosyal medya ajansları tarafından aldatılmanıza neden olabilir. Bu yüzden profesyonel sosyal medya ajansı seçerken çok dikkatli olmanızı tavsiye ediyoruz.
Bir Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?
Profesyonel sosyal medya yönetim hizmetleri, markalara geniş bir çerçevede hizmet sunar. Hedef kitlenizi ve pazarınızı anlamanıza yardımcı olmaktan içerik stratejinize, müşteri etkileşiminizden kriz yönetimine kadar pek çok noktada size destek olur. Peki, tüm bu hizmetleri alabileceğiniz en iyi sosyal medya ajansını bulmak size neler kazandırır, öğrenmek ister misiniz? İşte, yanıtları:
-
İşinizi, Hedef Kitlenizi ve Pazarınızı Anlamanızı Sağlar! – Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya içerikleri yayınlamak çoğu zaman işletme sahiplerine olduğundan basit gözükür. Ancak ne paylaştığınızı önceden düşünmek ve planlamak bu işin önemli bir parçasıdır. Öncelikle bir adım geri atmayı ve mevcut çevrim içi varlığınızın, işinizin, rakiplerinizin ve hedef kitlenizin analizini tamamlamanız gerekir.
Profesyonel sosyal medya ajansı ile çalışmak sosyal medyada daha fazla takipçi ve etkileşime ulaşmak için harcayacağınız çaba ve zamanın boşa gitmemesini sağlar. Yani sosyal medya yönetim hizmetleri alarak, rakipleriniz ve sektör hakkında her şeyi doğru anlayarak çok daha etkili stratejiler oluşturabilirsiniz.
-
İçerikler Üretir! – Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?
Sosyal medya yönetimi sürecinin bir diğer parçası da elbette içerik üretimidir. Kapsamlı bir içerik araştırması, strateji belirlemek ve etkileyici içerikler yaratmak gerçekten zaman alan ve yaratıcılık isteyen bir iştir. Profesyonel sosyal medya ajansı, harekete geçirici içeriklerle potansiyel müşterilerinizi web sitenize veya mağazanıza yönlendirir ve pazarlama hedeflerinizi gerçekleştirmenize yardımcı olur.
-
Gönderi Takvimini Düzenler! – Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi
Profesyonel sosyal medya yönetimi demek düzenli aralıklarla paylaşılan kaliteli içerikler demektir. Bu nedenle önceden paylaşım takviminin belirlenmesi gerekir. Profesyonel sosyal medya ajansı, müşterileri için haftalar öncesinden gelen bir içerik takvimi ve havuzu oluşturur. Çünkü takipçiler, düzenli gönderiler bekler.
-
Hedeflemeli Reklamlar Yayınlar! – Sosyal Medya Ajansı Yapar?
Sosyal medya yönetimi ile göz önünde bulundurulması gereken bir diğer faktör de sosyal medya reklamcılığıdır. Paylaşımlarınızı ve hesabınızı daha fazla insanın fark etmesini sağlamak için sosyal medya reklamları iyi bir yöntemdir. Ancak bunun için doğru hedef kitleyi seçmeniz gerekir. Sosyal medya ajansı da tam olarak burada devreye girer.
Tüm Yükü Kendi Başınıza Üstlenmek Zorunda Değilsiniz!
Eğer dijital pazarlamacılık sektöründe iş yapan bir işletme değilseniz sosyal medya yönetimi süreçleri tamamen iş akışınızın dışında, firmanızın iş gücünü ve bütçesini başka bir kanala aktarmanızı gerektiren tam zamanlı bir iştir. Bu nedenle profesyonel sosyal medya yönetimi için dış kaynakların desteğinden yararlanmanızı öneririz.
Elbette sosyal medya ajansı seçerken yukarıda saydığımız hususlarda firmaya veya görüştüğünüz sosyal medya uzmanına sorular sormalısınız. İçerik takvimi hazırlayıp hazırlamadıklarını, sektör analizi için neler yaptıklarını, yaratıcı sosyal medya reklamları için nasıl stratejiler geliştirdiklerini öğrenmeden seçeceğiniz bir sosyal medya ajansı sizi hayal kırıklığına uğratabilir.
[widget-134]