SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Arama Motorları Nasıl Çalışır? – Sitenizi Zirveye Taşıyın!

Google ve Diğer Arama Motorlarının Nasıl Çalıştığını Merak Ettiniz Mi?

İnternet arama motorları, insanların diğer sitelerde depolanan bilgileri bulmalarına yardımcı olmak için tasarlanmış özel sitelerdir. Arama motorlarının çalışma şekillerinde farklılıklar vardır ancak hepsi üç temel görevi yerine getirir: Önemli kelimelere göre internette arama yaparlar veya internetin parçalarını seçerler. Buldukları kelimelerin ve onları nerede bulduklarının bir dizinini tutarlar. Kullanıcıların bu dizinde bulunan kelimeleri veya kelime kombinasyonlarını aramasına imkan verirler.

Kendiniz veya işletmeniz için kişisel bir blog veya web sitesi oluşturmayı düşünüyorsanız, arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamanız gerekir. Arama motorları nasıl çalışır sorusuna net bir şekilde yanıt verebilmeniz, arama motorlarının anlayabileceği bir web sitesi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Arama Motoru Nedir?

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) veya diğer SEM (Arama Motoru Pazarlaması) görevlerine değinmeden önce atmanız gereken ilk adım arama motoru nedir, arama motoru nasıl çalışır gibi soruların yanıtlarını bulmaktır. Dilerseniz ilk olarak arama motorlarının bilgileri bulmak, düzenlemek ve kullanıcılara sunmak (tarama, indeksleme ve sıralama) için izlediği üç ana süreci açıklayalım. 

Arama motorlarının ve özellikle Google'ın tüm soru ve sorularımıza yanıt verdiğini biliyoruz. Arama motoru temel olarak internet dünyasında yer alan tüm içerikleri dizinine ekler ve kategorilendirir. Kullanıcı ilgili bir arama yaptığında da dizinindeki o içeriği kullanıcıya gösterir.

Tarama - Google Nasıl Çalışır?

Bir arama motorunun size bir dosyanın veya belgenin nerede olduğunu söylemeden önce onu bulması gerekir. Var olan yüz milyonlarca web sayfası hakkında bilgi bulmak ve web sitelerinde bulunan kelimelerin listelerini oluşturmak için bot adı verilen özel yazılım robotlarını kullanır. Yani bir botun arama listelerini oluşturması sürecine tarama denir. 

Peki, herhangi bir bot, Web siteleri arasında seyahatlerine nasıl başlar? Her zamanki başlangıç ​​noktaları, yoğun olarak kullanılan sunucuların ve çok popüler sayfaların listeleridir. Botlar popüler bir siteyle başlayacak, sayfalarındaki kelimeleri dizine ekleyecek ve sitede bulunan her bağlantıyı takip edecek.

Dizine Ekleme – Google Nasıl Çalışır?

Google nasıl çalışır sorusuna yanıt vermek gerekirse her Google botunun sayfada kullanılan kelimeler ve kelimelerin bulunduğu yer, bir sayfada öncelikle iki temel şeye bakar: Başlıkta, alt başlıklarda, meta etiketlerde ve göreceli öneme sahip diğer konumlarda geçen kelimeler, sonraki kullanıcı araması sırasında özel olarak değerlendirilmek üzere not edilir. Buna da dizine ekleme diyoruz.

Tek başına tarama, bir arama motoru oluşturmak için yeterli değildir. Tarayıcılar tarafından tanımlanan bilgilerin, son kullanıcıya sunulmadan önce arama motoru algoritmaları tarafından işlenebilmesi için düzenlenmesi, sıralanması ve saklanması gerekir. 

Daha faydalı sonuçlar elde etmek için çoğu arama motoru, yalnızca kelime ve URL'den fazlasını depolar. Bir motor, kelimenin bir sayfada kaç kez göründüğünü saklayabilir. Kelimelere belgenin üst kısmına yakın bir yerde, alt başlıklarda, bağlantılarda, meta etiketlerde veya sayfa başlığında göründükleri için artan değerler atanır. Aynı kelimeyi farklı arama motorlarında aramanın, sayfaların farklı sıralarda sunulduğu farklı listeler üretmesinin nedenlerinden biri de budur. Çünkü her bir arama motorunun farklı algoritması vardır.

Sıralama – Bir Arama Motoru Nasıl Çalışır?

Sürecin son adımında ise kullanıcı vardır, bir arama terimi girer ve bu aramasına yanıt verecek bir site bulmaya çalışır. Kullanıcının aramasına en uygun sonucu gösterebilmek için arama motorları yukarıda saydığımıza benzer pek çok unsuru kullanarak bir sıralama yapmaya çalışır. Bu sayede bazı sayfalar ilk sıralarda yer alırken bazıları sonlarda kalır.

SEO Yapmak Arama Motorunun Tanıdığı Uygun Web Sayfaları Oluşturmak Demektir!

2000’li yılların başında kullanıcıların aramalarına uygun sonuçları getirmek oldukça basitti. Ancak günümüzde Google nasıl çalışır diye baktığımızda 250’den fazla sıralama faktörü ve kuraldan bahsediyoruz. Her ne kadar son kullanıcı arayüzleri oldukça basit olsa da aslında sürecin işleyişi hiç de öyle değildir.

Arama motorları kullanıcılara aradıkları içerikleri sunabilmek için tüm internet dünyasını sürekli dolaşarak bilgi toplar. Ardından da topladığı bilgileri kullanıcılara en uygun şekilde sunabilmek için sıralar ve saklamaya çalışır. Bu nedenle arama motorları web sitenizi sorunsuz bir şekilde okuyabildiklerinde, arama sıralama algoritmalarına yardımcı olmak için onlara doğru sinyalleri verdiğinizde Google ve diğer arama motorlarında görünürlük kazanabilirsiniz.

[widget-133]

Yorum Yap