SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Şirketlerin Sosyal Medyada Yaptıkları Hatalar Neler?

Markaların Sosyal Medya Hatalarına Siz De Düşmeyin!

Sosyal medya çok büyük bir mecradır. Yeni medyanın hızla büyüyen bu kanalında hatalar da kaçınılmaz olmaktadır. Özellikle küçük ve büyük ölçekli şirketlerin sosyal medyada yaptıkları hatalar çok fazla göze batmaktadır. Çünkü kurumsal çerçevede iş yapan firmaların güven aşılaması gerekir. Ancak yapılan bazı sosyal medya hataları kullanıcıların güvenlerini sarsabilir. 

Şirketlerin yaptığı sosyal medya hataları büyük ya da küçük olabiliyor. Fakat hatanın büyüklüğü ya da küçüklüğü bu noktada pek de önemli değil. Sosyal medya kullanıcılarının güvenini kazanmak istiyorsanız sosyal medya hataları konusunda hassas davranmanız gerekir. Dilerseniz bundan sonraki süreçte çok daha dikkatli olabilmeniz için şirketlerin yaptığı sosyal medya hatalarına göz atalım.

Şirketlerin Sosyal Medyada Yaptıkları Hatalar – Bu Hatalardan Kaçının! 

Sosyal medya yönetiminde başarıyı yakalamak isteyen şirketler birbirlerini geçmek için yarışırlarken bazen talihsiz hatalar da yapabilirler. Asla yapılmaması gereken ve üst düzey dikkat gerektiren hataları yaptıklarında büyük hayal kırıklıkları yaşarlar. İnternet kullanıcıları tarafından hoş karşılanmayan bu hatalar, markaların imajlarını zedeler. İşte, markaların yaptığı sosyal medya hataları…

1. Pazarlama Stratejisinin Planlanmaması

Bir şirket veya markanın sosyal medya hesapları oluşturulurken “Her sosyal medya platformunda olmalıyız.” diye düşünülmesi yanlış bir strateji doğurur. Öncelikle pazar analizlerinin gerçekleştirilmesi, pazarlamaya dair strateji planlaması yapılması gerekir. Şirketlerin sosyal medyada yaptıkları hatalar arasında en ciddi hata belki de strateji oluşturmadan sosyal platformlara girmektir. Plansız ve programsız bir şekilde hiçbir durumda sosyal medya yönetimi yapılmamalıdır. 

2. Özgün ve Zengin İçerik Üretememek

Markaların yaptığı sosyal medya hatalarından biri de sürekli tekrara düşmektir. Yenilikçi görünmek size her zaman kazandıracaktır. Başka markalarla benzerlikler göstermek, kısır bir alanda dönmek ve sektörünüzde fark yaratamamak ise standart bir firma olarak kullanıcıların zihnine yerleşmenize neden olacaktır. 

3. Aktif Olmamak

Sosyal medya platformları sayıca her geçen gün artıyor. Doğal olarak şirketler de bu platformların hepsinde bulunmaya çalışıyorlar. Bu tarz durumlarda, bazı platformlarda aktif olamamaları kaçınılmaz oluyor. Aktif olmayan sosyal hesaplar, markaların duruşunu zedeliyor. İşte bu yüzden aktif olmamak, şirketlerin sosyal medyada yaptıkları hatalar arasında sayılıyor.

4. Gündem Takibi Yapmamak

Büyük ya da küçük ölçekli kurumsal şirketlerin gündemden haberdar olması, paylaşımlarını güncellik bağlamında yapması gerekiyor. Eğer şirketlerin yaptıkları sosyal medya paylaşımları güncellikten ve gündemden uzak olursa sosyal medya kullanıcılarının tepkisini toplayabilirler. Bu yüzden markaların sosyal medya hataları arasında gündemi takip etmemeyi de sayabiliriz.

5. Samimi Bir Dil Kullanmamak

Şirketlerin yaptığı sosyal medya hataları arasında samimi bir dil kullanmamak da bulunuyor. İnternet ve sosyal medya kullanıcıları samimi dil kullanımını severler. Dolayısıyla şirketlerin böyle bir üslup kullandığını gören kişiler, takibi ve etkileşimi bırakmamaktadır.

6. Hashtag Kullanmamak

Hashtagler sosyal medyanın optimizasyonuna destek olurlar. Anahtar kelimeler arama motorları için ne kadar değerliyse hashtag kullanımı da sosyal medya için o kadar değerlidir. Şirketlerin yaptığı sosyal medya hataları arasında gösterilebilecek hatalardan biri de bu yüzden hashtag kullanmamaktır.

7. Kullanıcı Yorumlarına Dikkat Etmemek

Takipçiler ve sosyal medya kullanıcıları zaman zaman gönderilerinize yorumlar yaparlar ve DM atarlar. Bu kullanıcıların yorumlarına gereken özeni göstermezseniz en büyük hatalardan birini yapmış olursunuz. Markaların yaptığı sosyal medya hataları arasında yorumlara özen göstermemek, fazlasıyla önemli ve marka kimliğini zedeleyen bir davranış biçimidir. 

8. Yazım Dili ve Kurallarına Uymamak

Şirketlerin sosyal medyada yaptıkları hatalar arasında yer alan ve tüm şirketi bir anda düşüren durumlardan biri de yazım kurallarını es geçmektir. Büyük şirketlerin böyle bir hata yapması asla kabul edilemez. İşte bu yüzden yazım diline ve kurallarına dikkat edilmeli ve gereken özen göstermelidir. Markanızın imajını düşünüyorsanız bu konuyu mutlaka düşünün. 

Sosyal Medya Hatalarından Ders Çıkarın ve Hata Payınızı Sıfıra İndirin!

Markanızın güçlü bir imaj yaratması ve yarattığı imajı koruması için yukarıda saydığım şirketlerin yaptığı sosyal medya hatalarından uzak durmanız gerekir. Çünkü şirketlerin sosyal medyada yaptıkları hatalar, onları bir anda yok edebilir. İşte bu yüzden siz de şirketinizi korumalısınız.

Markanızın kimliğini ortaya koyduğunuz andan itibaren, sosyal medyada yansıttığınız imajınızı koruyabilmeniz, büyümeniz için de önemlidir. Sosyal medya kullanıcılarının hataya yer vermeyen anlayışlarına uyum sağlamanız gerekir. İşte o zaman, bu büyük mecrada kaybolmadan varlığınızı sürdürebilirsiniz. 

[widget-134]

Yorum Yap