- Konu Başlıkları
- Sosyal medya ve İnternet Kullanım Raporu Sonuçları
- Yaş Gruplarına Göre İnternet Kullanımı
- Türkiye’de İnternet Kullanım Oranı
- İnterneti En Çok Sosyal Medya İçin Kullandık
- İnternet Kullanım İstatistiklerine Göre İnternet En Çok Evlerde Kullanıldı
- İnternet Üzerinden Alışverişte Hızlı Yükseliş
- İnternet Kullanım Oranları En Çok Giyim ve Spor Malzemesi Satıldığını Gösteriyor
- İnternet Kullanım İstatistiklerine Göre Her Geçen Sayı Biraz Daha Artıyor!
Sosyal medya ve İnternet Kullanım Raporu Sonuçları
İnternet artık hepimizin evinde, iş yerinde hatta cebinde. İnternet ağının genişlemesi, akıllı telefonların dört yanımızı sarması internet kullanımını da doğal olarak beraberinde getirdi. Hatta öyle ki internet ortaya çıkmadan önce ne yaptığımız sorulsa muhtemelen hiçbirimiz cevap veremeyiz.
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması bizlere internete ne kadar bağımlı olduğumuzu gösteriyor. Türkiye’de internet kullanım oranlarının yaşa ve cinsiyete göre sıralandığı sosyal medya ve internet kullanım raporu hakkında bilgi sahibi olmak ister misiniz?
Yaş Gruplarına Göre İnternet Kullanımı
Bilgisayar ve internet kullanım oranlarının en yüksek olduğu yaş grubu %70 ile 16-24 yaş arası. Bu da bize genç neslin internet kullanmaya ne kadar düşkün olduğunu gösteriyor. Çevremize dikkatli baktığımızda kamusal alanlarda kişilerin sürekli telefonları ile Instagram, Tiktok ve Twitter gibi sosyal medya kanallarında vakit geçirdiklerini ve bu kanalları haber almak için kullandıklarını görebiliyoruz. İşte, yaş gruplarına göre internet kullanımı;
6-10 yaş grubundaki çocukların %53,4'ü,
11-15 yaş grubundaki çocukların %57,8'i interneti aktif olarak kullanıyor.
Türkiye internet kullanım oranı 16-74 yaş aralığında;
Bilgisayar kullanımı : %54,8
İnternet kullanımı : %55,9
Erkeklerde : %65,8
Kadınlarda : %46,1
Türkiye’de İnternet Kullanım Oranı
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması verilerine göre 16-74 yaş grubundaki bireylerde bilgisayar kullanımı yüzde 49.9 düzeyinden yüzde 53.5’e çıktı. Aynı yaş grubunda internet kullanımı da yüzde 48.9’dan yüzde 53.8’e çıktı. TÜİK verilerine göre genişbant internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı yüzde 87,9'a ulaştı.
İnterneti En Çok Sosyal Medya İçin Kullandık
İnternet kullanım istatistikleri dikkate alındığında, bireylerin yüzde 78.8’inin sosyal paylaşım sitelerine katıldığını görüyoruz. 74.2 ile online haber, gazete ya da dergi okuma, yüzde 67.2 ile mal ve hizmetler hakkında bilgi arama, yüzde 58.7 ile oyun, müzik, film, görüntü indirme veya oynatma, yüzde 53.9 ile e-posta gönderme diğer oranlar olarak karşımıza çıkıyor. Kişiler interneti ayrıca kamu kurum/kuruluşları ile iletişime geçmek için de kullanıyor. Böylece, internetin devlet kurumları ile olan iletişimimizi sağlaması açısından da önemli olduğu ortaya çıkıyor. Devlet kurumlarının, hastanelerin vb. kuruluşların internet sitelerinin olması iletişimi hızlandırıyor.
İnternet Kullanım İstatistiklerine Göre İnternet En Çok Evlerde Kullanıldı
Sosyal medya ve internet kullanım raporunda 16-74 yaş grubu bireylerin %87.1’inin evlerde, %45.2’sinin iş yerlerinde, %37.7’sinin akraba, arkadaş evlerinde, %16.6’nın internet kafelerde, %29.2’nin ise kablosuz bağlantının yapılabildiği yerlerde (havalimanı, alışveriş merkezleri) interneti kullandığı görüldü.
Bu oranlardan da anlayacağımız üzere Türkiye’de geniş bir kitlenin evinde internet bulunuyor. Çağımızın gereği olarak da iş yerlerinde hemen hemen her sektör interneti kullanıyor. Ayrıca AVM’ler ve Wi-Fi kullanılan her yerde insanlar internetten yararlanıyor.
İnternet Üzerinden Alışverişte Hızlı Yükseliş
Kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı, %33.1 ile ciddi bir rakama ulaşmış durumda. Artık interneti sadece sosyal medya hesaplarımızda video ve fotoğraf paylaşmak ya da arkadaşlarımızla konuşmak için kullanmıyoruz, alışveriş de yapıyoruz. 360 derece fotoğraf çekimleri satın almak istediğimiz ürünleri yakından inceleme şansı veriyor bize. Kalacağımız otellerin sitelerindeki sanal tur imkanı, e-ticaret sitelerinin videolu ürün sunumları ve yüksek güvenlik önlemleri ile alışveriş yapmayı sağlamaları, interneti alışveriş yaparken kullanmamızı artırıyor.
İnternet Kullanım Oranları En Çok Giyim ve Spor Malzemesi Satıldığını Gösteriyor
İnternetten yapılan alışverişlerde bireylerin %57.4’ü giyim ve spor malzemesi, %25.5’si mobilya, oyuncak, beyaz eşya gibi ev eşyası, %27’si seyahat bileti, araç kiralama, %24.4’ü cep telefonu, kamera, radyo, TV, DVD oynatıcı gibi elektronik araçlar, %18.4’ü kitap, dergi, gazete ve e-kitap aldı.
İnternet kullanım istatistiklerine göre akıllı telefonlarda mobil alışveriş uygulama kullanımı;
Sosyal medya : %51
Lokasyon bazlı servisler : %26
Arama sorgusunda:
Yerel bilgiler : %95
Ürün : %92
İnternet Kullanım İstatistiklerine Göre Her Geçen Sayı Biraz Daha Artıyor!
Yukarıdaki istatistiklere göre akıllı telefonlarına sosyal medya uygulamaları indiren ve bunları düzenli kullanan kişi sayısı oldukça fazla. Aynı zamanda telefonlarından alışveriş yapanların oranı da %92 ile ciddi bir rakam. Potansiyel müşterilerin akıllı telefonlar kullandığını bilen markalar da e-ticaret uygulamaları ile online alışveriş dünyasına yatırım yapıyorlar.
Verilerden hareketle internetin evlerde ve telefonlarda kullanımının her geçen yıl arttığını ve kişilerin satın almadan sorgulamaya kadar her türlü işlerini artık online olarak hallettiklerini görüyoruz. Eğer markanız varsa bu verilerin ışığında sizin için en yararlı olacak ve kar getirecek online kanalları kullanarak kazançlarınızı artırabilirsiniz. Geleneksel reklam modellerinden farklı olarak online reklamlarla daha hızlı dönüşler alırsınız.
[widget-135]