- Konu Başlıkları
- Dijital Pazarlamanın Remarketing Çalışmaları Hakkında Her Şey!
- Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir?
- Yeniden Pazarlama Nasıl Çalışır?
- Yeniden Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?
- Yeniden Pazarlama Yöntemleri ile Markanızı Büyütün!
Dijital Pazarlamanın Remarketing Çalışmaları Hakkında Her Şey!
Yeniden pazarlama nedir, biliyor musunuz? Bu konu hakkında daha önce fikir sahibi olmuş muydunuz? Eğer olmadıysanız ya da detaylara ihtiyacınız varsa sizin için yeniden pazarlama konusuna değineceğiz. Aklınızda herhangi bir şey oluştu mu bilmiyoruz, ama dijital pazarlama için önemli bir kavram olan yeniden pazarlama kavramını detaylarıyla ele alalım.
İnternette dolaşırken herhangi bir siteye girdiğinizde bile hep aynı markanın ve ürünün reklamlarıyla karşılaştığınız oluyor mu? Sürekli aynı firmanın karşınıza çıkmasından dolayı firmanın reklama büyük yatırımlar yaptığını mı düşünüyorsunuz? Sosyal medyada, haber sitelerinde ya da kişisel sitelerde karşınıza aynı ürün ve reklamların çıkması dikkatinizi çekiyor mu? İşte tüm bunlar düşündüğünüz gibi bir geleneksel medya mantığında değil, tamamen dijital pazarlamanın mantığında gelişen bir süreç ve burada ele alınan konu yeniden pazarlama (remarketing) kavramıdır.
Yeniden pazarlama yani remarketing kavramı, dijital pazarlama stratejileri arasında etkili ve geri dönüşlerin yüksek olduğu tekniklerden bir tanesidir.
Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir?
İnsan zihni çok fazla gelişim gösterebilmesinin yanında zayıflıklarıyla ve unutkanlıklarıyla da bilinir. Bu yüzden bir marka veya firma sahibiyseniz ve satışlarınızı arttırmak gibi hedefleriniz varsa tüketicilerin zihinlerine yönelik çalışmalar gerçekleştirmelisiniz. Markanızın veya sepetteki ürünlerin unutulmaması için tüketicilerinizi yönlendirmeli, kendinizi sürekli hatırlatmalısınız. Yeniden pazarlama nedir diye sorarsanız tam da bu noktaya geleceksiniz!
Yeniden hedefleme olarak da adlandırılan yeniden pazarlama, bir firmanın ya da ürünün web sitesini ziyaret ettiğinizde bilgilerinizin remarketing verileri arasına kayıt olması, yeniden pazarlamayı destekleyen farklı bir siteyi ziyaret ettiğimizde ilgili sitenin reklamlarının sürekli karşımıza çıkmasıdır.
İşte tam da bu yüzden sürekli aynı ürünlerin ve markaların reklamlarını karşımızda görmeye başlarız ve bir süre sonra satın alma güdüsüyle hareket ederiz. Dijital pazarlama alanında oldukça etkili olan yeniden pazarlama yöntemleri uzmanlar tarafından sıklıkla öneriliyor. Yeniden pazarlama nedir detaylarıyla öğrenip kullanmaya başlamalı ve satışlarınızı büyük ölçüde arttırmalısınız.
Yeniden Pazarlama Nasıl Çalışır?
Web sitenize yeniden pazarlama (remarketing) araçlarını ayarlamak için, öncelikle sitenize küçük bir JavaScript kodu eklemeniz gerekmektedir. Bu kod sitenizin performansını etkilemez ve ziyaretçileriniz bu kodu fark etmez. Arka planda çalışan bu kod sayesinde veriler edinebilirsiniz.
Sitenize her yeni ziyaretçi geldiğinde, siteniz ziyaretçinin bilgisayarında anonim bir çerez (önbellek) oluşturur. Çerez hafızasına alınan ziyaretçiniz bir başka siteyi ziyaret ettiğinde, ilgili web site yeniden pazarlamaya yönelik reklam modüllerini kullanıyorsa sizin sitenize ait reklam görselleri ilgili kullanıcının karşısına sürekli çıkar. Kullanıcının karşısına çıkan ilgili reklamlarla kullanıcıları yeniden web sitenize çekmiş olursunuz. Böylece yeniden hedefleme çalışmanızı başarıyla yürütmüş olursunuz.
Yeniden Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?
Yeniden pazarlama kavramı son yıllarda dijital mecralara artan ilgiden kaynaklı olarak fazlasıyla ön planda. Birçok internet kullanıcısının bu yöntemle satışa yönlendirilmesi hem çok kolay hem de sürdürülebilir bir çalışmayı gerektiriyor. Öyleyse yeniden pazarlama çeşitleri neler, nerelerde kullanılıyor, bakalım.
-
Site Yeniden Pazarlaması:
Yeniden pazarlamanın en popüler formlarından biridir. Ziyaretçi sitenizden çıktıktan sonra farklı platformlarda sitenize ait görsel reklamları görmeye devam eder.
-
Arama Yeniden Pazarlaması:
Arama yeniden pazarlaması, belirli anahtar kelimeleri ve kalıpları arayan kullanıcıları hedefler. Bu kullanıcılar sizin sektörünüze ilgi göstermektedirler ve büyük ihtimalle çözüm için daha fazla bilgi aramaktadırlar.
-
Sosyal Medya Yeniden Pazarlaması:
Google Reklam Ağı üzerinden yapabileceğiniz yeniden pazarlamanın aksine sosyal medya yeniden pazarlaması, yeniden pazarlanacak reklamları sosyal ağlarda göstermeye odaklanır.
-
E-posta Yeniden Pazarlaması:
Gmail gibi bir e-posta istemcisi kullanıyorsanız, e-postanızın içeriğine uygun reklamları fark edeceksiniz. Bir bireyin e-posta istemcisindeki reklam alanlarıyla da yeniden pazarlama yapabilirsiniz.
Yeniden Pazarlama Yöntemleri ile Markanızı Büyütün!
Yeniden pazarlama; markanızın, ürününüzün veya hizmetinizin birçok kişi tarafından tekrar tekrar görülebilmesini sağlayan harika bir dijital pazarlama stratejisidir.
Yeniden pazarlama ya da remarketing yöntemiyle siteniz ziyaretçi kazanır, markanızla ilgilenmiş kişiler yeniden sitenize gelir ve sitenizin satışları artar. Markanız için yukarıdaki yeniden pazarlama yöntemlerinden tamamı faydalı olmayabilir. Hangisinin daha başarılı olduğunu ölçümleyebilmek için farklı yaklaşımlar denemeli ve sürekli olarak pazarlama stratejinizi geliştirmelisiniz. Maarkanızın bilinirliğini arttırmak ve satışlarınızın sürekliliğini sağlamak için mutlaka yeniden pazarlama çalışmaları yürütmelisiniz.
[widget-135]