Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Google Maccabees Algoritma Güncellemesi ile İlgili Tüm Detaylar

Google’ın En Yeni Güncellemesi: Maccabe

Google algoritma güncellemeleri ile sık sık değişiklikler yapmakta ve arama sonuçlarının listelenme sonuçlarını etkilemektedir. SEO, dijital pazarlama, e-ticaret ve sosyal medya uzmanları, sürekli olarak Google algoritma güncellemelerini ve SEO güncellemelerini takip etmektedir. 

Google Maccabes algoritma güncellemesi ile bazı sitelerde %30’a kadar trafik kaybı olurken bazı sitelerde de tam tersi %30’a kadar trafik artışı olmuştur. Google algoritma güncellemelerinden en yenisi olan Maccabee güncellemesi ile nelerin değiştiğini ve nelere dikkat etmeniz gerektiğini gelin, birlikte inceleyelim.

Google Maccabee Güncellemesi Analizi

Google algoritma güncellemelerinden olan Maccabee güncellemesi ile birçok sitenin trafiği olumlu ve olumsuz olarak etkilenmiş, Google Maccabee güncellemesi ile çok fazla anahtar kelime varyasyonu olan, çok fazla ortaklık programlarına ve reklamlara ait içeriği olan ve gereksiz yere ekstra açılış sayfaları olan web sitelerinde değişiklikler görülmüştür. Buna ek olarak Google Maccabee algoritma güncellemesi ile trafik kaybı yaşan sitelerinin benzer açılış sayfalarını tek bir sayfa haline getirmesiyle sorunun ortadan kalktığı saptanmıştır.

Google Maccabee Algoritma Güncellemesinin Detayları Nelerdir?

Önemli SEO güncellemelerinden olan Maccabee güncellemesi, arama sonuçlarını önemli ölçüde etkileyen güncellemelerden bir tanesidir. Google algoritma güncellemeleri ile çekirdek algoritmada bazı değişiklikler olmuştur. Peki, çekirdek algoritma ne işe yarar?

  • Bir sayfada yer alan içeriğin değerini belirler.

  • Arama sonuçlarındaki sıralamanın linkler tarafından nasıl değiştiğini saptar.

  • Bir sayfanın anahtar kelimeler ile alaka düzeyini tespit eder.

Maccabee Güncellemesinden En Çok Kimler Etkilendi?

Google güncellemeleri ile ilgili yapılan analiz sonucuna aşağıdaki bilgiler ortaya çıkmıştır:

  • Güncelleme sadece belli kategorideki siteleri etkilememiştir. E-ticaret, blog, haber, ortaklık programı siteleri dahil olmak üzere bir çok site güncellemeden etkilenmiştir.

  • Maccabees algoritma güncellemesi ile sadece anahtar kelimelere odaklanan sitelerde gözle görülür trafik değişiklikleri olmuştur. Bu sitelerde başlıkları ve anahtar kelimeleri farklı olan ancak temelde içeriksel olarak birbirine çok benzeyen sayfalar bulunmaktadır. Bir gezi sitesinin “En Uygun Büyükada Otelleri”, “Ucuz Büyükada Otelleri” ve “Büyükada’da Ucuz Tatil Fırsatları” gibi farklı başlıklı ancak içeriksel olarak birbirine çok benzeyen sayfaları olduğunu düşünelim. Bu şekilde içeriklere sahip olan siteler güncellemeden olumsuz etkilenmiştir.

  • Çok fazla reklam ve ortaklık programına sahip ve içerikleri zayıf olan siteler güncellemeden olumsuz etkilenmiştir.

Maccabee Güncellemesi Google Arama Sonuçlarına Farklı Bir Boyut Getirdi

Maccabees güncellemesi Google’ın kaliteli içerik sunan, reklam odaklı çalışmayan, kullanıcılara bilgi veren içeriklere sahip o siteleri ön plana çıkartmak için gerçekleştirdiği bir güncellemedir. Bu güncelleme sonucundan karşılaşılan en büyük problem, Google algoritma güncellemesinin olumsuz etkisinden kurtulabilmek için sitelerin açılış sayfalarını ve anahtar kelimelerini tamamen değiştirmek zorunda kalmalarıdır. Maccabee güncellemesinden başarılı sonuçlar elde edebilmek için “Long Tail” dediğimiz uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflenmektedir.

Sonuç olarak Google arama sonuçları ile tavsiyede bulunacak olursak; Sitenizde aşırı reklam odaklı içerikler varsa bu içeriklerden acil olarak kurtulabilir; kullanıcılara bilgi veren, okurken keyif alınabilecek içerikler üretebilirsiniz. Anahtar kelime odaklı yazılar yazmaktan uzak durarak uzun kuyruklu anahtar kelimelere yer verdiğiniz içeriklere sitenizde yer açabilirsiniz.

[widget-135]

Yorum Yap