Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Google Algoritma Güncellemeleri Bize Neler Sunuyor?

Google Phantom 4 Algoritma Güncellemesi ile İlgili Tüm Detaylar

Google kullanıcılarına en faydalı olanı sunmak için belirli aralıklarla internet kalitesini artırıyor. Bunu da bildiğiniz üzere Google algoritma güncellemeleri ile yapıyor. Phantom olarak bilinen kalite güncellemesi de temelinde içerik kalitesi ve kullanıcı deneyimi yer alan Phantom algoritmasında yapılan yeniliğin yine bu iki öğeyi desteklemeye yönelik olduğunu ortaya çıkarıyor.

Kullanıcının sitedeki hareketlerini inceleyerek sayfa kalitesini ölçen bu güncelleme ile SEO’nun eskisinden çok daha fazla önem kazandığını söyleyebiliriz. Dolayısıyla SEO’ya uygun, kaliteli ve faydalı içeriklerin Google Phantom 4 algoritma güncellemesindeki öneminin ve yerinin farklı olduğuna da değinebiliriz.

Phantom 4 Güncellemesinde En Önemli Kriter: SEO’ya Uyumlu İçerik

Google algoritma güncellemelerinden olan Phantom algoritmasının temeli, içerik üzerine kurulu. Yani, web sitenizi başarılı yapacak olan, kaliteli içerikleriniz. Buna ek olarak Google Phantom’da kolay gezinilebilir, kullanıcı deneyimini artıran ve altyapısı güçlü siteler daha avantajlı. 

Google Phantom 4 Algoritma Güncellemesi: Reklam ve İçerik Yerleşimi

Çok sayıda reklam içeren sayfalar Google Phantom güncellemesinde değersiz olarak kabul ediliyor. Fazla reklamın kullanıcı deneyimini düşürdüğü bilindiği için bu hataya düşen siteler gerilerde yer alıyor. Dijital reklamcılığın yaygınlaştığı günümüzde bu durum elbette markaları zorlayacak ancak içerikle reklamlar birbirine uyumsuz bir yerleşime sahipse ve sayfada reklamlar daha çok yer kaplıyorsa Google, kullanıcının bu web sitesinden fayda sağlayamadığı görüşünü kabul ederek siteyi cezalandırma yoluna gidecek.  

Google Phantom 4 Algoritma Güncellemesi: Alakasız Anahtar Kelime Kullanımı

Phantom 4 güncellemesi kapsamında kullanıcı sorgusuyla eşleşmeyen anahtar kelime kullanımı da eksi puan alacak. Eskiden arama motorları anahtar kelime eşleşme prensibiyle çalıştığından bir sayfada ilgili ilgisiz yüzlerce anahtar kelimenin olması herhangi bir sorun yaratmıyordu. SEO kavramıyla birlikte bu durum rafa kalktı ve hatta 10 kusurlu hareketten biri olarak görüldü. Artık çok az web site alakasız kelimelerle sizi kendi sitesine çekse de Google bu durumun üstünde hala dikkatle durmaya devam ediyor. Phantom algoritması aradığınız kelimeden alakasız sonuçlar içeren sayfaları direkt olarak kara listesine alıyor.

Google Phantom 4 Algoritma Güncellemesi: Tasarım ve Görsellik

Phantom güncellemesinin kullanıcı deneyimini önemsediğini belirtmiştik. Bu deneyime tasarım ve görsellik öğeleri de dahil. Phantom algoritması web sitenizi tasarlarken projeye kullanıcı gözünden bakmanızı istiyor. Yani basit navigasyonu olan, menüleri sade, iletişim sayfaları bilgi verici ve içerikleri faydalı siteleri tasarlamanızı istiyor. Yani, Google güncellemelerinden olan Google Phantom, görsel deneyimi yüksek ve tasarım öğelerinde hız ve orantı arıyor.

Google Phantom 4 Algoritma Güncellemesi: 404 Sayfa

Ne kadar çok 404 sayfanız varsa web siteniz arama motorlarında o kadar zor görünür olacaktır. Yani hedef kelimelerinizde sıralamalarda gerilerde yer almanız ve organik trafiğinizi kaybetmeniz muhtemeldir. Bu trafik aynı zamanda linklerinizi de kaybetmenize neden olacaktır. Başka bir siteden verilmiş bir linke tıkladığınızda 404 sayfasıyla karşılaşan kullanıcıların çoğunluğu o sayfayı kapatacak ve farklı kaynaklara yönelecektir.

Phantom 4 Güncellemesinden Olumsuz Etkilenmemek İçin Hangi Önlemler Alınabilir?

Google algoritma güncellemelerinden olan Phantom 4’ü kusursuz bir şekilde karşılamak için aşağıdaki önlemleri alabilirsiniz:

  • Kullanıcılarınızın hareketlerini yakından takip edin. Analytics kullanarak kullanıcının hangi sayfalarda problem yaşadığını ve neyi sevmediğini öğrenin, gerekli düzenlemeleri yapın.

  • Web sitenizdeki 404 sayfalarını ayıklayın ve hataları düzeltin. Ulaşılamayan linkler ve içerikler kullanıcı deneyiminin kalitesini düşürür.

  • Sitedeki reklam sayısı ile içerikler arasında denge kurun. Phantom güncellemesi içerik kalitesini önemsediği için gereksiz reklamlardansa faydalı içerik kullanmak daha mantıklı olacaktır.

İçeriklerinizin Kalitesini Asla Düşürmeyin!

Phantom 4 güncellemesinin kaliteli ve faydalı içeriği temel alan işleyişine karşılık vererek kazançlı çıkabilirsiniz. SEO uyumlu, faydalı, kaliteli ve bilgilendirici içerikler kullanıcı deneyiminizi artırarak Google tarafından daha kısa sürede tanınabilir, hedeflediğiniz üst sıralara ulaşabilirsiniz.

Çevrimiçi kullanıcıları yanlış yönlendiren, gereksiz anahtar kelimelerle kaliteyi düşüren web sayfalarınızı Phantom algoritmalarına uyumlu hale getirerek hızlı yüklenen sayfalar, mobil uyumluluk ve alakalı görsellerle destekleyebilir, bu sayede web sitenizin hem içeriğini hem de görünüşünü iyileştirebilirsiniz.

[widget-135]

Yorum Yap