Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Sosyal Medya Ölçüleri Nasıl Olmalı?

Instagram Post Boyutları ve Daha Fazlasını Öğrenin! - İşte 2022 Sosyal Medya Ölçüleri

Herkesin kullanımına açık olan ve büyük bir kullanım alanı bulunan sosyal medya, dünyada ve ülkemizde her geçen gün daha fazla kullanıcı sayısıyla karşımıza çıkıyor. Bu kullanıcı kitlesinin farkında olan sosyal medya platformları ve geliştiricileri, yeni özellikler, arayüz değişiklikleri, yeni sosyal medya ölçüleri ve paylaşım boyutları ile kullanıcı deneyimini iyileştirmek için sürekli güncellemeler yaparlar.

Sosyal medya gönderi boyutları, hepimizin merak ettiği en önemli sosyal medya ölçüleri arasındadır. Tabii sosyal medya görsel boyutu denince akla sadece gönderiler gelmemelidir. Profil fotoğraf boyutları, banner ve kapak boyutları gibi görsellerin de ayrı ayrı boyutları olabilir. O halde sosyal medya ölçüleri nasıl olmalı, neden bu kadar önemli, Instagram ölçüleri neler, Facebook görsel boyutları kaç olmalı, Youtube kapak ölçüleri nasıldır ve Twitter ölçüleri hakkında tüm bilmeniz gerekenleri ve güncel olarak 2022 sosyal medya ölçüleri konusunu birlikte inceleyelim. 

Sosyal Medya’da Yapılan Güncellemeleri Takip Etmek Önemli!

Yapılan her güncelleme, kullanıcılar açısından bir hayli önemlidir. Hem kişisel hesaplar için hem de ajans yönetiminde olan hesaplar için sürekli güncellenen boyutların takip edilmesi ve paylaşımların bunlara göre yapılması gerekir. İşte bu yüzden sosyal medya ölçüleri nasıl olmalı konusundan önce önemini iyi kavramalısınız.

Sosyal medya platformlarında yer alan kişisel hesaplar ve markalar, yeniliklerin zorlaması sebebiyle değişikliklere sıcak bakmayabilir ve güncellemelerden fazlasıyla etkilenir. Ancak yapılan değişiklikler tamamen kullanıcı odaklı olacağından sonrasında büyük kolaylıklar sağlayabilir. Sosyal medya ölçüleri ve yapılan değişiklikler konusuna güncel olarak hakim olan bireyler ve markalar bu süreçleri kolayca atlatacaklardır ve negatif olarak etkilenmeyeceklerdir. 

Bireysel veya kurumsal olarak, özellikle bir markayı sosyal medyada konumlandırırken kullanılan görsellerin, reklamların veya içeriklerin en doğru şekilde olması gerekir. Bu durum markaların online itibarı için çok büyük bir önem taşır. Bu sebeple yapılan değişiklikleri iyi takip etmek, Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Youtube, Pinterest gibi platformların istediği yeni sosyal medya gönderi boyutları ve tüm sosyal medya ölçüleri için uygun içerikler üretmek şarttır. Aksi takdirde kullanıcılarınız görsellerinizi olması gerektiği gibi göremeyebilirler. 

Sosyal medya ölçüleri ve önemi konusundan bahsettiğimize göre birçok kişinin merak ettiği “sosyal medya ölçüleri nasıl olmalı”, “Instagram post boyutları nasıl olmalı” ya da “Facebook görsel boyutları neler” sorularına yanıtlar vermeye başlayalım. İşte sizin için bahsetmek istediğimiz 2022 sosyal medya ölçüleri…

2022 Facebook Görsel Boyutları Neler?

Facebook’ta kullanacağınız profil fotoğrafının boyutunun ne olması gerektiğini merak mı ediyorsunuz? Paylaşacağınız Facebook gönderi boyutu nasıl olmalı bilmiyor musunuz ya da 2022 ölçülerinden haberdar mı değilsiniz? Öyleyse sizin için hazırladığımız Facebook görsel boyutları listemize bir göz atın:

Facebook Profil Resmi Boyutu: 

  • 180 X 180 px (Masaüstü bilgisayarlarda 170 x 170 px, akıllı telefonlarda 128 x 128 px olarak görünür)

Facebook Kapak Fotoğrafı Boyutları:

  • Facebook Profil Kapak Fotoğrafı Boyutu: 851 X 315 px

  • Facebook Sayfa Masaüstü Kapak Fotoğrafı Boyutu: 820 X 312 px 

  • Facebook Sayfa Mobil Cihaz Kapak Fotoğrafı Boyutu: 640 X 360 px

Facebook Paylaşım Boyutları:

  • Facebook Paylaşım Gönderi Boyutu: 1200 X 630 px 

  • Facebook Öne Çıkarılan Görsel Boyutu: 1200 X 717 (Sayfada 843 X 504 ebatlarında gözükeceğinden, özel bir gösterim için bu boyutlarda paylaşım yapılabilir)

  • Facebook Etkinlik Görsel Boyutu: 1920 X 1080

  • Facebook Hikaye Boyutu: 1080 X 1920 px

Yukarıdaki Facebook görsel boyutları ile paylaşımlar yaptığınızda ve diğer görsellerinizi ayarladığınızda başarılı çalışmalar gerçekleştirebilirsiniz.

Instagram Post Boyutları Nasıl Olmalı? – Diğer Görsel Boyutları ve Son Güncellemeler 

Instagram post boyutu ayarlama konusu birçok kişi tarafından fazlasıyla merak edilen konulardan biridir. Kişisel ve profesyonel hesaplar için oldukça önemli olan bu konu sıklıkla güncellenebiliyor. Böyle olunca ve instagram post boyutları sürekli değişiklik gösterince, sosyal medya ajansları ve kişisel hesaplar zarar görebiliyor. Bu zararın oluşmaması için sıklıkla güncellemelerin takip edilmesi gerekir. O halde 2022 Instagram ölçüleri hakkında en önemli detayları da paylaşalım. 

Instagram Profil Fotoğrafı Boyutu:

  • 110 X 110 px (Kare yani 1:1 oranında görseller kullanılmalıdır.)

Instagram Post Boyutları:

  • Instagram Kare Paylaşım Fotoğrafı Boyutu: 1080 X 1080 px veya 1200 X 1200 px

  • Instagram Dikey Paylaşım Fotoğrafı Boyutu: 1080 X 1250 px

  • Instagram Yatay Paylaşım Fotoğrafı Boyutu: 1080 X 566 px

Instagram Story Boyutları:

  • Instagram Hikaye Boyutu: 1080 X 1920 px (Maksimum dosya boyutu 4 GB olmak kaydıyla videolar veya görseller paylaşmalı, bunları 9:16 oranına uygun olarak hazırlamalısınız)

2022’nin Sosyal medya ölçüleri nasıl olmalı dendiğinde en çok merak edilen sosyal medya gönderi boyutları şüphesiz Instagram post boyutları olmaktadır. Bu yüzden yukarıdaki Instagram ölçüleri kullanıldığında takipçileriniz için en uygun gönderileri paylaşabileceksiniz. 

2022 Twitter Ölçüleri – En Güncel Boyutlar Neler?

Twitter sıklıkla kullanılan sosyal medya platformlarından biri. Sosyal medya ölçüleri sorgulanırken Twitter da merak konusu oluyor. O halde işte en güncel Twitter ölçüleri ve görsel boyutları:

  • Twitter Profil Fotoğrafı Boyutu: 400 X 400 px (Platform üzerinde görüntülenen ölçüyse 200 X 200 px)

  • Twitter Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1500 X 500 px

  • Twitter Paylaşım Fotoğrafı Boyutu: 1024 X 512 px

Youtube Görsel Boyutları Nasıl Olmalı?

Youtube ölçüleri hakkında en çok merak edilen konu Youtube banner ölçüleri yani kapak ölçüleri oluyor. Diğer boyutlar da merak edilirken Youtube kapak ölçüleri konusunun bu kadar merak edilmesinin sebebi, Youtube platformundaki profillerin sıklıkla tıklanması, takipçileri tarafından incelenmesi. Özellikle kurumsal firmalar Youtube kapak ölçüleri ve tasarımları konusunda hassas oluyor. Öyleyse Youtube görsel boyutları ölçülerine bakalım:

  • Youtube Kanal Profil Fotoğrafı Boyutu: 800 X 800 px

  • Youtube Kapak Fotoğrafı Boyutu: 2560 X 1440 px (Masaüstü cihazlar üzerinde 2560 X 453 px görünürken mobil cihazlarda 1546 X 423 px olarak görünür)

  • Youtube Video Thumbnail Boyutu: 1280 X 760 px

Pinterest Görsel Boyutları Nasıldır?

Sosyal medya ölçüleri denince son yıllarda oldukça fazla önem kazanan Pinterest platformu da görselleriyle ön plana çıkmaktadır. Böyle olunca görsel boyutları da önemlidir. O halde gelin Pinterest görsel boyutları 2022 ölçülerine bakalım:

  • Pinterest Profil Fotoğrafı Boyutu: 165 X 165 px

Pinterest Pin Boyutları:

  • Pinterest Standart Pin Boyutu: 600 X 900 px

  • Pinterest Uzun Pin Boyutu: 600 X 1260 px

  • Pinterest Pano Fotoğrafı Boyutu: 600 X 600 px

Lınkedın Görsel Boyutları

İş dünyasının sıklıkla kullanılan sosyal medya platformu olan Linkedin görsel boyutlarının nasıl olması gerektiğini biliyor musunuz? 2022 sosyal medya ölçüleri konusunda dikkat etmeniz gereken konulardan biri de Linkedin’dir. O halde Linkedin özelinde sosyal medya görsel boyutu şöyle olmalı:

Linkedin Profil Fotoğraf Boyutları:

  • Linkedin Profil Fotoğrafı Boyutu: 400 X 400 px

  • Linkedin Şirket Hesabı Sayfa Profil Fotoğrafı Boyutu: 300 X 300 px

Linkedin Kapak Fotoğraf Boyutları:

  • Linkedin Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1584 X 396 px

  • Linkedin Şirket Sayfa Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1536 X 768 px

Linkedin Paylaşım Görseli Boyutları

  • 1104 X 736 px olmalıdır.

Sosyal Medyada Hangi Formatta Görsel Paylaşmalıyım?

Sosyal medya ölçüleri ve paylaşım boyutlarının yanı sıra sizinle paylaşmak istediğimiz küçük bir ayrıntı var. Birçok kişi sosyal medyada görselleri jpg formatında olarak paylaşmaktadır. Bu da görüntüyü sıkıştırdığından biraz kaliteyi düşürebilir. Dolayısıyla paylaştığınız görsellerin kalitesinde düşüklük yani görüntüde bozukluk olmaması için png formatında paylaşmanızı tavsiye ederiz.

Web sitenize görsel eklerken .jpg formatını kullanmanız daha önemli bir konudur. Google’ın en önemli SEO kriteri sitenin hızıdır. Bunun için boyutu yüksek olan fotoğrafı optimize ederek daha düşük boyutlu hale getirmeniz gerekir. 

Sosyal Medya Paylaşımlarınızı Etkili Yapmalısınız!

Sosyal medya gönderi boyutları önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı ne kadar etkileyici yapıp yapamayacağınızı belirleyen en önemli ayrıntıdır. İster şirket hesabı yönetin isterseniz kişisel hesaplarınızdaki paylaşımlarınızı etkili yapmaya çalışın, takipçilerinize en iyi içerikleri sunmak için sosyal medya görsel boyutu konusuna önem verin. 

Gönderlerinizi paylaşmadan önce görsellerinizin uygun ebatta olduklarını kontrol etmeli, bozuklukların önüne geçmelisiniz. Sürekli gelen güncellemelerden ve boyut değişikliklerinden haberdar olmalısınız. 

[widget-134]

Yorum Yap