- Konu Başlıkları
- Sosyal Medya Analiz Araçlarıyla Neler Yapabilirsiniz?
- Sosyal Medya Analiz Raporu Nasıl Çıkarılır?
- Sosyal Medya Analiz Araçları Arasından Hangisini Seçeceksiniz?
- Sosyal Medya Hesaplarınızın Analiz Süreçlerinde Desteğe mi İhtiyaç Duyuyorsunuz?
Sosyal Medya Analiz Araçlarıyla Neler Yapabilirsiniz?
Gelişen ve değişen dünyanın dijital trendlerine ayak uydurmak bir hayli zordur. Fakat günümüz dünyasında sosyal medya bize pek çok şey öğretir. Eskiden sadece iletişimde kalmak için kullandığımız sosyal medya platformları şu an birçok amaca hizmet ediyor. Haliyle buna ayak uydurmak istediğimizde, öğrenmemiz gereken bir dizi kural olabiliyor. Uymamız gereken kuralları takip edebilmemizi sağlayan sisteme de analiz deniyor. Sosyal medya analiz araçları, yazısız sosyal medya kurallarına bağlı kalmamız için raporlamalar yapmamızı sağlıyor.
Peki, sosyal medyadaki işletmeler ya da profesyoneller hangi sosyal medya analiz araçları ile analizlerini gerçekleştiriyorlar? Hangi bilgilerle raporlamalar yapıyorlar? Neyi inceliyor ve analiz ediyorlar? Tüm bunları öğrenmek, Instagram analiz araçları veya genel olarak sosyal medya analizi hakkında detayları bilmek istiyorsanız yazımızı okumaya devam edin…
Sosyal Medya Analiz Raporu Nasıl Çıkarılır?
Sosyal medya analiz araçları ya da sosyal medya analiz siteleri hakkında detaylara geçmeden önce, bir sosyal medya analiz raporu nasıl yapılmalı konusuna değinmek istiyoruz. Bir sosyal medya analiz raporu hazırlamak istediğinizde hangi parametrelere yer vereceğinizi belirlemelisiniz. Son 30 güne dair etkileşimler, erişimler ve tıklamalar, sosyal medya analiz raporunda mutlaka bulunmalı. Bu genel bilgiler, raporunuzun temelini oluşturacaktır. Bu parametreleri ortaya koyarken şunlara dikkat etmeniz önemlidir:
-
Platformları birbirinden ayırın.
-
Raporunuzu detaylarıyla açıklayın. Rakamsal değerleri herkesin anlayabilmesini sağlayın ve hangi değerin neyi ifade ettiğini detaylandırın.
-
Büyüme rakamlarını karşılaştırmalı olarak verin. Geçmişten günümüze nasıl bir değişim göründüğünü anlatın.
-
Etkileşimi yüksek ve düşük olan gönderileri bir araya getirin ve yüksek etkileşim alanları öne çıkarın. Neden yüksel etkileşim aldıklarını ortaya koyun.
Sosyal Medya Analiz Araçları Arasından Hangisini Seçeceksiniz?
Son dönemde karşımıza sık sık sosyal medya analiz araçları, Instagram analiz araçları ve sosyal medya analiz siteleri çıkıyor. Bu araçlar, sosyal medya analizi yapabilmeniz için büyük kolaylık sağlıyor. Şimdi dilerseniz en çok kullanılan sosyal medya analizi araçlarını inceleyelim.
-
BuzzSumo
BuzzSumo bir içerik analiz aracıdır ve SEO için kaliteli bir hizmet sunar. Web sitelerin ihtiyaçlarını belirler fakat sosyal medya için de bu analiz aracını kullanabilirsiniz. Sosyal medyada en çok ilgi gören bağlantıları BuzzSumo sayesinde keşfedebilirsiniz. Ayrıca en çok paylaşılan bir içeriklerin analizini yaparken hangi platformların etkili olacağını da bu sosyal medya analizi aracılığıyla bulabilirsiniz.
-
Quintly
Rakiplerinizin analizlerini ve karşılaştırmalarını yapabileceğiniz sosyal medya analiz araçları arıyorsanız Quinyly iyi bir seçenek olabilir. Size en uygun içerikleri bulma noktasında bu araçtan yararlanabilirsiniz. Üstelik Facebook, Twitter, Youtube ve Instagram gibi platformlarda da Quintly’yi etkili bir şekilde kullanabilirsiniz.
-
Cyfe
İşletmenizin reklam kontrollerini yapabileceğiniz en iyi analiz araçlarından biridir. Facebook ve LinkedIn reklamlarınızın tıklamalarını, gösterimlerini, sayfa beğenilerinizi ve aktif kullanıcılarınızı görebilirsiniz. Ayrıca en iyi ücretsiz Instagram analiz araçları arıyorsanız bu aracı deneyebilirsiniz. Dahası Twitter, Pinterest, Youtube gibi platformların analizlerini de rahatlıkla yapabilirsiniz.
-
Audiense
En iyi Twitter analiz araçları arasında yer alan bir sosyal medya analizi aracıdır. Bu araç sayesinde takipçilerinizin etkileşim sağlayacakları zamanı tespit etmeniz mümkündür. Ayrıca Audiense’ı kullanarak takipçi profilinizi de çıkarbilirsiniz. Nelerden hoşlanıyorlar, hangi dilleri konuşuyorlar, nerelerde bulunuyorlar? Eğer 5 binden az takipçiniz varsa bu sosyal medya aracını ücretsiz kullanabilirsiniz.
-
Later
Ücretli ve ücretsiz planları bulunmasına rağmen Later, en iyi ücretsiz Instagram analiz araçları arasında sayılabilecek mükemmel bir planlama takvimidir. Tek bir hesap için ücretsiz kullanıma devam edebilirsiniz. İçeriklerinizi otomatik paylaşımla yönetebilen Later, etkileşimleri raporlamanıza da destek olacaktır.
Sosyal Medya Hesaplarınızın Analiz Süreçlerinde Desteğe mi İhtiyaç Duyuyorsunuz?
Sosyal medya analiz araçları sayesinde kolay bir izleme gerçekleştirebilirsiniz. Ancak bunu yapabilmeniz için raporlama konusunda bilginizin de olması gerekiyor. Eğer firmanızda bir sosyal medya uzmanı yer alıyorsa tüm görev ve sorumluluk ondadır. Ancak siz kendi başınıza küçük işletmenizin raporlama ve analiz süreçlerini yönetmek istiyorsanız ya da sosyal medya alanında firmalara destek vermek isteyen bir freelancersanız sosyal medya analizi konusunda desteğe ihtiyaç duyabilirsiniz.
Sosyal medya analitik araçları nasıl kullanılır ve raporlar nasıl okunur detaylarıyla öğrenmek isteyebilirsiniz. İşte bunun için de bir sosyal medya danışmanı ile çalışabilirsiniz. Sosyal medya analiz araçları için desteğe ihtiyaç duyduğunuzda yardım istemekten çekinmeyin.
[widget-134]