SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Dijital Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?

Dijital Pazarlama Uzmanı Nedir ve Nasıl Olunur?

Sürekli güncellenen, çocuk veya yaşlı demeden herkesin kullanımına açık olan dijital dünyanın hedef kitlelere en çok erişebilen yer olması sebebiyle dijital pazarlama kavramı da ortaya çıkıyor. Dijital pazarlamanın tüm süreçlerine hakim olan uzmanlara da dijital pazarlama uzmanı adı veriliyor. Öyleyse dijital pazarlama uzmanı ne iş yapar diye merak edebilirsiniz. Bu yazıda sizin için dijital pazarlama uzmanı görev tanımı hakkında bilgiler vereceğiz. 

Pazarlama, bireylerin ve işletmelerin ürün veya hizmetlerinin sunulmasına, satılmasına ve kabul görmesine yönelik yapılan bir planlı iletişim çalışmasıdır. Dijital pazarlama, bir firmanın ya da markanın ürün veya hizmetinin tanıtımının, satışının yapılabilmesi için internet yani dijital ortamdaki tüm kanallar üzerinden yapılan pazarlama sürecine verilen isimdir. Geleneksel pazarlamadan farklı olarak hedef kitlesine dijitalden ulaşan dijital pazarlamayı A’dan Z’ye kullanabilen uzmanlara ise dijital pazarlama uzmanı denir. O halde dijital pazarlama uzmanı ne iş yapar, gelin birlikte görev tanımlarına bakalım. 

Dijital Pazarlama Uzmanı Görev Tanımı

Eğer pazarlama ve dijital pazarlamaya ilgi duyuyor, bu alanda araştırmalar ya da okumalar yapıyorsanız dijital pazarlama uzmanı ne iş yapar diye merak ediyor olabilirsiniz. Öncelikle dijital pazarlama uzmanının kim olduğunu tanımlayalım. 

Dijital Pazarlama Uzmanı, web sitelerini arama motorlarına ve ziyaretçi kitlelerine göre en uygun hale getiren, arama motorlarında iyileştirme çalışmaları için gereken tüm analiz, değerlendirme, uygulama, takip ve raporlama periyotlarının tamamına hakim olarak bu çalışmaların eksiksiz yürütülmesini sağlayan, optimizasyon stratejileri hazırlayan, sitelerin ziyaretçi sayılarını artıran, gerekli grafik tasarımları hazırlayan, Google Ads kampanyaları oluşturup takip edebilen, sosyal medya paylaşımlarını ve reklamlarını hazırlayan kişidir.

Ayrıca dijital pazarlama uzmanı, SEO (arama motoru optimizasyonu), SEM (arama motoru pazarlaması), SMM (sosyal medya pazarlaması), e-posta pazarlaması, Affiliate Marketing, mobil pazarlama, viral pazarlama ve içerik pazarlaması gibi dijital pazarlama kanallarında çalışmalar yapan ve bunu en iyi şekilde yöneten kişidir. Öyleyse dijital pazarlama uzmanı görev tanımı içerisinde yer alan maddelerin neler olduğundan bahsedelim.

Dijital pazarlama uzmanı görev tanımı:

  • Dijital itibarı yönetmek,

  • Firmaların reklam bütçelerini doğru şekilde yönetmek,

  • Ajans kurumsal sitelerinin optimizasyonunu yapmak,

  • Müşteri web sitelerinin optimizasyonunu yapmak,

  • Algoritma güncellemelerini takip ederek web sitelerine uygulamak,

  • Analiz, optimizasyon, takip ve raporlama süreçlerinde aktif olarak çalışmak,

  • Sitelerin arayüzü içerisinde bulunan ve de kullanıcı dostu olmayan kodlama hatalarla beraber SEO’ya uygunluk teşkil etmeyen kısımları tespit etmek ve düzeltmek,

  • SEO parametrelerini belirleyerek takibini yapmak,

  • Kelime araştırması, site içi linkleme ve mevcut içeriğin optimizasyonunu yapmak,

  • Kendisine verilen bütçeyi en faydalı şekilde kullanmak,

  • Rakiplerin SEO çalışmalarını araştırmak ve değerlendirmek,

  • İçerik oluşturma konusunda editörü yönlendirmek,

  • Özgün ve kaliteli içerik hazırlamak,

  • Başka sitelerle link alışverişi çalışmalarını yürütmek,

  • Facebook ve Twitter gibi sosyal ağ reklamlarını yönetmek,

  • Sosyal medya SEO çalışmaları yapmak,

  • Web analitik araçları (Google Analytics) kullanılarak SEO istatistiklerinin yönetimini gerçekleştirmek,

  • Şirket içinde ilgili, birimlere SEO raporlaması sunmak,

  • SEO çalışmalarının dokümantasyonunu yapıp, güncel tutmak,

  • Müşteriler için SEO eğitimi vermek,

  • Web sitelerin yaşadığı düşüşlerde sorunları tespit ederek çözüm üretmek,

  • Departmanın gelişimine katkıda bulunmak,

  • Ajansın Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin gibi sosyal medya hesaplarını optimize etmek ve yönetmek,

  • Müşterilerin sosyal medya hesaplarını kurumsallaştırmak, optimize etmek ve yönetmek,

  • Sosyal medya reklam ve pazarlama stratejilerini oluşturmak ve yönetmek,

  • Sosyal medya platformları için içerik planları oluşturmak ve paylaşmak,

  • Dijital mecralarda hedef kitle için kampanyalar geliştirmek,

  • Ajans ve müşteri blog ve forumlarını yönetmek,

  • Sosyal medya hesaplarına gelen soruları cevaplamak, yorum ve beğenileri metrikler ve raporlar halinde sunmak,

  • Dolaylı yoldan satışın gerçekleşmesini sağlamak,

  • Markanın güncel kalması için sürekli araştırma ve paylaşım yapmak,

  • Yaratıcı kampanya fikirleri üretip hayata geçirmek,

  • Kampanyaların yatırım dönüşüm performansını takip etmek ve geliştirmek,

  • Sosyal medya dünyasındaki trendleri ve teknolojileri gerçek zamanlı takip edip uygulamak,

  • Mevcut müşteri portföyünü koruyarak geliştirmek ve yeni müşteriler katmak,

  • Sosyal medya takipçi sayısını artıracak çözümler sunmak,

  • Sosyal medya hesaplarında kullanılacak görselleri tasarlamak ve hazırlamak,

  • Sosyal paylaşım sitelerinde marka iletişim stratejilerini geliştirmek,

  • Rakip analizleri yapmak ve sosyal medya stratejisi oluşturmak,

  • Yaratıcı, ilgi çekici ve firma ile ilgili multimedya içerikler oluşturmak,

  • Analizler yaparak sonraki ayın hedeflerini oluşturmak,

  • Tasarlanacak dergi, broşür, kartvizit, web sitesi, dijital gereçler için kurgu ve tasarım aşamasında aktif olmak,

  • Görsel konsept hazırlamak,

  • Logo, katalog, broşür, dergi vb. tasarımları yapmak,

  • Dijital içerikler için tasarım hazırlamak,

  • Kurumsal kimlik malzemelerinin tasarım ve baskı süreçlerini takip etmek,

  • Masaüstü yayıncılık süreçlerinin yürütmek,

  • Tasarımları basıma hazırlamak,

  • Ajans grafik tasarım çıtasını yükseltecek yeni tasarımlar üretmek,

  • Tasarım trendlerini takip etmek ve uygulamak,

  • Tasarımların baskı sürecini takip etmek, baskının doğru yapıldığını onaylamak ve müşteriye teslimini yapmak,

  • Müşteri ile iletişimi sağlamak,

  • Tasarım bilgisini ve hizmetlerini geliştirmek,

  • Ajansın görsel materyallerini ve tasarımlarını düzenli olarak güncellemek,

  • WordPress ve diğer tasarım modellerinde tema sitelerini kurup yönetmek,

  • Ajansın kurumsal sitelerinin tasarım ve yayın süreçlerini yönetmek,

  • Çalışılan kişi ve firmaların web tasarımlarını yapmak,

  • Tasarlanan web sitelerin güncelliğini korumak, güvenliklerini test etmek,

  • Ajansın diğer birimlerinden gelen tasarım taleplerini karşılamak,

  • Müşterilere web site kullanımı hakkında destek ve eğitim vermek,

  • Web sitelerinin alt yapı sorunlarını tespit etmek ve çözümlemek,

  • Ajans tasarım çıtasını yükseltecek yeni tasarımlar üretmek,

  • Web tasarım hizmeti verilen kişilerle iletişimi sağlamak,

  • SEM, E-mail Marketing ve Affiliate Marketing konuları hakkında bilgi sahibi olmak,

  • Google Ads hesap yönetimi bilgisine sahip olmak,

  • Google Ads kampanyaları hazırlamak, yönetmek, takip etmek ve raporlamak,

  • Google Ads maliyet hesapları ve bütçe yönetimi yapmak,

  • Analytics kullanabilmek,

  • Analytics bilgilerini okuyabilmek, yorumlayabilmek ve elde edilen verilere göre Dijital Pazarlama stratejileri geliştirmek,

  • Analytics yatırımlarının getirisini ölçmek ve daha verimli olması için çalışmalar yapmak,

  • Analytics ile web sitenin eksik yönlerini belirleyerek giderilmesini sağlamak,

  • Analytics kullanarak müşteri verilerini düzenli raporlamak ve site ziyaretçi trafiğini olumlu yöne çevirmek,

  • Alınan işin takibini ve raporlamasını yapmak,

  • CEO’ya haftalık, aylık ve yıllık raporlar sunmak,

  • Üst yönetim tarafından yapılan görevlendirmeleri takip etmek ve iş akışının problemsiz şekilde işleyişini sağlamak.

Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur?

Dijital pazarlama uzmanı ne iş yapar iyice kavradıysanız, dijital pazarlama uzmanı olmak istediğinizi fark etmiş olabilir misiniz? Öyleyse dijital pazarlama uzmanı nasıl olunur sorunuza da yanıt verelim. 

Dijital pazarlama uzmanı olmak istiyorsanız yukarıdaki görev tanımlarına bir kere daha bakın. Hepsine gerçekten hakim misiniz? Eğer değilseniz dijital pazarlama kursu alarak bu yetkinliği kazanabilir, dijital pazarlama uzmanı olabilirsiniz. 

Dijital pazarlama uzmanı maaş beklentileri konusunu da merak ediyorsanız, SEO Akademi’den aldığınız dijital pazarlama kursu sonrasında aldığınız sertifikayla en iyi firmalarda iş bulabilir, dolayısıyla iyi gelir elde edebilirsiniz. 

Eğer siz de dijital pazarlama eğitimi almak istiyor, sürecin nasıl işleyeceğini bilmiyorsanız eğitim danışmanlarımızla telefonda veya yüz yüze iletişime geçebilir, kurslarımız hakkında detayları öğrenebilir, dijital pazarlama uzmanı olmak için adım atmaya başlayabilirsiniz.

[widget-135]

Yorum Yap