SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Twitter Algoritması Nasıl Çalışır?

Twitter’da Karşınıza Çıkan Tweetler Neye Göre Sıralanıyor?

İnsanların birçoğu gündemi takip etmek için bir sosyal platform kullanacak olduklarında Twitter’ı tercih ediyor. Twitter’daki gündem başlıklarını okuyup bilgi almak, detaylı bir şekilde içeriklere dahil olmak ve etkileşim sağlamak daha kolay geliyor. Twitter algoritması da kullanıcılara pratik bir kullanım sunmak adına, kendine özel bir sistemle çalışmaya devam ediyor.

Peki, Twitter algoritması nasıl çalışır, biliyor musunuz? Twitter algoritması; Twitter arama algoritması ve gündem algoritması gibi farklı algoritma tiplerini içeren genel bir tabirdir. Şimdi, Twitter algoritmasının çalışma mantığını sizler için detaylı bir şekilde aktaracağız, yazımızın sizler için faydalı olmasını ümit ediyoruz.

Twitter Algoritması Nasıl Çalışır?

Sıkı bir Twitter kullanıcıysanız paylaşımlarınızın algoritma üzerinde nasıl gösterildiğini ve neye göre sıralandığını merak etmeniz çok normaldir. Aynı anda pek çok kişi tweet atıyor ya da gündem sürekli olarak değişebiliyor. Peki, Twitter algoritması nasıl çalışıyor? İşte yanıtı:

  • Twitter üzerinde fazla konuşulan yani trend olan konular görünür olur.

  • Twitter’da fazla etkileşim kurduğunuz hesapların tweetleri Twitter algoritması tarafından akışta görünür.

  • Konuların görünür olması için çok fazla o konuyla alakalı etkileşimin olması belirleyicidir. 

  • Twitter algoritması kullanıcı odaklı bir gelişim gösterdiğinden, görsellerin ve video içeriklerinin kullanıcılara yararlı olduğunu düşünür ve bunları daha fazla öne çıkarır.

Twitter algoritması nasıl çalışır sorusunun en genel yanıtları bu şekilde. Ancak şimdi tüm metrikleri detaylı bir şekilde ele almamız gerekiyor. 

Hashtagler 

Twitter algoritması nasıl çalışır sorusundan bahsederken hashtag konusuna değinmemek olmaz. Popüler konuları öne çıkarmak için hashtag kullanırsanız etkileşim sayınızı artırabilmeniz mümkün. Popüler hashtagler Twitter’da arama bölümünde de gösterilirler. Bu bölümdeki hashtaglere tıklandığında en çok etkileşim alan hashtagli tweetlerden son atılan hashtagli tweetlere kadar, sıralama ölçütünüze göre belirlenen hashtag içerikli tweetler gösterilir. 

İlgi alanları 

Twitter’da hesap oluştururken Twitter algoritması doğru çalışabilsin diye ilgilendiğiniz konu başlıklarını seçmeniz istenir. Bu sayede önünüze sadece ilgilenebileceğiniz içerikler düşer. Twitter’da seçtiğiniz konuda içerikler görmek istiyorsanız ilgi alanlarınızı iyi belirlemelisiniz. Bunu profil ayarlarınızdan daha sonra kolaylıkla değiştirebilirsiniz. 

Trendler 

Twitter algoritmasının içinde Twitter gündem algoritmasının bulunduğundan bahsetmiştik. Twitter gündem algoritması, en çok konuşulan ve ilgi çeken içeriklerin görünür olmasını ifade eder. Twitter gündem algoritması sayesinde trend olan konuları en üstte görebilirsiniz. En çok konuşulanları ve etkileşim alanları siz de takip edebilir, etkileşimde bulunarak kendi takipçilerinizi artırma ihtimalinizi kuvvetlendirebilirsiniz. Popüler içerikler hakkında konuşmak profilinizin öne çıkması için hoş bir fırsat yaratacaktır. 

Twitter’daki Güncel Konulara Her Zaman Dahil Olun!

Doğru ve popüler içeriklere erişmek istiyorsanız Twitter algoritmasının da bu mantıkla çalışmak istediğini hatırlatmamız gerekir. En güncel hesapların ve gönderilerin akışta en çok görüntülenme almasını isteyen bu algoritmada rağbet görmeyen konular çok da ön plana çıkarılmıyor. Eğer siz de tweetlerinizle ön plana çıkmak ve daha fazla kişiye erişmek istiyorsanız güncelliğe önem vermelisiniz.

Tabii Twitter algoritması için güncellik kadar önemli olan bir diğer konu da dikkat çekicilik oluyor. İçerikleriniz ne kadar dikkat çekiciyse ve insanlar tarafından sevilirse öne çıkma oranınız da o derece artıyor. Çalışmalarınızı ortaya koyabilmek ve görünür olmak istiyorsanız güncelliğinizden ve ilgili olunan konulardan ödün vermeyin. 

[widget-134]

Yorum Yap