Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Sosyal Medya Planlaması Nasıl Yapılır?

Sosyal Medya Planlama Takvimi Kullanımı ve İçerik Planına Dair Her Şey!

Tüm insanların en az günde bir kere mutlaka uğradıkları bir dijital mecra olan sosyal medya ortamları, doğru planlarla ve stratejilerle kullanıldığında dünyanın en yararlı yerleri olabilirler. Bu yüzden sosyal medya planlaması nasıl yapılır öğrenmeli, sizin için en doğru stratejiyi belirlemelisiniz. 

Sosyal medya planlaması yapmak, nasıl yapabileceğinizi biliyorsanız hiç de zor değil, aksine hayatınızı kolaylaştıran bir süreçtir. Çünkü hedef kitlenize bir mesaj ulaştırmak için kullandığınız sosyal medyanın markanızı ya da sizi en doğru şekilde yansıtması gerekir. Bu doğrultuda sosyal medya planlaması, kendinizi ne şekilde ifade edeceğinizi belirleyen süreçtir diyebiliriz. 

Sosyal Medya Planlaması Neye Göre ve Nasıl Yapılır?

Sosyal medya planlaması nasıl yapılır diye sorduğunuzda ilk olarak sosyal medyanın tüm platformları hakkında bilgi sahibi olmalı, hangi sosyal medya planı hangi platform için uygun detaylarıyla bilmelisiniz. Her platform için planların aynı olmayacağını kestirebilmelisiniz. Sosyal medya planlama işi bu yüzden aslında platforma özel stratejiler ve özellikler üzerine yapılır.

Hedef kitleniz için hangi gün ve saat daha uygun, tespit ve analizlerle belirleyip sosyal medya planı oluşturmanız gerekiyor. Böylece marka bilinirliğinizi arttırma ve kaliteli paylaşımlarınızla beğeni toplama süreciniz doğru bir şekilde ilerleyecektir. Hem de bu sayede ürün veya hizmetinizin satın alma eylemiyle müşterilerinizin ihtiyacını karşılamasını sağlayacaksınız. İşte tüm bunlar için sosyal medya planlaması nasıl yapılır bilmeniz gerekiyor. 

Doğru bir sosyal medya planlaması için stratejilerinizi belirlemeniz, bu stratejiler doğrultusunda bir sosyal medya planı oluşturmalısınız. İyi bir sosyal medya stratejisi şöyle olmalıdır:

  • Keşif: Sosyal medya platformlarından hangilerini kullanıyorsanız platforma yönelik bir keşif süreci gerçekleştirmelisiniz. 
  • Hedef kitle analizi: Takipçilerinizin veya hedef müşterilerinizin hangi saat aralıklarında ve hangi günlerde sosyal medyada aktif olduklarını analiz etmelisiniz. 
  • Rakip analizi: Sizinle aynı hizmeti sunan rakiplerinizin hangi  gün ve saatlerde, nasıl postlar paylaştıklarını, kendi markalarını nasıl ön plana çıkardıklarını ve hangi sosyal platformları kullandıklarını analiz etmelisiniz. 
  • İletişim dili oluşturma: Takipçilerinizle aranızda oluşturduğunuz iletişim dili markanızın imzası olacaktır. Paylaşımlarınızı bu doğrultuda gerçekleştirmelisiniz. 
  • Zaman, metin ve mecra ayrımı: Her platformun kendine göre bir paylaşım stratejisinin olduğunu unutmamalı, bunu değerlendirmeli ve sosyal medya planlaması yaparken göz önünde bulundurmalısınız.
  • İçerik takibi: İçeriklerinizin otomatik paylaşımlarının gerektiği gibi yürüyüp yürümediğini, paylaşımlarınızın durumunu ve düzenini takip etmelisiniz. 

Sosyal medya planlaması nasıl yapılır diye sorup yukarıdaki stratejileri izlediğinizde nasıl bir yöntem belirlemeniz gerektiğini az çok kavrayacaksınız ve sosyal medya planı oluşturabileceksiniz. Öyleyse vermek istediğiniz mesajı da bilecek, hedef kitlenizi tanıyacak, zamanlamayı doğru kullanabilecek, bütçenizi bileceksiniz.

Sosyal Medya Planlamasının Hazırlanış Aşamaları

Sosyal medya planlama takvimi hazırlamadan önce bazı aşamalara hakim olmalı, bu aşamalardan yola çıkarak planlamayı öğrenmelisiniz. Sosyal medya planlama aşamaları:

1. Ürün ve Hizmet Analizi

Sattığınız ürünü ya da hizmeti öncelikle siz iyi bilmelisiniz. Ardından müşterileriniz için sunmalısınız. Markanızın analizini doğru yaparsanız, pazar araştırmalarını tamamlayıp dijitalde edineceği yeri belirlerseniz olası sorunların da önüne geçebilirsiniz. Dolayısıyla güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmeli, tam bir SWOT analizi yapmalısınız. 

2. Hedef Kitle Analizi

Ürününüzün hedef kitleniz tarafından tanınabilmesi için öncelikle hedef kitlenizi analiz etmeli, ihtiyaçlarını belirlemelisiniz. Ürününüzle hedef kitlenizin ihtiyaçlarının örtüşmesini sağlamalısınız. Hedef kitlenizi belirlerken yaş, medeni durum, cinsiyet, meslek, eğitim, sosyoekonomik düzey, konum, ilgi alanları ve tüketim alışkanlıkları göz önünde bulundurulmalı, stratejileriniz bu özelliklere göre belirlenmelidir.

3. Sosyal Medya Platformları Tercihi

Potansiyel müşterilerinizin en çok kullandığı sosyal platformları öğrenmeli, markanızı o platformlara taşımalısınız. Sosyal medya platformları ve arama motorları üzerinden ürününüzle alakalı en fazla aratılan anahtar kelimelerin analizini yapmayı ve doğru etiketler kullanmayı unutmamalısınız. Sosyal medya planlaması yaparken en önemli aşamalardan biri de budur.

4. Hedeflenen Oranların Analizi

Hedef kitlenizin ne kadarından olumlu geri dönüşler aldınız? Hedefiniz doğru ve yeterli bir şekilde gerçekleşti mi? Kampanyalarınıza katılım oranları ile takipçi sayılarınız örtüşüyor mu? Tüm bunları analiz etmeli, büyümenizi görmelisiniz. Böylece tercih edilen ve en çok ihtiyaç duyulan içerikleri hazırlayabilirsiniz. 

5. Bütçe

Sosyal medyadaki içeriklerinizi geliştirirken bütçenizi ne kadar harcadığınızı, kampanyalarınızın geri dönüşlerini, satışlarınızı analiz ederek bütçenize uygun planlama yapmayı kavrayabilirsiniz. 

6. Raporlama ve Değerlendirme

Tüm bu süreçlerle birlikte gerektiği gibi sosyal medya planlaması yapabilmek için belirli aralıklarla raporlarınızı çıkarmalı, değerlendirmelerinizi yapmalısınız. Aksi takdirde düzenlemeler yapamaz, dinamik mecralarda aynı davranışları sergileyerek rakiplerinizin gerisine düşebilirsiniz. 

Sosyal Medya Planlama Takvimi Hazırlama Zor Mu?

Sosyal medya planlaması nasıl yapılır ve planlama takvimi hazırlamak zor mu diye soruyorsanız; yukarıdaki detayların hepsini uyguladığınızda, doğru stratejileri belirlediğinizde bunun zor olmadığını söyleyebiliriz. Doğru yöntemlerle iyi bir sosyal medya uzmanı olabilir, yönettiğiniz hesaplardan verim alabilirsiniz. İşte o zaman sosyal medya planlama takvimi oluşturmak zor bir süreç olmaktan çıkar.

Eğer tüm bu süreçlerin sizi zorlayacağını düşünüyorsanız, nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız ve tüm detaylarıyla sosyal medyayı öğrenmek, stratejiler belirleme konusunda destek almak istiyorsanız SEO Akademi’nin sosyal medya kurslarından yararlanarak sertifikalı bir sosyal medya uzmanı olabilirsiniz. Alacağınız uygulamalı eğitimlerde sosyal medya planı örneği oluşturmayı deneyimlersiniz ve tüm süreçlere hakim olabilirsiniz. 

[widget-134]

Yorum Yap