- Konu Başlıkları
- Sosyal Medya İçin İçerik Üretimi Yapıyorsanız Bu Yazıyı Mutlaka Okuyun!
- Sosyal Medyada İçerik Paylaşmadan Önce Bunları Yaptığınızdan Emin Olun!
- 1-Kaynaklarınızın Güvenilir Olmasına Dikkat Edin
- 2-Kitlenizi Daha Yakından Tanıyın
- 3-Sürekli Kendinizden Bahsetmeyin
- 4-Doğru Zamanda Doğru İçeriği Paylaşın
- Sosyal Medya İçin İçerik Üretimi ve Paylaşımı Konusunda Destek Alabilirsiniz
Sosyal Medya İçin İçerik Üretimi Yapıyorsanız Bu Yazıyı Mutlaka Okuyun!
Sosyal medyada içerik paylaşımı yaparken dikkatli olmak gerekiyor. Özellikle kurumsal bir hesap yönetiyorsanız paylaşımlarınızın insanlar tarafından farklı algılanabileceğini, olumsuz etki yaratabileceğini veya markanızın imajını zedeleyebileceğini her zaman göz önünde bulundurun. Mümkünse sosyal medya için içerik üretimi ve paylaşımı yapmadan önce bir takvim oluşturup planlarınızın üzerinden tekrar tekrar geçin.
Sosyal medya öyle büyük bir mecra ki çoğu zaman yanlış olduğunu düşündüğünüz için sildiğiniz pek çok gönderiyi hala hafızasında tutabiliyor. Veya pek çok kişi tarafından bu bilgiler bilinçli olarak saklanabiliyor. Peki, olumsuz bir durumla karşılaşmamak adına hem bireysel hem de kurumsal hesaplarınız üzerinden sosyal medyada gönderi paylaşmadan önce nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal Medyada İçerik Paylaşmadan Önce Bunları Yaptığınızdan Emin Olun!
Her şeyin internet üzerinden yürüdüğü bu dijital çağda, sosyal medya paylaşımlarınızı rastgele yapma gibi bir şansınız bulunmuyor. Paylaştığınız videoları, yazıları ve görselleri dikkatlice kontrol etmeniz, amacınızın ne olduğunu sorgulamanız gerekiyor. Bu yazıyı neden paylaşıyorum, bu gönderiyle kimi hedefliyorum, bu video kimseye zarar verir mi, bu resmi paylaşmam yasal olarak mümkün mü? Sosyal medya için içerik üretimi yaparken ilk olarak bu soruların cevaplarını verebilmeniz gerekiyor. Şimdi sosyal medyada gönderi paylaşmadan önce dikkat etmeniz gerekenleri detaylı bir şekilde inceleyelim.
1-Kaynaklarınızın Güvenilir Olmasına Dikkat Edin
Sosyal medya için içerik üretimi yaparken yasaları çiğnemek, hak ihlali yapmak ya da yanlış bir bilgi vermek istiyorsanız kaynak taraması yapmanızı öneririz. Tek bir kaynaktan faydalanarak sosyal medyada gönderi paylaşmaya kalkarsanız pek çok yaptırımla karşılaşabilirsiniz.
2-Kitlenizi Daha Yakından Tanıyın
Sosyal medya için içerik paylaşımı yaparken dikkat etmeniz gereken bir konu da her ağın, her sohbet için uygun olmamasıdır. Kitleniz, sizin düşündüklerinizi düşünmüyor ya da sizin değerlerinizi kabul etmiyor olabilir. Dolayısıyla sosyal medyada içerik paylaşımının püf noktalarından biri, kitle beklentilerinin platforma göre değişebileceğini unutmamanızdır.
3-Sürekli Kendinizden Bahsetmeyin
İnsanların geneli, herkesin kendi problemleriyle ilgilenmesini bekler. Bu yüzden sosyal medyada içerik paylaşımı yaparken kendinize değil, takipçilerinize yönelik bir dil benimsemeniz, çok daha dikkat çekici olmanızı sağlar. Yani “Ben neden tasarruf yapıyorum?” yerine, “Neden tasarruf yapmalısınız?” sorusunu ele almak gibi…
4-Doğru Zamanda Doğru İçeriği Paylaşın
Sosyal medya içerik paylaşım sıklığı ve zamanı, daha geniş bir kitleye hitap edebilmeniz açısından önemlidir. Hedef kitlenize uygun olmayan bir zamanda paylaşım yaptığınızda istediğiniz etkiyi alamaz ve başarısız olursunuz. Ancak sosyal medya için içerik takvimi hazırlayıp her şeyinizi planlı bir şekilde yürütürseniz başarılı bir sosyal medya pazarlaması yaparak adınızı duyurursunuz.
Sosyal Medya İçin İçerik Üretimi ve Paylaşımı Konusunda Destek Alabilirsiniz
Sosyal medyada içerik paylaşımının püf noktalarından bir diğeri, potansiyel müşterilerle bağlantı kurmanızdır. Sosyal medyada paylaşılacak en iyi içeriği bulmak kadar, takipçilerinizin profilinize duyduğu ilgiyi korumak da önemlidir. Bunun için güçlü bir sosyal medya stratejisine sahip olmanız yeterli.
Eğer sosyal medyada itibarınızı ve markanızı zedeleyecek bir eylemde bulunmak istemiyorsanız hedef pazarınıza daha iyi hitap edebilmek için tüm içeriklerinizi gözden geçirin ve bir şey paylaşmaya karar verdiğinizde bu gönderiyi her açıdan iyice tartın. Başka bir deyişle, sosyal medyada içerik üretimi yaparken 1000 düşünün, 1 paylaşın…
[widget-134]