SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Sosyal Medyada Algı Yönetimi Nedir ve Nasıl Yapılır?

Sosyal Medya ve Algı Yönetimi – Sosyal Medyada Algı Yönetimi Kolay Mı?

Sosyal medya hesapları ve bu hesapların bulunduğu platformlar aslında algı yönetimi teknikleriyle kolayca yapılandırılabiliyor. Kullanıcılar bir ürün veya hizmet satın alacakları zaman gördüklerine ve düşündüklerine inanma eğilimi gösteriyorlar ve onların inanma eğilimlerini basitçe yönetebilmeniz, sosyal medyada algı yönetimi ile mümkün hale geliyor. Peki, insanları kandırmadan ve manipüle etmeden nasıl algılarını yönetebilirsiniz?

Birçok rakip arasından çıkıp kendi profil sayfanızı gözler önüne sermek ve takipçilerinizi çoğaltmak istiyorsanız sosyal medyada algı yönetimi çalışmaları gerçekleştirmeniz gerekiyor. Ancak unutmayın, algı yönetimi kötü niyetle de kullanılabildiğinden, nasıl yöntemler izlediğinize dikkat etmelisiniz. 

Sosyal Medya Algı Yönetimi Teknikleri Nelerdir?

Hitap ettiğiniz hedef kitlenin algılama biçimine yönelik çalışmalar gerçekleştirmeniz, ürün veya hizmetinizi pazarlamak için iyi bir adım olacaktır. Eğer kişisel hesaplarınız için sosyal medyada algı yönetimi yapmayı amaçlıyorsanız ve gönderilerinizin daha fazla etkileşim alması için çabalıyorsanız, bu da olası bir durumdur. Ama sosyal medyada algı yönetimi çoğunlukla markaların uyguladıkları bir sistemdir. Öyleyse biraz sosyal medya algı yönetimi teknikleri hakkında detaylı bilgiler sunalım.

  • Hedef Kitle Analizleri Yapın

Sosyal medyada algı yönetimi yapmak istiyorsanız işe hedef kitlenizi analiz ederek başlamanızı tavsiye ederiz. Çünkü sosyal medya ve algı yönetimi ilişkisini daha yakından anlayabilmeniz için hedef kitlenizin dilinden anlıyor olmalısınız. Aksi takdirde yanlış bir stratejiyle, markanız hakkında kötü bir algı yaratabilirsiniz.

  • Markanızı Ortaya Koyun

Kullanıcılar neden sizi takip etmeleri gerektiğini bilmek isteyeceklerdir. Rakiplerinizden farklı olarak bir şeyler yaptığınızı onlara hissettirmeniz gerekir. Sosyal medya ve algı yönetimi çalışmaları sizin nasıl daha iyi gözükeceğinizi, diğerlerinin arasından nasıl sıyrılacağınızı ortaya koyar. Böylece insanların markanızı algılayış biçimleri değişir, sizi daha çok severek takip etmeye başlarlar. 

  • Tanınan Hesaplardan Destek Alın

Çok takipçili fenomen hesaplar sizi tanıttığında otomatik olarak siz de güven yaratırsınız. İnsanlar sizin profilinizi takip etmek isterler çünkü markanıza olan algıları kuvvetlenmiş olur. İşte sosyal medyada algı yönetimi aslında bu kadar kolay!

  • Birliktelik Sağlayın

Yaptığınız çekiliş uygulamalarıyla takipçilerinizin sizin profilinizi duyurmalarını sağlayabilirsiniz. “Ben takip ediyorum, güveniyorum, sen de et” çağrısı olan bu etiketleme stilleri, yeni kullanıcılara güçlü bir bağ kurmanıza neden olacaktır.

  • Paylaşımlarınıza Duygu Katın

Sosyal medya algı yönetimi tekniklerinden bir diğeri de paylaşım dilidir. Kullanıcılar, markalardan gelen robotik ifadelerden pek hoşlanmazlar. Emek ve duygu görmek isterler. Dolayısıyla sosyal medya algı yönetimi teknikleri içinde en önemlilerinden biri kabul edilen bu maddeyi mutlaka önemsemenizi tavsiye ediyorum. İşin içine bir parça duygu katmak hiç fena olmayacaktır. 

  • Güven Hissettirin

Profilinizdeki ifadeleri dikkatli seçerek olumlu bir algı ve güven duygusu yaratabilirsiniz. Örneğin ticari bir hesapsanız profilinizde yer alan “iade garantisi” kelimesini kullanmak bile kullanıcılarda güven yaratmanızı sağlar. Dolayısıyla sosyal medyada algı yönetimi nasıl yapılır diye merak ediyorsanız böyle basit detaylara önem vererek bile çok büyük etkiler yaratabileceğinizi söyleyebiliriz.

  • Ölçülü Bir Tekrara Önem Verin

Sürekli aynı ifadeleri tekrar etmek ne kadar sıkıcıysa hiç tekrar etmemek de bilinçaltına yerleşmeniz açısından o kadar olumsuz olacaktır. Tüketicilerin bilinçaltında yer etmek istiyorsanız muhakkak ölçülü bir şekilde tekrar yapmaya dikkat etmelisiniz. Sosyal medyada algı yönetimi yapan birçok hesap bu taktikleri harfiyen uyguluyor ve sonuçlar her zaman olumlu dönüşümler getiriyor.

Sosyal Medyada Güzellik Algısı Nasıl Oluşturulur?

Sosyal medyada algı yönetimi konusunu içselleştirebilmek için sosyal medyada güzellik algısı veya sosyal medyada mahremiyet algısı konularına bakmalısınız. Sosyal medyadan ne kadar olumlu dönüşümler alabilseniz de bazı olumsuzluklar kolaylıkla kurgulanabiliyor. 

Sosyal medyada güzellik algısı, kişilerin zihnini olumsuz yönde yapılandırabiliyor. Doğallık artık “güzel” olmaktan çıkıyor. Kullanılan filtreler ve doğallıktan uzak eklentiler, gerçek hayatta algımızı köreltebiliyor. O kadar çok filtreli fotoğraf görüyoruz ki filtresiz gördüğümüz fotoğrafları yadırgar hale geliyoruz. İşte bu sebeple, profillerimizde takipçi artırmak için filtrelere başvuruyoruz. 

Sosyal medyada mahremiyet algısı da böyle sonuçlara neden olabiliyor. Paylaşılanları kamuya açık kabul etmekle etmemek arasında kalabiliyoruz. Bir hesap eğer gizli bir profilse, dışarıdan kimsenin görmemesi gerektiğini düşünmemiz gerekiyor. 

Tam tersi bir durumda açık bir profili de tamamen haklarından yoksun bırakmamak gerekiyor. Yani sırf herkese açık gönderi paylaşılıyor diye bir profilden izinsiz görsel alamayız. İşte bu konular, sosyal medyada algı yönetimi konusunun içerisinde yer alıyor ve henüz bu konular çok yeni olduğundan kullanıcıları zor durumda bırakabiliyor. Biz en iyisi dijital pazarlamada sosyal medya algı yönetimi teknikleri konusu dışına fazla çıkmamaya çalışalım ve işin diğer boyutlarını uzmanlara bırakalım. 

[widget-134]

Yorum Yap