- Konu Başlıkları
- Viral Reklam Nasıl Yapılır? Viral Reklam Avantajları Nelerdir?
- Viral Reklam Özellikleri – Viral Reklam Nasıl Yapılır?
- Viral Reklam Avantajları Nelerdir?
- Firmanız İçin Başarılı Viral Reklam Fikirleri Oluşturarak Bir Numara Olabilirsiniz!
Viral Reklam Nasıl Yapılır? Viral Reklam Avantajları Nelerdir?
Reklamcılık, büyük ve güçlü bir sektör. Dolayısıyla farklı reklam türleri ve başarılı viral reklam örnekleri de her sektör için önemli bir yere sahip. Peki, son dönemde adını sıkça duyar olduğumuz viral reklam nedir ve viral reklam nasıl yapılır biliyor musunuz?
Viral reklam nedir diye merak edenler için konuya kısaca reklamın evriminden başlamak istiyoruz. 90’lı yıllarda ev ev gezerek ürün tanıtımı ve satışı yapılırdı. İnsanlar komşularının evinde toplanır ve kendilerine pazarlanan ürünleri tek tek incelerdi. İşte, viral reklamın en geleneksel hali olan ağızdan ağıza reklamcılık böyle ortaya çıkmıştı.
Viral Reklam Özellikleri – Viral Reklam Nasıl Yapılır?
Viral reklam nedir sorusunu özet olarak yanıtladıktan sonra dilerseniz viral reklam özelliklerine göz atalım. Günümüzde teknoloji ve internet kullanımının gelişmesi ile birlikte ağızdan ağza pazarlama tekniği, kendini yenileyerek dijital ortamda gerçekleşen yeni nesil bir reklam metoduna dönüştü. Bunun doğal bir sonucu olarak da hayatın her alanında kullanımı artan sosyal medya ağları, firmalar için yeni reklam mecrası haline geldi. İşte viral reklam özelliklerinden ilki ve en önemlisi de dijital olması. İnternet üzerinde yapılan ağızdan ağza pazarlama tekniği olarak bilinen viral pazarlama, yayılmayı esas aldığı için virüse benzetilmekte ve ismini de buradan almaktadır. Viral reklam nedir diye merak edenler için viral reklam özelliklerini sıralayacak olursak;
-
Viral reklamlar, standart reklam modellerinden çok daha farklıdır. Reklamın hedef kitlesinin, söz konusu videoyu amatörce çekilmiş olarak düşünmesi, bilgilendirici ya da eğlenceli bir video gibi izlemesi, videonun aslında profesyonel bir ekip tarafından çekilmiş reklam filmi olduğunu anlamaması amaçlanmaktadır.
-
Viral reklam özelliklerinden bir diğeri, amacın ürünü / hizmeti tanıtmak değil de olayı anlatmak olduğu izleniminin verilmesidir. Yani bu reklam tipindeki ana unsur, reklamın hedef kitlesinin videoyu sıradan bir video gibi izlemesi, videonun profesyonel anlamda reklam filmi olduğunu anlamaması üzerine kurulu olmasıdır.
-
Reklamın ilginç olması, öğretici olması ya da eğlendirici öğeler barındırması videonun hedef kitle tarafından beğenme, sosyal medya hesaplarında paylaşma ve anlatması ihtimalini artırmaktadır.
Şimdi gelelim viral reklam nasıl yapılır sorusuna…
Viral reklamlar, bir reklam kampanyasını genellikle ilgi çekici ve eğlendirici videolarla, hedef kitlesine e-mail ve dijital medya üzerinden ulaştırılmaktadır. Buna ek olarak başarılı viral reklam örneklerinde de görülen belli başlı kriterler şu şekildedir:
-
Videonuz izleyen kişide paylaşma isteği uyandırmalı.
-
Reklam, izleyen kişinin duygularına dokunabilmeli. (Bu sebeple hedef kitleyi çok iyi tanımak gerekiyor ve ilgi alanlarını bilmek çok önemli.)
-
Videonuz izleyenler tarafından beğenilmeli ve ilgi çekmeli.
-
Videonuzun bir hikayesi olmalı ve izleyicide merak uyandırmalı. (İnsanlar hikayelerin sonunu her zaman merak ederler.)
-
Viral video kısa ve öz olmalı. (İstatistiklere göre videonun ilk beş saniyesinde izleyen kişi videoyu izlemeye devam etmeye ya da videoyu geçmeye karar veriyor. Bu sebeple viral videonun ilk 5 saniyesine oldukça dikkat çekici ögeler yerleştirilmeli ki insanlar devamını görmek istesinler.)
Viral Reklam Avantajları Nelerdir?
Başarılı viral reklam örneklerinden birini oluşturmak, hem marka hem de firma için oldukça önemlidir. Viral reklam avantajları şu şekildedir:
-
Viral reklam, televizyon reklamları gibi fazla bütçe gerektirmediği için çok daha düşük maliyetler ile daha yüksek geri dönüşler elde edilmesini sağlar.
-
Hiç kimse herhangi bir reklamı paylaşmak istemez. Bu sebeple viral reklam kampanyalarında izleyicinin ‘sıradan bir video izlediği hissini vermek’ duygusu hedef alındığı için ürün ve marka ön planda değildir. Böylelikle izleyen kişi viral reklamı eğlenceli ve samimi bularak sosyal medya hesaplarında paylaşır.
-
Viral reklamları klasik reklam kampanyalarından ayıran bir başka özelliği de virüs gibi yayılmasıyla anında binlerce hatta milyonlarca kişiye ulaşabilme imkanıdır. Burada önemli olan toplum içinde ilgi çekecek, merak uyandıracak ve ses getirecek bir kurgu oluşturabilmek ve insanların sosyal medya hesaplarında paylaşmalarını sağlamaktır.
Firmanız İçin Başarılı Viral Reklam Fikirleri Oluşturarak Bir Numara Olabilirsiniz!
Firmalar veya kullanıcılar tarafından kurgulanabilen viral reklamlar, ister amatör ister profesyonel bir ekip tarafından oluşturulsun, temel amaç mutlaka samimi, halktan ve doğal bir görünüm yaratmaktır. Bu yüzden viral reklam örneklerini inceleyerek pazarlama projeleri oluşturmak çok daha faydalı olacaktır.
Şöyle düşünün… Bugüne dek unutamadığınız ve aklınızda kalan kaç reklam filmi var? Reklamlar genelde izlenmeyen veya önemsenmeyen kısa görüntüler olarak bilinir. Ancak başarılı viral reklam örnekleri, uzun yıllar hafızalardaki yerini korumaktadır.
[widget-140]